Baby stopt echt alles in zijn mond.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mila2011, 19 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila2011

Mila2011 Actief lid

14 okt 2012
    268
    50
    28
    Hallo allemaal,

Vandaag me weer rot geschrokken door ons kleine mannetje....
    We hebben een super ondernemend mannetje wat in rap tempo over de grond tijgert. Hij is erg gefascineerd door alles wat hij op de grond kan vinden en stopt dit graag in zijn mond.

Ik stofzuig momenteel 2 a 3 x per dag om de grond schoon te houden en ben een soort politie agent voor mijn dochter als ze weer iets op de grond laat vallen.

Vandaag dus weer in een fractie van een seconde. Drukke dag gehad... 2 verjaardagen en net terug met de kindjes. Manlief aan het werk en het is al laat dus snel eten koken.

Ik kijk goed om me heen of ik niks zie liggen op de grond. Voor zover ik kan zien is de kust veilig dus zoontje op de grond en snel eten maken.

Tussen het koken door kijk ik elke 30 sec of het nog goed gaat (hij zat 1 meter bij me vandaan) en zie dat hij iets in zijn hand en in zijn mond heeft. Ik vis met mijn vinger maar voel niks zitten in zijn mond en haal het rietjes verpakking *zo'n plastic papiertje* die mijn dochter net van haar pakje had gehaald en niet had weggegooid uit zijn handen. Precies op dat moment begint mijn zoontje te kokhalzen en ik denk toch iets in zijn mond. Ik pak hem op en zie dat hij echt geen lucht meer krijgt. Flink kloppen op zijn rug (gelukkig kinder ehbo gehad) en tussendoor slikt en kokhalst mijn zoontje erop los. Na 4 keer kloppen slikt hij nog een keer, haalt een diepe hap lucht en begint te huilen. Gelukkig hij doet het weer... hij heeft het doorgeslikt. Wat weet ik niet?! Ik denk dat het een stukje was van het plastic papiertje wat zijn luchtweg belemmerde. Even zijn ontlasting in de gaten houden. Maar man, man, man ik heb een half uur staan trillen op mijn benen.....wat ben ik geschrokken zeg!

Om een lang verhaal kort te maken. Wie heeft er nog meer een baby die zelfs de kleinste kruimeltjes die hij/zij kan vinden in zijn mond stopt?! Hij is er echt naar op zoek.... Wanneer stopte dit ongeveer? Ik ben nu echt panisch en durf hem bijna niet op de grond te zetten. Check elke minuut de grond of er echt niks ligt. Mijn dochter mag alleen met haar klei spelen als mijn zoontje op bed ligt en dan zorg ik dat de grond weer schoon is als hij beneden komt.

Ik weet dat ik dat plastic gelijk weg had moeten gooien maar had mijn dochter snel een pakje drinken gegeven. We hadden net 1 uur in de auto gezeten en ze had dorst en ik ging eten koken.
    Normaal haal ik het papiertje er al af, omdat het dus vaak op de grond beland...pff voel mezelf zo schuldig....

Zoek eigenlijk een beetje herkenning?!

2. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Mijn zoontje kan nog niet kruipen/tijgeren maar hij stopt ook echt alles in zijn mond wat hij kan pakken. Laatst had ik hem mee op zolder waar ik de was ging ophangen. Toen lag er op de grond een vlok met haren en die stopte hij ook in zijn mond. Je kunt inderdaad zo veel mogelijk spullen opruimen maar je zult altijd wel een x iets vergeten. Qua stofzuigen zou ik het persoonlijk beperken. Bij de crèche gaan ze ook echt niet 3x per dag stofzuigen.

3. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hier was die periode voorbij rond 13/14 maanden...
    Succes, weet wat het is! Heb vandaag ook op de rug van mijn dochter staan kloppen, dit keer was het een stuk banaan die was afgebroken, en mevr zo probeerde door te slikken.. Gat, wat een verschrikkelijk gezicht..:( Zie het de hele dag steeds voor me..

4. Mila2011

Mila2011 Actief lid

14 okt 2012
    268
    50
    28
    He bah wat naar Arian! Het was echt een verschrikkelijk moment :(

5. tuc

tuc Niet meer actief

Och een heel irritante fase..onze zoon deed dat ook..nu is hij bijna 15 maanden en ik moet zeggen dat het bijna niet meer voorkomt

6. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Dat is echt schrikken! Fijn dat het goed is afgelopen. :)

De orale fase duurt tot plm 18 maanden. Soms langer, soms korter. Inderdaad oppassen geblazen! Maar het gaat voorbij.. :)

7. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier af en toe nog maar word sinds een maandje echt minder

8. Mila2011

Mila2011 Actief lid

14 okt 2012
    268
    50
    28
    Fijn dat het bij andere al minder wordt, maar we hebben dus nog wel even te gaan.
    Mijn dochter had daar totaal geen interesse in dus het is echt even wennen en zeker met nog een 3 jarige erbij die ook de hele dag in de weer is en minder *zeg maar gerust niet* oplet waar ze alles neerlegt.

9. Humava

Humava Niet meer actief

Oh onze dochter stopte ook echt alles in haar mond. Zelfs de kleinste pluisjes. Het is hier rond de 13 maanden minder geworden. Nu gebeurt het af en toe nog eens.

10. beccie

beccie Niet meer actief

oh bah wat schrikken zeg. :(

mijn dochter deed ook alles in de mond. ze is net een stofzuigertje.
    ik doe haar daarom echt altijd in de box als ik ergens mee bezig ben.
    mijn andere zoon wil nog wel eens lego blokjes of knutselspul laten slingeren dus ik vertrouw het ook niet meer.

ze is nu 13 maanden en het gaat nu beter. nu komt ze met elk kruimeltje naar me toe en geeft het aan mij, dan lacht ze even en zoekt ze weer een nieuwe. dus het word beter.

11. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ow,idem hier. Vandaag buiten gespeeld bij vrienden, elk grassprietje, blaadje, gevallen chipje. Stukje brood ging erin

12. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ontzettend herkenbaar! Ze zat laatst te kokhalzen op een labeltje van een van haar speeltjes.....?!! :$

13. Dot79

Dot79 Lid

7 aug 2012
    61
    0
    6
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Ze eet alles op wat ze onderweg tegenkomt. Kattenbrokjes, snippertjes papier, broodkruimels.

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Herkenbaar!
    Hier worden ook de kattenvoerbakjes geplunderd, plastic van pakjes drinken die slingeren, kruimels etc.
    Ik let ook veel op, stofzuig natuurlijk ook en vegen doen we ook, maar het is een fase!
    Mijn dochter is nu 13 maanden en mijn tweede dochter is bijna gestikt met anderhalf jaar.
    Met een peuterkraal (zo'n grote) die bleef hangen tussen het gebit en gehemelte en met een surprise ei, dat gele, die schoot naar achter, gelukkig moest ze toen braken en kwam die mee.
    Ik let sindsdien heel goed op, vreselijk, maar je kunt niet continu bezig zijn (ik heb 4 kids, waaronder 2 oudere kids die gelukkig wel wat voor zichzelf kunnen doen), daarom met koken en uit zicht gaat dochterlief toch echt de box in, hoe hard ze er ook uit wilt, soms moet het even.

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier dikke 15 maanden en nog steeds gaat alles in zijn mond.
    Gelukkig proeft hij vaak dat het niet lekker is en spuugt het dan weer uit. Gras, stenen, zand,....alles! Maar het begint nu wel te minderen :)

16. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hierook zo'n ventje.
    Zet ik de buitendeur open, tijgert hij lekker naar buiten over de drempel om buiten verder te kruipen en vanalles in zn mond te stoppen, grond,steentjes, stukjes hout, blaadjes, viooltjes...... ik ben bij hem in de buurt hoor, vind dat hij best buiten mag zijn, pluk ook alles weer uit zn mond en zeg bah, vies
    Binnen, zaagsel en poep uit de caviakooi...en alles wat er op de grond land.
    Ik weet bijna zeker dat hij caviakeutels heeft gegeten..... hij is bijna een jaar....

17. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Oehh herkenning!

Hier ook echt ALLES. Zelfs schoenen... Kruimels, stofjes, kattenbrokjes, blaadjes, papiertjes,...

Wij proberen goed op te letten dat ze niks vind, maar soms zien we toch iets over het hoofd...

18. Mila2011

Mila2011 Actief lid

14 okt 2012
    268
    50
    28
    Wow wat een herkenning! Mijn man en ik zeiden vanavond nog tegen elkaar... het is net een kleine kruimeldief haha!

19. Koon

Koon Niet meer actief

Hier stopte dat pas toen hij ging lopen (16 maanden) omdat hij toen niet alles wat op de grond lag tegen kwam. Echt gek werden wij er van haha.

20. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Pfff hier ook! Probeer steeds de grond te scannen, laatst had ze in de gang (waar ze niet mag komen, maar oudste bij wc gaan deur open laten staan en sjaa dan tijgert ze als een gek er heen) een blaadje van de deurmat 'gesnoept' kleine stukjes not. rond der mondje en kokhalsend trof ik der aan, kort deroo al doorgeslikt..paar dagen later had ik een sticker over het hoofd gezien (oudste had gestickerd) achterkant zat der gelukkig nog aan dus plakte niet, maar viste em net op tijd uit der mond, mevrouw was vrolijk aan het kauwen. Schrok me dood! Nu dus contant alles controleren. En Indd kruimeltjes, pluisjes etc haha..zal nog wel even blijven...

Deel Deze Pagina