baby in bedje na 45 min. pas echt in slaap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jvn, 23 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jvn

jvn Nieuw lid

23 feb 2017
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Ik heb een zoontje van 8 weken.
    al 4 weken baker ik hem in en werkt goed.
    Nu 1 week terug begonnen met een ritme ( ria blom : inbakeren en regelmaat )
    20 min. laten huilen elke keer etc.
    Nu heb ik hem vandaag weer in bedje gedaan.. en bij een beetje gepruttel is hij echt stil. Nu probeert hij echt zijn oogjes elke keer dicht te doen om te slapen.. maar om de minuut gaan die oogjes weer open. Toch nog onrustig denk ik dan.. maar dit duurt vaak 45 a 60 minuten voordat hij echt slaapt.. alsof hij ergens wakker door word gehouden.
    Volg alle regeltjes, hij krijgt weinig prikkels (sluit gordijntjes van wiegje) niet te warm in de kamer, luier niet vies. En hij is dus wel moe..

Iemand ervaring mee? Is dit normaal dat hij zolang wakker blijft

( lees in het boek van ria blom dat ze na bv 15 min huilen in 1 x in slaap vallen.. bij mij niet.. hij is dan wel stil maar duurt nog wel even voordat hij dan in slaap valt )

2. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Die van ons viel ook slecht in slaap. Wij zijn gaan inbakeren maar ook een vast ritueel voor het naar bed gaan. Stop je je kind in bed als deze slaap verschijnselen vertoond? Misschien ben je nog wat te vroeg of net wat te laat met in bed leggen?

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Misschien iets later in bed leggen? Mijn zoontje kon ook altijd langer wakker blijven dan dat de boekjes vertelden. En verder, als hij niet huilt zou ik het lekker zo laten, hij valt uiteindelijk dus wel in slaap en rust daarvoor toch alvast wat uit. Zou je geen babyfoon met camera hebben of niet gaan kijken dan zou je er ook vanuit gaan dat je kindje slaapt, dus zou er niet teveel mee rommelen zolang hij tevreden in z'n bedje ligt.

4. Ballon

Ballon Niet meer actief

Voor sommige baby's werkt laten huilen niet. Wanneer ik 20 minuten aan het brullen ben, kan ik daarna ook niet slapen. Wanneer je hem rustig in slaapt wiegt en hem daarna erg legt?

5. Betsy

Betsy Niet meer actief

Zonder je te veroordelen.... maar ik vind 20 minuten laten huilen wel heel heftig... Weet je hoe lang dat is? Zeker voor een baby van 8 weken. Ga maar eens op de bank zitten en 20 min voor je uitstaren...

Een paar minuten kan ik me nog voorstellen. Ik heb ook echt wel eens 's nachts mijn kop onder het dekbed gestopt en 3 minuten gewacht (en gehoopt) om te kijken of ze toch weer in slaap zou vallen.
    Maar 20 minuten... Pfff ik ben bijna 30 en als iemand mij 20 min laat huilen zou ik daar heel verdrietig van worden.

Wat als je hem in slaap wiegt? Mijn dochter wilde dat de eerste paar weken ook. Duurde 5 minuten en dan sliep ze.
    Na 3 maanden kon ik haar overdag gewoon in haar bed leggen, draaide ze haar hoofd naar de muur en ging ze slapen. Dat doet ze trouwens nu nog steeds, dat hoofd weg draaien. Alsof ze wil zeggen; ga is weg, ik wil slapen. :D

6. jvn

jvn Nieuw lid

23 feb 2017
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap dat je vind dat het lang is. vond ik ook! alleen het hele punt is dat hij leert om zelf in slaap te komen. En het is nu al rond de 8 min.
    20 min. huilen vinden wij ook niet fijn als volwassenen, maar inbakeren zou ik ook verschrikkelijk vinden en dat word ook overal gedaan, en vinden ze heerlijk. Dus voor alles valt iets over te zeggen..

Bedankt voor de reacties!

Zolang hij de 16 uur slaap kan pakken, ga ik me maar niet meer druk maken, scheelt een veel onrust bij mij en m'n kindje.

7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Ik vind het altijd een beetje 'gevaarlijk' om een boek te volgen die vertelt hoe je je kindje moet aanpakken. Er zijn genoeg kinderen die niet alles volgens het boekje doen. Volgens mij kan je dan beter naar je kindje kijken en den wat past bij je kind.
    En jouw baby doet het blijkbaar niet volgens het boekje van Ria Blom ;)

Zelf leren slapen is met een baby van 8 wkn oud ook best veel gevraagd. Ook al zijn er zat baby's die dat wel kunnen, niet ieder baby kan het dan al leren. Waarom niet gewoon slapend wegleggen ipv laten huilen. Het zelf in slaap vallen komt dan wel als hij eraan toe is.

Overigens als hij lekker ligt te kijken oid zou ik hem ook laten. Maar misschien komt hij niet in slaap omdat hij meer geborgenheid en lichaamscontact wil.

8. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Mijn zoontje huilt vaak ook even (5 min) en daarna is hij stil, maar ligt dan nog zeker 15/20 minuten te kijken. Heb ooit eens gelezen dat baby's zo'n 20 minuten nodig hebben om in slaap te vallen. Zolang hij stil is dan is er naar mijn idee niks aan de hand en laat ik hem lekker liggen. Wij doen er ook even over om in slaap te vallen.

9. Betsy

Betsy Niet meer actief

Maar dat 'moet' hij toch nog helemaal niet leren bij 8 weken? Volgens mij is het belangrijkste dat ze leren wat dag en nacht is. Hoe ze uit een fles/borst moeten drinken. En dat knuffelen met papa en mama heel fijn is. Volgens mij is dat wel zo'n beetje wat een baby van 8 weken zou 'moeten'...

Inbakeren doe je voor geborgenheid. Laten huilen niet. Dus sorry, maar dat vind ik echt appels met balonnen vergelijken, niet eens dezelfde soort....

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Precies dit. Die afgrijselijke Ria Blom methode zou verboden moeten worden bij pasgeboren babys. Een baby heeft nabijheid, geborgenheid en troost nodig op die leeftijd.

11. jvn

jvn Nieuw lid

23 feb 2017
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, jullie hebben me overgehaald.. ik weet het ook gewoon niet meer zo goed.. maakt me allemaal best onzeker, heb ik dus nu een hele week het verkeerd gedaan waardoor hij zich alleen voelde..

Ik ga hem maar weer veel knuffelen en veel wandelen waardoor hij ook in slaap valt.. hopelijk gaat het na een tijdje beter, ik vind het gewoon zielig dat doordat hij moe is maar niet slaapt hij niet lekker in z'n velletje zit.

Bedankt voor de reacties, heb ik veel aan gehad.

Succes allemaal, groetjes

12. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Nee joh, niet onzeker worden! Gewoon doen wat goed voelt. En echt, kijk naar je kindje, meestal weet je dan wel wat je het beste kan doen. En soms weet je het even niet, dan probeer je iets en merk je vanzelf of het werkt of niet. En dat is echt niet erg ;)

En ter illustratie:
    Mijn oudste sliep al snel uit zichzelf. Maar mijn zoontje hebben we tot 7 mnd op de arm in slaap laten vallen. Uitgangspunt was dan altijd zijn eigen bedje. Maar bij huilen, ging hij op de arm en dan sliep hij binnen 2 min en soms ging het wat minder makkelijk en zaten we 20 min. En dan weggelegd.
    En met 7 mnd viel hij opeens zelf in slaap. Daarvoor lukte dat ook een enkele keer. Maar vanaf 7 mnd dus iedere keer iig overdag en een weekje later ook 's avonds. En vanaf toen kon ik hem altijd wakker wegleggen.

13. Ballon

Ballon Niet meer actief

Niet schuldig voelen hoor! We krijgen er nou eenmaal geen gebruiksaanwijzing bij, dikke knuffel!

Boek het raam uit en luister naar je moedergevoel. Moeder natuur heeft dit zo bepaald, JIJ weet het beste wat je kind nodig heeft. Dus verstand los laten en gevoel volgen, het is echt waar.
    Heel eerlijk, soms doe ik ook maar wat hoor. Pakt soms goed uit en soms niet. Maar ik heb toch een hele blije en lieve baby, ze houden er niks aan over wanneer het een keertje verkeerd gaat, dus niet meer schuldig voelen!

14. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Aan het begin zie je door de bomen het bos niet meer. Je krijgt zoveel verschillende adviezen en de oudere generatie kijkt er heel anders tegenaan.
    Juist door een veilige en vertrouwde basis te geven, zorg je ervoor dat je zoontje straks zelfstandig durft te gaan zijn. Hij heeft tenslotte altijd een veilige haven om naar terug te keren, dus kun je daarbuiten het avontuur aangaan ;)
    8 weken was hier trouwens drama. Alles was nieuw en onze dochter zat toen in een gigantische ontwikkelingssprong. We moesten nog helemaal het wiel uitvinden! Na een weekje sloeg haar humeur opeens om en was het weer de vrolijke baby die ze altijd was.

15. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Wij volgden Ria Blom (in het voeden-spelen-slapen), maar dan zonder alleen te laten huilen. Dus of we zaten bij hem met hand op z'n borst, of ik pakte hem op en legde hem neer net zo lang tot hij zelf in z'n wieg in slaap viel.

16. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Fijn dat je besloten hebt hem de geborgenheid te geven! Ik snap wel het gevoel dat hij alleen moet leren slapen. Maar geloof me maar, dat komt echt vanzelf! Bij sommige kindjes al als ze een paar maanden oud zijn en anderen later.
    Bij mijn kindjes zie ik bijvoorbeeld dat mijn dochter vanaf het begin al veel zelfstandiger is. Zij kon heel snel en makkelijk alleen in haar bedje slapen. Mijn zoontje heeft juist meer nabijheid nodig van mama/papa. En dat is beide prima :)
    Onthoud: met liefde kan jij je kind niet verwennen.

17. Betsy

Betsy Niet meer actief

Je hebt helemaal niets verkeerd gedaan. Je hebt iets uitgeprobeerd, omdat je dacht dat je er goed aan deed, of dat het zou werken, en dat deed het niet. Niets om je voor te schamen, en ook niet om je schuldig te voelen.

Rond de 4 maanden had ik opeens een dochter die gemiddeld 12x per nacht wakker werd, in plaats van het doorslapen wat ze al weken deed. Gek werd ik ervan.
    Alles, echt alles hebben we geprobeerd; met slaapzak, zonder slaapzak, met sokken, zonder sokken, met extra deken, zonder extra deken, met nachtlampje, zonder nachtlampje, lampje op de overloop, zonder lamp op de overloop, met speen, zonder speen, wakker maken voor een late voeding, niet wakker maken, wel een droomvoeding, geen droomvoeding, wel rijstebloem, geen rijstebloem.....
    Gek werd ik ervan!
    En ten ineens... uit het niets... werd ik pas om 06:15 wakker...

Ze drijven je soms tot waanzin... maar ze lachen zo lief :D

En alles komt goed ;)

18. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    En daarom worden baby's ook zo schattig gemaakt. Anders zouden we ze allemaal bij een ziekenhuis of kerk op de stoep leggen ;)

19. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Nou ik heb ook nooit laten huilen, maar nu mijn dochter inmiddels bijna 5 maanden is, laat ik haat echt wel huilen hoor. Het lopen en wiegen werd steeds langer, kon haar helemaal niet meer wegleggen, werd om de haverklap wakker en dan begon het weer opnieuw.
    Ze is bijna 8 kilo, loop daar maar eens een hele dag mee haha:)
    Dus ik laat echt wel huilen. Ook wel eens 20 min.
    Ik blijf er dan wel bij en laat haar niet alleen liggen.
    Menoen die zeggen niet laten huilen hebben denk ik nooit een huilbaby gehad hahahaah kijken of je dat nog zegt nadat je maanden niet geslapen hebt, 0 me time hebt en dan ook nog eens de zorg voor een peuter die ook wel eens wat aandacht wil krijgen van een niet gestreste mama.

20. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Maar je zit ernaast om je kindje te kalmeren. Met laten huilen bedoelen ze het kindje alleen laten en niks doen. Een kind mag huilen maar niet aan zijn/haar lot te worden overgelaten

Deel Deze Pagina