19 maanden nog steeds nachtvoeding wie ook?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sundance11, 20 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Wat heerlijk!
    Vannacht was het hier ineens van 19:00 - 6:00, en ze is niet eens wakker geworden voor een fles! Hopelijk voor jou volgen er nog meer goede nachten!

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb 2 kinderen die idd zonder enkele moeite gezonde dingen eten. Dan komt het woordje perfect weer waar ik best wel moe van wordt, maar ja paprika, tomaat en komkommer bv in een bakje is hier een traktatie. Daar worden ze oprecht blij van, ook omdat ze dat van begin af aan gewend zijn te krijgen.
    En dat is geen obsessie maar gewoon gezond verstand.

Ik vind een koekje na het avondeten echt de grootste onzin, ook voor een 4 jarige. En in het schema wat jij hier geeft zie ik weinig verse gezonde voeding. Dus dat is de info waarover ik mijn reactie geef.
    Natuurlijk snap ik dat niet elk kind staat te springen om groenten en dat is prima, maar koekjes en rozijntjes e.d. worden dan gewoon helemaal niet meer gegeven.
    Met 19 maanden kregen ze dat hier sowieso amper. Een tussendoortje is groenten en fruit en ja ook toen de jongste al een zus van 5 had. Dat betekend niet dat hij dat ook krijgt.
    Nu vind ik niks mis met rozijntjes hoor, zolang de rest ook goed gegeten wordt.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik weet niet wat er aan brood gegeten wordt? En volkoren crackers. En verder vooral groenten en fruit. Na het eten nog een fles melk vind ik sowieso niet nodig als er goed gegeten wordt. Een klein bekertje voor de lekker is wat anders.
    Maar 200-250 gram avondeten is alles bij elkaar? Hier wordt al zeker 200 gram aan alleen groenten gegeten. Nu is dat wel veel voor een kind hoor. Rond 17.00 uur krijgen ze eerst nog een bak rauwkost. Dat vult behoorlijk samen met avondeten. En het ligt er vast ook aan hoe je het aanbiedt. Ik hoor wel eens dat er rond de 1 jaar nog geprakt en gepureerd wordt. Daar hoeft een kind geen moeite voor te doen en dat glijdt zo naar binnen. Kauwen zorgt voor een veel voller gevoel.

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    250gr avondeten is hier ook echt genoeg hoor.
    Soms eet ze meer soms minder.
    Soms verbaasd Ik me over de berg sperziebonen die ze weg eet alsof het patat is en soms ben ik blij als ik er 2 in krijg.
    Groenten is best lastig.
    Daarnaast eet ze wel Veel komkommer. Omdat dat vooral water is vraag ik me altijd af of je dat mee mag tellen in de groente-hoeveelheid.

5. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Hij eet tussen de middag 2-3 volkoren boterhammen of 1-2 volkoren bolletjes. Maar die 200-250g is voor ons best veel hoor ;) Het is dan ook per maaltijd verschillend of hij gevarieerd eet of alleen groente, vlees/vis of pasta/rijst/aardappelen. Hij eet met ons mee wat de pot schaft in principe. Wat hiervoor ook al gezegd wordt: het lijkt wel alsof het per dag verschilt of hij iets wil eten of niet.

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hier ook hoor, gisteren at ze 2 boterhammen met worst en wilde veel melk, vandaag een halve boterham en een half bekertje melk, de rest wilde ze aan haar pop geven :D.. tja..er in proppen lukt niet en ze is niet ondervoed.

7. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    250 gram avondeten is normaal voor een kind van net een jaar :)

8. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Bv is antibacterieel. In mijn omgeving geeft vrijwel iedereen nachtvoedingen tot een jaar of 3 en de enige twee kinderen die ik ken met gaatjes hebben geen bv gehad.
    Mijn man is tandarts en raadt bv 's nachts ook niet af, als je overdag gezond eet (dus geen suikers, geen sap, niet te veel koolhydraten, voldoende gezonde vetten) kan bv s nachts geen kwaad.

9. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Onze dochter van 1,5 jaar drinkt met periodes ook nog s'nachts (bv). Hooguit 1 keer. Ik laat haar drinken voordat ik ga slapen, dan slaapt ze door, of ze komt nog een keer s'nachts/s'morgens, dit wisselt. Ik maak me hier niet druk over, deze periodes komen en gaan weer, ze zal het dan wel nodig hebben, om welke reden dan ook.

10. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Inmiddels slaapt zoontje al 5 nachten door😃😃. En krijgt hij om 19.00 geen papfles meer maar een flesje gewone melk waar hij zo'n 150 cc van opdrinkt.

En wbt gezond eten ik wandel regelmatig met onze kinderen door de tuin waarbij mijn zoontje met smaak de besjes en aardbeien plukt en opeet en dochter eet met smaak de tomaatjes uit de kas op. Dus gezond verstand heb ik wel, alleen mijn kinderen lusten niet alles, maar dat lijkt me volstrekt normaal....
    Zo at zoontje tijdje terug de hele pan wortelen leeg en nu spuugt hij het uit.... Zal wel smaak verandering zijn dan.

11. Alf

Alf Niet meer actief

Daarover verschillen wij dan van mening.

Clarissa Bonafacio van SBT heeft hier recentelijk lezingen over gegeven.

On topic; volgens mij geeft ts van flesjes 'snachts, vanuit tandheelkundige oogpunt zou ik dat echt afraden.

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier ook een dochter van 19 maanden die nog steeds een flesje 's nachts neemt. Ze drinkt haar fles rond 20u en vraagt er telkens nog eentje rond 24u - 1u. Soms later.
    Ach, ze is niet te dik, ze eet heel goed en ze zal het wel afleren. We vinden het ook niet zo erg.

Deel Deze Pagina