Ik word echt knettergek van mijn twee jongens! Wij hebben een open keuken en ik moet iedere dag wel wat uitvinden om ze niet de keuken te laten slopen. Ze begonnen met alle kasten opentrekken, daar heb ik allemaal veiligheidssloten op gezet. Daarna vingers in stopcontacten steken, daar ook dopjes op gedaan. Vervolgens de hoekjes van de keukenplinten lostrekken, die heb ik eraf moeten halen. Daarna vuilnisbak leeggooien in de woonkamer of juist alles in de bak gooien, heb de vuilnisbak nu op het aanrecht staan Nu zijn er achtergekomen hoe je de inbouwoven kan aanzetten!! We hebben van die knoppen die je eerst moet indrukken en dan eraan moet draaien en dat doen ze dus ook! Wat kan ik daar nou op verzinnen?? Word echt gek van ze! Nee zeggen, ze daar weghalen enz helpt voor geen meter want ze lachen er alleen maar om en blijven het doen Heb de box net een week geleden verkocht, kan wel Janken dat ik die weg en gedaan!! Voordat ze de oven ontdekt hadden dacht ik alles redelijk onder controle te hebben nou niet dus Heeft iemand een oplossinh voor me?!?! Mijn twee oudsten waren niet zo ondernemend als deze twee boeven!
Misschien werkt het wel voor geen meter, maar is het een optie om een speelgoed keukentje te kopen voor ze? Kunnen ze daar lekker hun gang gaan.
Toch strenger optreden zou ik zeggen. Niet luisteren? Hup de strafhoek in Of een speelgoed keukentje voor ze neerzetten? Misschien dat ze dan van de echte keuken afblijven. Lijkt me wel vervelend hoor! Kan me voorstellen dat het vermoeiend is.
Consequent nee blijven zeggen..op ten duur weten ze het wel..ik heb nooit sloten op mijn kastjes ed gehad. Gewoon heel duidelijk zijn. Mijn zoontje weet dat hij tijdens het koken niet in de keuken mag komen. Hij mag dan wel even tv kijken van me bv.
Oh mijn god. Wij hebben ook een open keuken en een tweeling. Nu weet ik wat ons te wachten staat. Goede tips hierboven! Kun je een gedeelte niet afschermen met een hekwerk of zoiets?
Mijn ervaring is dat alsmaar alles wegzetten helemaal niet helpt. Stopcontacten afschermen en de kast met schoonmaakmiddelen op slot, en voor de rest beginnen met leren wat wel en niet mag. Ik heb nooit iets weggezet voor onze dreumessen, het kost je een hoop energie, maar met consequent zijn heb je op lange termijn veel meer profijt. Wij hadden niet eens traphekjes met onze drieling, ze wisten dat ze niet zelf de hal in mochten komen. Met 19mnd heeft straffen nog geen zin. Maar wel een duidelijke zin uitkiezen, bijv: dat is niet voor jou, dat is gevaarlijk/vies oid. Kind vervolgens wegzetten. Als je die zin 10.000x herhaalt en elke keer het kind wegzet landt de boodschap, en wordt het een stuk makkelijker.
Jaaaaaa, ik snap je helemaal hier ook een tweeling die maar wat graag in de keukenkastjes lopen te graaien, wat wij nu hebben gedaan(wij hebben ook een open keuken) aan de eettafel hebben we een soort hek gemaakt zodat ze niet richting de keuken kunnen. Werkt als een tierelier
Het is ook niet altijd makkelijk, een tweeling, dus ik begrijp je wel... Hier ook tweeling en open keuken. Wij hadden ook kindersloten op alle kastjes, zelfs in de woonkamer op de dressoirs. Met een tweeling kan je nu eenmaal niet altijd op tijd bij allebei de kindjes zijn. Vind het makkelijker gezegd dan gedaan, om te zeggen; ze moeten het maar leren dat ze iets niet mogen Ik heb ze altijd wel zoveel mogelijk uit de keuken gehouden. Al het speelgoed lag dus bij het zitkamergedeelte en als ze naar de keuken wilden haalde ik ze terug. Wel veel spelenderwijs, zodat ze zelf de kamer leuker vinden dan de keuken. Succes met de ondernemende mannetjes..
Strenger en consequent zijn. Je kunt niet alles weghalen, ze zullen moeten leren dat ze niet overal aan mogen komen.
Ik heb een dreumes van15 maanden met open keuken, een krat met voorraadspul en een oven en geen sloten op de deur. Die paar keer dat ze het probeert krijgt ze waarschuwingen en bij de 3e keer een tik op dr vingers. Ik moet eerlijk zeggen (met risico op commentaar) als je nu al moeite hebt om ze niet de keuken te laten slopen dan ben ik benieuwd wat er volgt. Hebben ze genoeg speelgoed? Waarom helpt het niet als je ze weghaalt? Verveling? Honger?
Hier half open keuken en ik zie dus niet wat ze uitspookt als ze in de keuken is. Nu mag ze daar niet komen maar ik zeg alleen maar uit de keuken en ze gaat eruit. Behalve als ik kook of afwas dan blijft ze wel bij me hangen. En nog erger in de keuken is haar strafhoekje. Ik zou als ik jou was de kinderen gecontroleerd mee laten helpen. Dus ga je koken laat ze dan het fornhuis aan zetten of als je de oven aan moet doen. Het wordt als t goed is veel minder interessant. Hier was de wasmachine altijd de pineut. Elke keer als ik een was deed zette zij t op een ander programma wanneer de woonkamer deur en badkamer deur. Toen heeft ze een paar keer geholpen en was t over.
Lijkt me lastig met een tweeling. Ook al ben je consequent. Dan ben je het tegen de ene, en dan zit de andere achter je rug om aan de kastjes haha. Tips; ondanks dat wel consequent blijven. En zoals je al gedaan hebt de kastjes (vooral met schoonmaakspul etc) beveiligd dicht doen. Het strafhoekje vindt Lino hier ook verschrikkelijk. Bij mij mag hij zeker wel aan de kastjes komen, maar alleen als ik hem dat vraag. Hij moet gewoon leren wat nee is. Als hij bijv. eten krijgt dan vraag ik hem zijn bordje te pakken. Die hebben wij beneden in de kastjes gezet voor hem. Hij vindt het geweldig om te helpen en bv de tafel te "dekken"
Wij hebben een traphekje voor onze keuken gemaakt. Werkt als een trein! Het is al druk genoeg met 2 van die dreumessen. Ik heb echt niet elke keer zin/tijd om continue ze te moeten "straffen" als ze in de keuken komen. Consequent zijn gaat heel slecht met een tweeling, merk ik. Als ik de ene aan het proberen ben te corrigeren, gaat de ander vrolijk verder, en kan ik die niet in de gaten houden. Dus dat werkt niet. En dan maak ik het mezelf maar gewoon liever wat "makkelijker". Daar word ik een veel gezelligere mama van. Traphekje ervoor, en ze talen er nu niet meer naar. Zo hebben wij ook een hele grote grondbox met van die anti slip speeltegels. Beste aankoop EVER! Als ik naar het toilet moet, of de deur open moet maken, of sta te koken, dan gaan ze daar echt lekker in spelen. Vinden ze zelf super, en ze kunnen nergens heen. Wel zo veilig, en wel zo relaxed voor mij. Hoef ik niet steeds uit te keuken te gluren wat ze allemaal aan het uitspoken zijn. (En soms ga ik ook gewoon lekker gezellig bij/met ze spelen in die grote box.)