Wij hebben geen auto en reizen altijd met het OV, op de fiets of lopend. Nu hadden we vanmorgen een trouwerij en bood iemand aan het eind van de ochtend aan om ons naar huis te brengen. Dat had heel fijn geweest maar we moesten het afslaan omdat we onze dochter niet mee konden nemen in die auto want er stond geen kinderstoeltje in. Dus vraag aan anderen hier die geen auto hebben: hoe doen jullie dat als je een keer incidenteel met de auto moet? Nu konden we makkelijk met het OV terug maar stel dat we bijvoorbeeld een keer met spoed naar het ziekenhuis moeten o.i.d. en we laten ons brengen door bijvoorbeeld de buurman, hoe doen we dat dan?
Ik heb geen auto en liep tegen hetzelfde probleem aan... Ik kan best met enige regelmaat met iemand meerijden of iemand van mn naasten wilde graag mijn zoontje meenemen en dat kon nooit. Ik heb toen toch een autostoeltje gekocht... Gebruik 'm niet vaak maar als we met de auto weg willen kan dat iig. Als je dat niet wil en je in zo'n noodsituatie komt zit er niks anders op dan je kind zonder autostoeltje te vervoeren.... En voor alle andere momenten dat je voor gemak met iemand mee zou kunnen rijden zou ik het toch afslaan en met het OV reizen.
Wij hebben wel een auto maar mijn man werkt zon 50+ uur in de week dus dan heb ik heel vaak geen auto. Eerst hadden we dus het autostoeltje vast in de auto maar toen ik een keer in nood zat kon ik dus geen kant op. Uiteindelijk anders kunnen oplossen (niet meegenomen). Sindsdien toch maar het autostoeltje uit de auto gehaald. Maar kan je niet van vrienden/familie/kennissen oid. Een autostoel overnemen? Ik zag ook laatst bij kruitvat goedkope autostoeltjes, voor zo heel af en toe hoef je geen dure te halen en dan heb je er toch 1 in huis.
Wij hebben geen auto, maar wel een maxi cosi en auto bevestiging aangeschaft ook komt er een auto stoeltje als ze ouder is. Dit omdat alle opa's en oma's, tante's en ooms een auto hebben.
Wij hebben ook geen auto, maar wel een maxicosi op onze kinderwagen. Die kan je gewoon zo in de auto zetten en vastmaken. Als hij dalijk wat groter is, kopen we wel (een 2e hands) stoeltje. Is toch altijd wel makkelijk
Hebben geen auto, maar wel maxi cosi's. Wij gebruiken greenwheels als we met de auto weg moeten en huren er eentje als het een langere trip is.
Een autostoeltje zou natuurlijk kunnen, maar zoals vandaag bijvoorbeeld wisten we niet van tevoren dat we mee hadden kunnen reizen. En in gevallen dat we wel weten dat we met iemand mee terug rijden moeten we op de heenweg met autostoeltje in de metro/bus . Maar goed, zit denk ik niets anders op. Ik zou nog iets creatiefs kunnen verzinnen met vastzetten met draagdoek maar dat is ook niet veilig.
ik denk dat er voor deze situatie geen oplossing was. je kunt je auto stoel niet van te voren meenemen in het ov en ik zou mn kind niet meenemen in de auto zonder auto stoel. tenzij je echt met nood naar het zh moet. je zou dan een autostoel aankunnen schaffen zodat ze altijd mee kan met de auto, maar dan heb je die wel altijd in huis staan, en jullie wonen al niet heel ruim toch?
Het stomme is, als je met een ander mee rijd is het niet verplicht. Bij een taxi zeker weten Veilig is wat anders met echte nood zou ik gewoon in de auto stappen met de buurman. Dan maar zonder auto stoeltje. Spoed is spoed (Ik heb het dan echt over levensbedrijgende Situatie) Hier ga ik regelmatig in de bus met kinderen in decwagen en los de maxi cosi naar situ
Eigenlijk is het best raar... In het OV zie ik ook ouders met draagdoeken en kleine kindjes los in de bankjes of op schoot. Zelf zitten we in het OV natuurlijk ook niet in de gordels. Bij mijn ouders in de wijk woont een gezin met drie kinderen. Vader rijdt, oudste gaat voorin (niet in een stoeltje!), moeder achterin met baby in draagzak en de middelste ook zonder stoeltje achterin. Ze hebben het financieel niet breed, is natuurlijk geen excuus, maar het geeft wel te denken. Gaan we soms niet te krampachtig hiermee om? Aan de andere kant wil je natuurlijk ook geen risico's lopen... En ik wurm mijn baby krijsend in een maxicosi waarin hij geen seconde kan slapen en bijna alleen maar huilt, maar wel veilig zit
is dat gewoon privé ook? ik weet wel dat als een school bijv een uitstapje maakt en ouders rijden dat kinderen dan niet allemaal in een stoeltje hoeven maar privé hoef dat dan ook niet? naja je neemt dan iig wel een heel groot risico vind ik als je je kindje zo los in de auto meeneemt...
Ik weet dat kinderen op schoot mogen in de auto omdat ze bij plotseling remmen klem kunnen komen te zetten tussen de persoon bij wie ze op schoot zitten en de gordel. Dan snijd de gordel dus in hun buik. Maar zou het wel veilig zijn als ze in de draagdoek zit en de gordel op één of andere manier onder de draagdoek over de persoon bij wie ze op schoot zit? Een draagdoek kan niet snijden en kan heel veel kracht opvangen. Kind krijgt geen gordel in de buik en kan ook niet door de auto vliegen. Wat kan er wel gebeuren? Of zou dit veilig zijn?