Hallo allemaal, Hier een lief jongetje van 6 weken die slapen overdag moeilijk vindt. Hij heeft heel veel onrust gehad in z'n lijfje en vindt in slaap vallen dan ook moeilijk. Savonds en snachts geen probleem. Neerleggen, even wat zwaaien met de armpjes en n half uurtje later is ie ver weg in dromenland. Na de nachtvoeding precies hetzelfde. Hij slaapt dan 4-4,5 uur per keer. Overdag is het anders. We houden aan verschonen-eten-knuffelen/spelen-slapen. Ongeveer 45-60 minuten en dan is er meestal een gaap en dan richting bed. Soms lukt t maar vaak niet met als gevolg dat hij hele slaapjes mist of soms bij mij of mijn man een uurtje pakt. Als hij in bed gelegd wordt is hij onrustig, trappelt met z'n voetjes, zwaait met z'n armen en kreunt veel. Soms wat spuug en veel scheetjes. We hebben speciale voeding om kma uit te gaan sluiten en daar is hij ook nog aan aan het wennen. Ik heb ook een zijkussen zodat hij met z'n reflux niet plat hoeft en dit gaat iets beter. Ik hoop gewoon dat het voor hem niet 'schadelijk' is als bij op n dag overdag weinig slaapt. Iemand tips? Ervaring? Hoe gaat het later?
Hier hetzelfde verhaal. Ik houdt hem nu na een voeding heel lang rechtop net zo lang tot er een of meer boeren uit zijn gekomen. Anders blijft hij liggen kronkelen in zn bedje. En ik kwam er uiteindelijk achter dat mn zoontje beter op zijn buik sliep. dat is even eng maar zn nekje was sterk genoeg. succes!
Heb je al geprobeerd hem in te bakeren? Bij ons was het ook drama om in slaap te komen. Met gevolg dat ons zoontje weken lang tussen ons in sliep en overdag alleen op schoot of in de wagen. Wij kregen de tip om hem in te bakeren en de eerste keer sliep meneer na 5 minuten al. Zowel overdag als 's nachts. Misschien een idee om te proberen ?