19 maanden sprong? Slaapproblemen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamamijn, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Dochter is 19 maanden, slaapt al weken slecht snachts.
    Ze wordt wakker snachts en duurt meestal zon twee uur voor ze weer in slaap is.

Ook slaapt ze sinds deze periode slecht in.

Middagslaapje is altijd huilend in slaap vallen(huilt ongeveer 1 minuutje)

Met het savonds naar bed gaan precies zo. We hebben sinds geboorte vast bed ritueel dus ze weet wat er gaat gebeuren.

Ik ben bang dat ze snachts een nieuw ritme heeft gemaakt van wakker zijn. Ze heeft in tussen 3 kiezen gekregen maar nu daar geen last meer van (voor zover)

Ze wordt wakker, ik troost haar gelijk en stop haar weer in en doe muziekje aan en ga weer weg. Soms blijft het dan even stil en begint dan na een tijdje te huilen of gewoon te kletsen, herhaal dan het er na toe gaan.

Wie heeft er nog tips.

We zijn zo moe...

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier al ik denk 10 weken bijna elke nacht wakker.
    Ze gaat dan bij ons in bed en mocht ik wakker worden leg ik haar terug.
    Heb dit ook tegen haar gezegd.
    Als ik om 6u op moet om te werken dan kan en wil ik geen kostbare slaaptijd aan besteden.
    Ze wil dan bij mij en ligt bovenop me en tegen me aan.
    Soms ook 2 uur aan het spoken voor ze weer slaapt.
    Ik weet het ook niet.
    Soms slaapt ze ineens door vervolgens te beginnen.

3. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Het lijkt net of ik dit verhaal zelf geschreven heb :) is namelijk bij ons precies het zelfde en zo doen wij het ook. Is waarschijnlijk gewoon een fase en bij ons rommelt hij ook met zijn kiezen.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier zijn toen in 4 weken alle kiezen doorgekomen en nu denk ik dat de hoektanden aan het wringen zijn. Het gekke is dat ze van de week al om 23.30 wakker was en ik was nog niet terug van mijn werk. Ze riep mee mee mee en mijn vriend liet zien dat ik er niet was. Toen ging ze wel in haar eigen bedje. Het is dus heel apart en ze wil dan echt mij. Zo lang ze weer in slaapt geen probleem maar als ze gaat spoken dan word ik 'boos' en kort en vaak snapt ze wel dat ze moet gaan liggen. Ik werk onregelmatig en dat alleen al breekt al op. Maar met zulke nachten kan je me opvegen 😁

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Inslapen doet ze alleen als we de deur een stukje open laten. Inmiddels kunnen we weer weg maar we hebben ook een tijd op een stoeltje bij haar op de kamer gezeten met onze rug naar haar toe. Dan wilde ze onze aanwezigheid. Ik geef er maar aan toe. Anders vind ik dat ik het negeer en dat lijkt me ook niet goed....

Deel Deze Pagina