19 maanden sprong???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SDonya, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Pffff volgens mij zit me dochter weer in een sprong...

De hele dag is ze boos! Echt heel erg boos! Stampen met haar voetjes op de grond, keihard gillen en veel huilen. Alles wat ik haar aanbied is nee en het eten en slapen gaat ook al slecht... Ze wil de hele dag bij je zijn en als ze haar zin niet krijgt dan ontploft ze! Ook wilt ze weer de hele dag haar speen en knuffel..

Iemand die dit herkent en tips heeft hoe ermee om te gaan?? Ben echt gebroken..

2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hahaha, zullen we die van jou en mij maar lekker tegen elkaar aan laten gillen?
    Hier heeft hij ook zo´n fase.
    Ik hoef maar ´nee´ te zeggen en meneer laat zichzelf als een ware dramaqueen op de grond vallen en gilt het hele huis bij elkaar.

Ff doorbijten maar weer.

3. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

En ja ik ben ook gebroken trouwens haha.
    Meneer kan niet meer alleen spelen en komt dat bij mij op de laptop meestarten naar een filmpje en hij loopt overal achter me aan.
    Natuurlijk lief dat hij mama graag om zich heen wilt hebben, maar ik ben s´avonds zelf ook kapot en sacherijnig ervan.
    Vooral als hij het smiddags ook weer vertikt om te slapen.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik ben niet helemaal van het oei ik groei boek maar de 19 maanden sprong klopte als een bus. En de knuffel sleept ze in huis nu altijd mee en geeft zo veel troost. De speen moet niet in het zicht liggen.... ik wil de speen overdag beperken tot het slaapje en evt aan het einde van de middag als het echt niet meer te houden is. Nu speelt haar gezondheid ook mee ze heeft nu een ab kuurtje omdat ze steeds een week koortsvrij was en steeds weer ziek werd. Daardoor extra hangerig. Maar de 'verklaring' in het oei ik groei boek helpt wel psychisch voor mij dat het normaal is en erbij hoort. Wat het niet minder pittig maakt natuurlijk!

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ja dat laten vallen doet ze ook opeens inderdaad en dan word ze ook nog kwader van!

Hoe ga jij ermee om? Ik weet niet of ik het moet negeren( waardoor het erger word) of eraan toe moet geveb(dan kalmeert ze)

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hmm het is dus echt een voorkomende sprong.. Staat er ook toevallig hoelang het gemiddeld duurt??:p de speen wil ik ook beperken maar ze flipt gewoon helemaal als ze dat ding niet heeft pff

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier bonkt ze dan met haar hoofd tegen haar ledikantje als het haar niet zint dat ze naar bed moet. Papa is dan streng en zegt eigen schuld dikke bult maar ze knalt soms echt hard! Maar als je dan gaat troosten heeft ze weer een big smile...

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja een echte sprong...! Volgens mij een week of 6 denk dat we er hier al een eind doorheen zijn. Maar haar woordenschat neemt met de dag toe dus ze heeft ook veel te verwerken. Ze gaat echt met sprongen nu!

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ja hier zegt ze nog amper woordjes dus ik weet ook niet wat ze wel en niet precies wilt want ze kan het niet zeggen.. Misschien dat ze daar ook extra gefrustreerd van raakt:( Hopelijk leert ze de aankomende periode beter praten dan!!

6 weken?!:$:)

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    O er is nog een sprongetje, pffff, hier dus ook.
    Zoontje loopt bij een nee naar zijn broer en gaat hem slaan of biijten. Ook bonkt hij met zijn hoofd tegen de muur. Echt niet grappig. Of 's nachts dwars zijn en dan heel hard "nee" schreeuwen, 10 minuten lang. Echt niet grappig :x. En dat het 6 weken kan duren, dat wil ik dus echt niet weten!
    Pfff, echt een pittige leeftijd dit. Ik heb het van mijn oudste verdrongen, weet nu weer waarom.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Echt praten is het niet hoor maar ze kan elke dag wel een nieuw woordje

12. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Onze dochter zit midden in de 17 mnd sprong en ik was nog wel zo blij dat dit de laatste was. Niet dus, haha. Nou ja, die 19 mnd sprong kan er ook nog wel bij ;). Weet iemand of er daarna nou nog een sprong komt?

13. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Euhm, ja, de peuterpuberteit. En die duurt wel even :)...

14. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    hier precies hetzelfde, zal idd erbij horen denk ik, hier word ze eind van de maand 20 maanden en is nog niet over ;)

Deel Deze Pagina