19 maanden....

Discussion in 'Baby en dreumes' started by baby001, May 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

Ik heb thuis een dochter van 19 maanden en die is me toch eigenwijs! En aan het peuterpuberen :) Sinds een maand slaat ze me en wat ik ook doe, niks lijkt te helpen!
    Ik zeg altijd dat ze me moet aaien ipv slaan en dit doet ze dan ook netjes maar dan, een halve seconde later, aait ze eerst en probeert vervolgens steeds iets harder. Ik zie aan haar gezicht dat ze reactie verwacht en ja, die krijgt ze, want ik wil het gewoon niet hebben. Met het verschonen probeert ze het ook en als ik reageer doet ze snel haar armen over elkaar ( :) ) ze weet dus wel dat het niet mag ( ? )
    Bij mijn man doet ze dit eigenlijk nooit, vind dat zo gek

Wie heeft er ook een kleine peuterpuberaar thuis die dit doet?
    Hoe ga je ermee om?

Gr baby001

2. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

Apr 10, 2016
    866
    3
    0
    Hier 13 maanden En slaat iedereen al een poosje en als je zacht tikje terug heeft Word die nog bozer ik negeer het nu gewoon

3. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Hier een zoontje van 18 maanden.. leuke leeftijd he (!) :p
    Hij is ook erg aan het uitproberen.. in de keuken gaat hij steeds naar het kastje waar hij niet aan mag komen.. gek werd ik er van.. nu zeg ik vaak doe maar weer dicht en dan doet hij dat en dan probeer ik hem af te leiden.
    Het is echt een dondersteen en een volhouder. Ook driftbuien als hij zijn zin niet krijgt.. dit heeft onze dochter dus nooit gehad.

4. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Oh en dat slaan is ook herkenbaar.. en hier ook niet echt een gouden tip. ik zeg altijd niet slaan, dat doet pijn.. alternatief laten zien of afleiden met iets anders. Soms kun je ze het beste uit de situatie halen

5. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Ik vind het een hele leuke leeftijd maar die buien! Wow! Ze is ook een echte volhouder, maar ik ook haha :)
    Aan de ene kant denk ik dat negeren ook wel zou kunnen werken maarja, ze moet toch weten dat het niet mag?

6. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Ja bij driftbuien zeggen ze dat je ze t beste zelf uit kunt laten razen en daarna toespreken..
    Ik merk bij mijn zoontje dat als hij boos op de grond gaat liggen, ik hem het beste zijn gang kan laten gaan en niet op reageren. Daarna staat hij weer op en gaat hij weer spelen

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier hebben we ook het aaien aangeleerd en hij slaat bijna nooit meer, al maanden niet meer eigenlijk.
    Als hij slaat zeggen we dat hij moet aaien, doet hij dat niet en gaat hij door dan zet ik hem bij me vandaan en negeer het sla gedrag verder.
    Soms gaat hij dan nog even door op een kastje of speelgoed ofzo, maar hij merkt vaak vanzelf dat dat zeer doet en dan stopt hij.

Share This Page