driemaal is scheepsrecht, geld dit ook voor negatieve dingen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by knor1981, May 18, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

Nov 19, 2014
    1,640
    261
    83
    Twee jaar niet meer op vakantie geweest. We hebben begin van dit jaar lekker een reisje geboekt naar Malorca voor 21 mei, onze eerste trouwdag. Aangezien wij een boerenbedrijf hebben is mijn man nooit een dag helemaal vrij, altijd moeten de dieren in ieder tv al verzorgd worden. Ik was zo blij dat we nu eens tien dagen samen als gezin zouden zijn.

1 april had ik een positieve zwangerschapstest in handen, dolblij waren we. Eerste echo met 7 weken was niks te zien, met 8 weken ook niet. Er heeft nooit een vruchtje gezeten. Medicijnen om de miskraam op te wekken hielpen niet, uiteindelijk afgelopen vrijdag gecurreteerd, al die tijd onzekerheid of de vakantie wel door kon gaan. In de tussentijd kreeg ons meisje een dubbele oorontsteking, gelukkig hebben we gister te horen gekregen dat die helemaal over was en we mochten vliegen.

Nu haal ik haar vanmorgen uit bed........... waterpokken. Besmettelijke ziekte waar je niet mee mag vliegen en bovenal wil ik helemaal niet met een ziek kindje op vakantie. Vakantie zal dus geannuleerd gaan worden en dan hopen dat we nog iets leuks kunnen vinden voor over een week of twee / drie.

Sorry voor mijn gezeur maar moest het echt even kwijt. Vind het zo zielig voor ons meisje en ook wel een beetje voor mezelf, was echt aan die vakantie toe.

2. Wenda

Wenda Fanatiek lid

Dec 12, 2013
    2,431
    1,398
    113
    Gelderland
    Poeh wat balen zeg!:(
    Dat is geen gezeur hoor. Ik zou er ook vreselijk van balen. Vooral als je al niet vaak weg kunt.

Hopelijk vinden jullie nog wat leuks en knapt jullie meisje snel op!

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,572
    3,507
    113
    Och jee, daar zou ik ook ontzettend van balen. En vind het dus ook zeker geen gezeur. Is een weekje Center Parcs geen optie?

Beterschap voor je meisje.

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Maar in hoeverre heeft ze nu de pokken. Evt met medische verklaring vd arts mag je vliegen. Mss zjn de pokjes dan al uitgedroogd

5. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

Jun 25, 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Aahhh wat een ellende zeg! Ik hoop dat je meisje snel opknapt en dat jullie nog wat leuks kunnen boeken op korte termijn! Ik wens je alvast een hele fijne vakantie toe! Het is je gegund :)

6. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,382
    10,328
    113
    Wat ontzettend vervelend!!! Hopelijk kunnen jullie snel genieten!

7. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

Nov 19, 2014
    1,640
    261
    83
    @wenda, centerparcs is leuk maar ik wil echt graag naar de zon en dan met een baby die geen waterpokken heeft.

@molensteen, precies wat je zegt, MISSCHIEN zijn ze dan uitgedroogd, misschien ook niet, neefje en nichtje hebben 3 weken last ervan gehad en dat risico wil ik niet lopen.

Wat vanmorgen begon met 1 bultje zie je ze nou ieder uur meer worden. Morgen een afspraak bij de huisarts, daarna reisbureau bellen en de annuleringsverzekering, hopen dat we de reis 2 weken kunnen uitstellen ofzo

8. Anzza

Anzza Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    2,345
    0
    36
    drenthe
    Oh nee wat balen!

Wel heel veel beterschap voor jullie dochter..

9. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

Apr 10, 2016
    866
    3
    0
    Nou ik zou gewoon gaan hoor

Mijn kids hadden geen last ervan heb zo talkpoeder gekocht ervoor en daar mee behandeld

Ze waren er zo vanaf

Vooral als je zo naast uitgekeken hebt

Zie dat je dochter 10 maandjes zo is dan krijgt ze het waarschijnlijk nog een keer volgend mij onder een jaar

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ook als je daarmee bij wijze van een heel vliegtuig kunt besmetten? Dat zou jou geen moer interesseren? Je zou hoe dan ook gaan, omdat je er zo naar uitgekeken hebt?
    Ook als je kindje zich ook nog eens niet lekker zou voelen vanwege de pokken?

11. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

Nov 19, 2014
    1,640
    261
    83

Jullie kids konden er misschien niet veel last van hebben die van mijn zusje hebben dr drie weken last van gehad.
    Ten eerste wil ik een kindje die zich niet lekker voelt niet mee op vakantie nemen en ten tweede als ze daar echt ziek is wat heb je dan op vakantie als ze niet naar water, strand en zo'n mag.

12. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

Apr 10, 2016
    866
    3
    0
    Dat besmetten is wel een punt ja

Maar als ze zich goed voelt. Mijn kids voelden zich gewoon goed geen last gehad was ook heel snel al ingedroogd

13. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

Apr 10, 2016
    866
    3
    0
    Je moet kijken wat voor jou het beste voelt en je kindje

Zijn er al meer plekjes ?

Je moet die talkpoeder of zo flesje halen en dan mee indepoen werkt heel goed bij apotheek

14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ze mag wel naar water en strand ed.
    Wij hebben ons "pokken"kind meegenomen naar Italie. Door de zon en het water droogte ze ontzettend snel in. Maar goed wij gingen met de caravan en niet met het vliegtuig.

Ik kan me voorstellen dat dit super vervelend is.. Hopelijk kunnen jullie snel nieuwe plannen maken.

15. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

Nov 19, 2014
    1,640
    261
    83
    Haar hele hoofdje, rug en buik zitten nu onder de rooie vlekjes, dat zullen vanavond of morgen wel blaren zijn. Ik hoop dat we de vakantie een week kunnen opschuiven, over tien dagen zullen alle blaasjes toch wel ingedroogd zijn?

16. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

Apr 10, 2016
    866
    3
    0
    Ja dat denk ik wel hoor. Aanstippen met dat spul helpt echt sneller te laten indrogen en dattalkpoeder ervoor

Heb je al contact gehad om de vakantie te verschuiven

17. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Oh, balen zeg! Wij hadden voor onze jongste zo'n setje van Heltiq met zalf en zakjes zemelen voor in bad. Dat hielp goed.

Bij beide jongens kwamen er een dag of 3 steeds nieuwe waterpokken bij, en waren ze best ziek (vooral de oudste). Daarna voelden ze zich al snel beter en begonnen de blaasjes in te drogen, dat was met een week echt wel gebeurd.

Heel veel beterschap en hopelijk kun je je vakantie verschuiven!

18. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

Nov 19, 2014
    1,640
    261
    83
    Heb nog geen contact gehad met het reisbureau nee. Moet dalijk eerst naar de dokter en ik moet met mijn man overleggen. Hij heeft op het bedrijf ervoor gezorgd dat we zaterdag tien dagen weg konden. Heeft wat werk vooraf gedaan en gezorgd dat er de komende tijd iets minder werk is. Weet niet of hij dat helemaal om kan gooien. Ook staan er verbouwingen gepland vanaf juni ergens en daar moet hij bij zijn. Maar ik weet geen precieze data.
    Tussen de middag tijdens de boterham maar even over hebben.

19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,127
    12,104
    113
    Ik lees dat iemand wel gewoon zou gaan. Los van dat je kindje dan niet fit is en je dan niet zou moeten willen reizen, mag niet eens vliegen als je kind de waterpokken heeft, je wordt uit het vliegtuig gezet, tenzij je een doktersverklaring hebt.
    Heel verstandig om het te verschuiven, hoe vervelend het ook is. Hopelijk kunnen jullie een nieuwe datum prikken. O en ik heb ze ook gehad voor ik 1 jaar was (zelfs maar een paar pokken) en ik heb toch voldoende antistoffen opgebouwd.

20. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

Apr 10, 2016
    866
    3
    0
    Oké vervelend als alles al zo geregeld is

Is nog gelukt om het om te boeken ?

Share This Page