4 maanden: Wat doen tussen laatste twee voedingen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by SushiLover123, Mar 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ilias krijgt meestal om een uur of zes de borst en dan om een uur of tien nog eens voor het laatst. Daarna gaat ie naar bed. Alleen... wat kan ik het beste tussen die tijden doen? Meestal speelt ie even en knuffelen we, maar dan valt ie in slaap en dan moet ik hem gewoon om 22.00 uur wakker maken. En dat vind ie natuurlijk niet leuk!

Wat doen jullie tussen de laatste twee voedingen?

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,175
    4,324
    113
    LadyXochi, begrijp ik dat je de borst geeft? Dan kun je toch ook als je om 6 uur de borst geeft rond 8 uur nogmaals geven en dan gelijk zijn bedje in? Dan heeft hij ook een mooie naar-bed-tijd want tien uur is best laat. Wat je ook kan doen is als hij in slaap valt niet voeden maar gewoon dan voeden als hij zelf wakker wordt en er dus om vraagt? Misschien wil je dat helemaal niet of werkt dat niet maar ik zou zelf dus dit doen in plaats van proberen hem tot tien uur wakker te houden.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Je hebt het goed begrepen hoor! Alleen 8 uur vind ik een beetje vroeg, want dan komt ie om 5 of 6 uur alweer. En ik vind het ook erg kort op 6 uur...

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,175
    4,324
    113
    Ja, dan zou je inderdaad moeten schuiven tot je uitkomt op een goede tijd voor hem en jou om naar bed te gaan. Fijn dat hij al de hele nacht doorslaapt op borstvoeding! Ik hoop dat iemand met een goede tip komt.

5. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Wij vermaken ons zoontje een half uur/drie kwartier, dan in bad. Daarna gaat hij de box in, daar valt hij vaak in slaap maar wordt na een uurtje weer wakker. Als ik hem in bed laat slapen die tijd komt wordt hij pas rond een uur of 4 wakker en nu slaapt hij na de voeding lekker tot 's ochtends door.
    Eigenlijk vind ik de box geen slaapplek maar een speelplek, maar vind dit de beste oplossing..

6. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hoiii, wij hebben hier ongeveer dezelfde voedingstijden. Rond 17.30 en dan rond 21.30 weer. Hier gaat ze dan 19.00 naar bed en we moeten haar dan wakker maken voor de laatste voeding. Gaat hier prima. Hoe laat jouw mannetje merken dat hij het niet leuk vind? huilt hij, drinkt hij slecht?
    Hier is het even gauw een schone broek en dan neem ik haar mee naar mijn bed. Ik voed haar dan liggend en lekker onder de dekens. met haar oogjes dicht drinkt ze zich helemaal vol, doet er zo`n 3 kwartier over terwijl ze overdag met een kwartiertje klaar is. daarna gaat ze hup zo haar bedje weer in en dan komt ze de volgende morgen rond half 9 weer.

Groetjes joyce

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Gisteren hadden we geluk. Hij werd om 22.00 uur zelf wakker! Hij was in de box in slaap gevallen.

8. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Super, misschien helpt dat andere avonden ook! Iig heb je zo fijn kunnen slapen of niet?

9. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Marin sliep gewoon in dr bedje en dan gaf ik boven opdr slaapkamertje de laatste fles.
    En dan ging ze direct weer verder slapen.

10. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik zou hem echt gewoon naar bed doen begin vd avond. mitch slaapt van half7 tot half7. een heel normale tijd voor deze leeftijd. en word echt boos als die dan niet naar bed toe mag. wakker maken voor een voeding ben ik zowiezo geen voorstander van.
    de kleintjes vallen meestal 1x in de echte slaap en als je ze daarin stoort worden ze die nacht weer vaker of eerder wakker.
    vaak werkt het ook om zn speen weer te geven 's ochtends, dan valt die weer even in slaap.

11. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    bij mijn zoontje zorgde ik ervoor dat hij rond 19.30 20.00 een voeding had zodat ik hem dan naar bed kon brengen en dan wachten tot hij zelf kwam.
    Hij vond het vreselijk als ik hem wakker moest maken en was dan ook heel de nacht in de weer.
    Ik heb hem ook nooit om 22.00 of 23.00 wakker gemaakt voor een fles, ik liet hem gewoon zelf komen.
    De ene keer was het de volgende ochtend en soms ook wel snachts.

12. misstiana

misstiana Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,565
    0
    0
    Hallo.

Luuk kreeg om 17.30 en maakte we om 8 uur wakker en om half twaalf. De rets leiten we hem slapen. Nu kwamen we erachter dat hij om 6 uur bv kirjgt en dan uit zichzelf om 10 uur wakker wordt en dan komt hij niet meer. Misschien iets met de tijden verschuiven zodat hij om 10 uur zelf komt voor zijn laatste voeding

gr Gaby

Share This Page