19 mnd en s'ochtends al weken overstuur wakker

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Koesje, May 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koesje

Koesje Niet meer actief

Ik hoop dat iemand mijn verhaal herkent of tips heeft..
    Ons zoontje wordt al weken s'ochtends overstuur wakker. En met overstuur bedoel ik hard huilen, ontroostbaar snikken, versnelde ademhaling enz.
    Zodra hij wakker wordt gebeurd dit. Hij wordt alleen rustig als we hem optillen en hem knuffelen. Dus een aai over de bol, speentje of iets dergelijks helpt niet.
    Even voor de duidelijkheid ik vind het geen probleem hoor om erheen te gaan om hem op te pakken (al zou ik liever willen dat hij langer slaapt omdat het telkens rond 6uur is ;)) maar ik vind het zo sneu voor hem.
    Is dit een fase of zie ik iets belangrijks over het hoofd?!

2. Koesje

Koesje Niet meer actief

Niemand??:(

3. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ja ik herken het wel. Bij ons kwam dit in fases. Steeds tussen 5 en 6 uur. Was het weer een paar weken drama, en dan ging het weer een tijd goed. Wat het hier achteraf elke keer was, was dat hij niet uitgeslapen wakker werd. En vervolgens nog harder huilen als we binnenkwamen, omdat hij dan nog wakkerder werd.
    Oorzaak kon wel steeds iets anders zijn, en soms wisten we het ook niet.

Wat hier oorzaken konden zijn:
    - te koud (winter, koudste punt vd nacht, kamertje met enkel glas)
    - licht (zon komt op aan de kant van zijn kamertje, ondanks zwaar verduisterende gordijnen. Tijdje vuilniszakken tegen ramen extra aangeplakt)
    - nachtmerrie/ verwerken drukke dag
    - mama die naar wc moest (tijdens zws van de tweede)
    - verkouden/ziek zijn (zichzelf wakker hoesten)
    - tandjes

En soms wisten we het ook gewoon niet. Maar we weten inmiddels wel dat rond 5 uur hij in een lichtere slaap komt, dus áls er iets is waar hij wakker van kan worden, zal het vanaf dat moment zijn. Het is echt zoeken en proberen. Gezien het feit dat het sinds kort is, en ze verder niet ziek is, gok ik licht (of tandjes/kiesjes). Je zou kunnen proberen het kamertje (nog) donkerder te maken.
    Oudste is nu 27 mnd, en merk wel dat het steeds makkelijker wordt om te achterhalen wat er aan de hand is. Als hij nu een nachtmerrie heeft bijv. begint hij eerst "woorden" in zn slaap te roepen. Als ik dan snel genoeg ben, kan ik hem nog rustig krijgen in zn slaap zonder dat hij wakker wordt en een krijsbui volgt.

Succes, hopelijk heb je hier iets aan!

4. Koesje

Koesje Niet meer actief

Bedankt voor je reactie Nyn.
    Jullie hebben zo te lezen ook van alles geprobeerd in die tijd.. Was hij idd maar ietsje ouder dan kon hij vertellen wat er aan de hand is. Ik vind het gewoon zo sneu dat hij zo wakker wordt..
    we gaan het ea maar proberen de komende dagen/weken;)

5. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

Mar 30, 2010
    1,417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Geen idee. Ons zoontje van 2,5 wordt af en toe overdag erg overstuur wakker. Dan heeft ie echt wel tijd nodig om bij te komen.
    Zelf denk ik aan nachtmerries, maar ik weet het niet zeker.
    Helaas geen tips.

Share This Page