niet tevreden na borst, wel na fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Dwrtjj, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

9 feb 2012
    193
    0
    0
    zelfstandig ondernemer (beautybranche)
    Goedemiddag,

Ons zoontje van 8 weken heeft tot nu toe alleen maar borstvoeding gehad. Hij was eigenlijk nooit echt heel tevreden en bleef altijd wel een beetje mokken, ook met het speentje in en wil dan ook niet meer drinken.

Nu is de laatste dagen mijn borstvoeding behoorlijk terug gelopen (waar ik nu alles aan doe om het weer op gang te krijgen) en daardoor heb ik geen voorraad borstvoeding meer. Gister is hij bij mijn ouders blijven slapen en heeft dan ook kunstvoeding gekregen. Tot mijn verbazing vertelde mijn ouders dat hij na alle kunstvoedingen direct tevreden in slaap viel.

Ik weet dat borstvoeding het beste is voor hem maar zoals hij reageerd lijkt het wel of hij meer tevreden is met kunstvoeding. Is dit mogelijk of ligt misschien het probleem ergens anders?

Ik hoop dat u me kunt helpen.

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Borstvoeding is lichter verteerbaar dan kunstvoeding, waardoor ze langer een verzadigd gevoel hebben met kunstvoeding.
    Daar en tegen zorgt dat ook voor meer darmkrampjes.

Weet je evt. waarom je productie is terug gelopen?

Tips voor je productie:
    - Leg je kleintje zo vaak aan als hij dat wilt.
    - Kolf elke ochtend na, na een voeding en als het kan vaker.
    - Masseer je borsten tijdens het kolven ricting je tepel met een natte/warme doek.
    - Kolf naast je kleintje, met een foto van je kleintje en/of geurdoekje van je kleintje.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina