Gewicht baby 28 wk, aan de kleine kant, trekt dit bij?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Vanilla, 9 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Gisteren ivm studie VK een extra echo gehad. Natuurlijk was het weer hartstikke leuk om de kleine te zien! Alles zag er goed uit en de kleine werd met 28wk +2 dagen gemeten op 909 gram.

Volgens de VK is dit niet zorgwekkend maar is het wel een kleintje, iets wat mijn vk maandag ook al dacht na het voelen aan mijn buik. Na wat surfen op internet las ik ongeveer hetzelfde, op deze periode geven ze een gewicht aan tussen de 900 - 1200 gram. Met week 32-34 zal ik waarschijnlijk nog een groeiecho krijgen.

Hoe heeft jullie baby zich de laatste +- 12 weken ontwikkeld? Zegt het gewicht nu helemaal niets of moet ik er vanuit gaan dat hij niet al te groot zal worden?

Alvast bedankt voor de reacties!

2. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Hier was ze met 26+3 weken 1004 gram. Volgens de metingen loopt ze een week voor op de groei.Ikhad al wat twijfels bij de termijnecho. (Dus eigenlijk was ze toen 27+3.)
    Zoveel scheelt dat dus niet met jou.

De vk verwachtte dat de baby met termijn 3500 gram zou zijn.
    Volgens mij is 900 gram met 28 weken niet heeeeel erg weinig hoor.
    Als de placenta en navelstreng verder goed zijn, lijkt het mij gewoon een genetisch gegeven.
    Het blijft ook een schatting. Ik heb heel veel vrouwen gehoord op dit forum waarvan gezegd werd dat de baby bij de geboorte heel groot/klein zou zijn en waar in de praktijk gewoon niets van klopte.
    Als het echt zorgwekkend zou zijn, hadden ze je vast doorgestuurd.
    Ik zou wel die groeiecho laten maken, al was het maar voor je eigen geruststelling. En dan kan je nog even spieken:D

3. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb vorige week een groeiecho gehad en mijn baby was met 26.2 weken 756 gram. Volgende week dinsdag krijg ik er weer een omdat mijn baby onder de onderste lijn zit op de groeicurve. Onder de P3. Dus ik kan je pas volgende week laten weten hoveel mijn beeb dan weegt. Dan ben ik 28.2 weken.

4. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Ik heb met 29 weken een goei-echo gehad, daar werd hij geschat op ongeveer 1145 gram.. Met 33 weken weer een goei-echo, maar daar wouden ze het gewicht niet schatten..

Met 36 weken weer een groei-echo, deze keer werd hij geschat op 2245 gram.

Uiteindelijk ben ik met 36wk4dg bevallen en hij woog 2165 gram!

Tuurlijk kan het wel bijtrekken, maar het kan ook zijn dat je een wat kleinere kindje krijgt.
    Maar maak je maar geen zorgen.. Als het kleiner zou blijken te zijn, dan houden ze je extra goed in de gaten hoor!

5. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Bedankt voor de reacties :) Jullie hebben gelijk, ik zal toch gewoon even moeten afwachten! Mijn vk zei ook al dat die 909 gram gewoon binnen de richtlijnen valt en er in principe dus geen reden is om me druk te maken.

Daarnaast waren mijn vriend en ik beide klein bij de geboorte, wellicht is het dus inderdaad gewoon genetisch bepaald.

We wachten nu gewoon de groeiecho maar af en tot die tijd probeer ik me maar niet druk te maken :D

6. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik wilde nog even zeggen dat mijn kindje nu met 28+2 weken is geschat opo 1142 gram. 2 weken geleden was hij erg klein en achter in groei, maar hij heeft het nu wel redelijk ingehaald:) Alleen zijn buikje is nog wel klein maar zijn hoofdje en beentje zijn op de middelijn van de groeicurve. Zijn buikje ligt nu op de P3.

Groetjes

7. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Goed nieuws Jenifer! Scheelt wel behoorlijk met onze kleine met 28+2. Ach, probeer me maar niet te druk te maken. Volgens de VK was er niets om ons ongerust over te maken, probeer dit dan ook maar niet te doen ;)

Ergens in de 30 weken krijgen we nog een groeiecho. Zal er binnenkort nog eens over beginnen met de VK. Moet met 31 weken weer komen.

8. Had bij mijn eerste ook zo rond die tijd dat gewicht en Iris was bij de geboorte best klein 39.3 weken en ze was 41 cm en 2560 dysmatuur dus ..
    Nu zwanger van nummer twee en die was bij 26,27 weken 1100 gram

9. Reggie

Reggie Lid

13 jun 2009
    62
    0
    0
    Zuid Limburg
    Bij mij was het gewicht geschat bij 28 weken + 2dagen: 1235 gram

Nu zit ik op 32 weken, en vind de Vk dat ik voor een extra controle naar de Gyn. moet in het ziekenhuis, want naar haar idee is ze te klein en ligt ze te laag.

nou ja ik zal het wel horen morgen of alles goed is

10. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    Succes morgen reggie! Ik hoop dat alles morgen meevalt.

11. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Faith was met 30.2 1044 gram.
    Met 34 1962 gram, en met 37 weken 2000 gram. Toen ingeleid maar omdat het zo lang duurde (10 dagen). Is ze nog 700 gram gegroeit.

Deel Deze Pagina