19 weken echo: cyste in hersenen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door dds, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hallo dames,

Vandaag ben ik naar de gyn. geweest voor controle. Zij zag een cyste in de hersenen van de baby. Verder was ze niet echt bezorgd. "Komt wel vaker voor, verdwijnt met 4 tot 6 weken". Toch ben ik bang. Wij moeten over 2 weken weer heen, maar dan voor de uitgebreide 20 weken echo. Ik hoop dat de cyste dan al weg is, of kleiner is geworden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb geen ervaring met cyste tijdens de zwangerschap. Maar mijn zoontjes hadden beide cystes in de hersenen bij de geboorte ( zijn geboren met 28 wk en 5 dagen). Omdat ze zo vroeg geboren waren kregen ze geregeld schedel echo's en daarop was te zien dat het steeds minder werd. De kinderarts zei ook dat het niet erg was. Denk dat je gewoon naar je gyn moet luisteren en je geen zorgen moet maken. Cystes komen volgens mij best wel vaak voor bij baby's.

Groetjes Jada

3. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Inderdaad, cystes komen heel vaak voor, als ik onze echomevrouw mag geloven heeft een baby die vaker wel dan niet. Dus ik zou me niet al te veel zorgen maken.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Geen ervaring mee, maar geloof je gyn maar en maak je geen zorgen. Probeer maar lekker te genieten van je zwangerschap.

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik probeer positief te denken!!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Er zijn wel meer van die vage dingen die tijdens de groei ontstaan, maar ook weer wegtrekken.. Cystes is daar een van..

Mijn zoontje had een hele dikke buik met 20 weken, maar met 28 weken zat hij weer mooi op het lijntje. Gewoon een maf ontwikkelding, maar meestal heel onschuldig.

7. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Een vriendin van me had precies hetzelfde. Haar kindje had ook 2 cyctes in zijn hersentjes. Die zijn nu helemaal weg, ze is nu 31 weken ! De vlk zei idd ook, het komt vaker voor.

8. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Heb ik ook gehad. Vroeger stuurden ze nog door naar een academisch ziekenhuis maar dat doen ze nu niet meer omdat in 99 % van de gevallen dit niets is. Ze wilden met met 27 weken nog eens kijken maar toen lag het kindje al te diep in het bekken en kon het niet meer gecontroleerd worden. Hij is nu ruim 4 maanden en is voor zover we weten gezond. We gaan er maar van uit dat de cysten in de schedel weg zijn.

9. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik heb er ook geen ervaring mee
    maar als zij er niet echt bezorgd om is zou ik het ook niet zijn
    en probeer van je zwangerschap te genieten

10. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Super bedankt meiden. Jullie reacties en lieve woorden stellen mij gerust. ;)

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hi,

Kan me voorstellen dat je toch even schrikt als je dat hoort.
    Een collega van mij had dat ook bij haar 1e zwangerschap. Is helemaal goed gekomen, maar ze heeft een tijd in de stress gezeten daardoor. Bij de 2e zwangerschap was ze dus enorm nerveus voor de 20 weken echo. Toen ze uitlegde waarom zeiden ze tegen haar dat ze je daarvoor tegenwoordig helemaal niet meer doorsturen voor uitgebreid onderzoek, omdat zo'n cyste vanzelf wegtrekt en het eigenlijk niet zoveel voorstelt.

12. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Vandaag 20 weken echo gehad. De cyste is weg!
    Jullie hadden gelijk!
    Verder ziet alles er super goed uit.

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Gelukkig meid!! Fijn om te lezen. Lekker genieten nu.

14. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    oh wat een goed nieuws meid
    super dat alles goed is en de cyste weg is ;)

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Super goed nieuws! Nu onbezorgd genieten meid:D

16. Khadija81

Khadija81 Lid

15 aug 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien heel egoïstisch van mij, maar ik ben blij dat ik niet de enige ben. Ik ben 21 weken zwanger en kreeg afgelopen donderdag hetzelfde te horen. De gyn zei dat het heel vaak voorkomt en dat het zelden iets betekent. De kans was heel groot dat er over 4 weken niets meer van te zien was, anders zou ik een scan krijgen. Ze zei dat baby's met het syndroom van down die cysten ook vertoonde. Natuurlijk ondanks dat ze me herhaaldelijk zei dat ik me geen zorgen moest maken, ben ik doodongerust. Na onderzoek op het internet, bleken er veel mensen te zijn die het meegemaakt hebben maar waar het dus ook spontaan bij is weggegaan. Bij 90% zou het bij de volgende echo weg zijn. Ik hoop dat ik en mijn babytje ook bij die 90% horen :(

Deel Deze Pagina