Mijn zoontje is 19 weken morgen. Nou is hij al een tijdje naar 4x210/7 Nutrilon forte. Hij eet ook al fruithapje en groentehapje. Ik gaf om 19.00 de fles en daarna ging hij direct slapen tot de volgende ochtend 8.00. De laatste 1,5 week heeft hij ineens meer honger. Hij gaat niet om 19.30 meer slapen. Hij drinkt zijn fles leeg, en dan leg ik hem in bed en word hij hysterisch (terwijl overdag gaat hij kletsen en valt hij in slaap). Ongeveer 1,5 uur later geef ik hem nog een fles (150/5) en dan gaat hij direct slapen. Hij heeft dus gewoon extra honger voor de nacht lijkt het? Hij krijgt nu wel best veem voeding binnen. Is dit erg? En zal dit hij het sprongetje horen? Tips zijn welkom!
Ik vind de flessen sowieso erg groot. Ik denk dat je het beste kunt proberen om overdag naar 180/6 te gaan, dan kan je zonder problemen 5 flessen geven. Evt kan je 200/6 gaan geven.
Eens met @Averlhach . Voor een baby is het beter vaker te drinken maar kleinere hoeveelheden. Met zulke flessen rek je zijn maag op en het kan lijken dat hij daarom niet verzadigd is.
Ook eens met Averlhach maar ook omdat je over t max aantal schepjes gaat volgens mij... Hier ook eentje die 's avonds echt een grote fles eist (210/7) maar ben er geen voorstander van.
Ik kreeg dit advies van het cb. Omdat hij altijd zoveel honger heeft. En hij had eerder genoeg aan 4x210. Heb vandaag 5x180 geprobeerd maar het zit dan wat korter op elkaar waardoor hij niet alles op drinkt. Hij slaapt namelijk wel 12 uur. Hij mag nu nog 1 fles en ben benieuwd wat hij daarmee doet. Gisternacht wilde hij trouwens ook ineens weer een fles.
Hier de laatste tijd ook wat meer honger of eigenlijk vooral korter slapen in de nacht. Overdag laat ze namelijk met gemak 4 uur tussen de fles. Geen idee hoeveel weken m'n dochtertje is, maar ze is net 5 maanden. Waar ze eerst bijna klokje rond sliep op 4x 180/6 red ze dat nu bij lange na niet meer. Ze krijgt nu om 8.00/12.00/16.00/20.00 een fles van 180/6 en dan komt ze sinds een paar dagen rond 2.00 alweer, dan krijgt ze nog een fles en slaapt dan door tot een uurtje of 7.00. Tot 1-2 weken terug sliep ze na 20.00 door tot 5.00-6.00, dan kreeg ze een flesje van 100cc en begonnen we om 8.00 de dag. Zolang we nog niet over de 1 liter gaan vind ik het prima en een enkele keer er wel overheen is ook geen ramp. Ik ga er vanuit dat ze (hopelijk) vanzelf weer wat langer gaat slapen. Heb hier geprobeerd de laatste fles 210 te geven, maar daar sliep ze niet echt langer op, dus weer mee gestopt.
Adviezen van het cb zijn niet altijd de beste. Ik heb het cb nog nooit gehoord over de drinkduur van een voeding. Terwijl bij alle kindjes het beter is als dit minimaal 15 minuten duurt. Bij een kindje die reflux heeft of juist hongerig is is een drinkduur van circa 20 minuten juist wenselijk. Voeding is niet alleen het vullen van de maag, maar ook de hersenen moeten dit gaan verwerken en die hebben die tijd nodig. Cb heeft mij geadviseerd 6x 180/6 te geven bij een baby van 7 weken. Een baby die niet hongerig was, maar juist pijn had vanwege reflux. En zoveel geeft juist extra klachten en problemen bij reflux. Als je naar de natuurlijke maaginhoud van een baby van deze leeftijd kijkt zijn flessen van 240cc immens groot en zeer onnatuurlijk. Niet voor niets worden kindjes die fv hebben gekregen eerder obesitas. Dankzij cb gaan we het liefst zo snel mogelijk de maag onnodig oprekken zodat een kindje meer maaginhoud krijgt en meer voeding nodig heeft om de 'honger' te stillen, maar de benodigde calorien blijven gelijk.
Ik geef mijn zoon 6x 150 à 160+5 en hij groeit daar prima op. Hij krijgt er nog niets extra bij. Hij is 3 dagen ouder dan de jouwe. Het is toch niet zo erg als hij eens een keer een fles niet helemaal leeg drinkt als ze dichter op elkaar zitten?
Nee absoluut niet. ALleen volg(de) ik echt het ritme van mijn Zoontje en 5 flessen is zo enorm puzzelen. Want ik moet hem dan een fles geven voordat hij honger heeft (of ik aangeeft). Daarom ging ik over naar 4 flessen, omdat 5 echt moeilijk was om te geven. Ik wil het inderdaad nu een weekje proberen. Hopelijk gaat dat dan beter. Vannacht was het weer 5 uur, en meneer had "honger". Heb 90/2 gegeven en dat was prima.
Precies dit! Die van mij is een paar dagen jonger. Sliep ook door en nu al poosje weer aan het rommelen. Waar het dan aan ligt...?!
Hier ook periodes gehad rond 4,5,6 en 8 maanden. Kwam allang niet meer voor een extra fles en toen ineens weer wel. Zat al aan mn quotum van de dag qua scheppen dus die periode kreeg ze gewoon een aangelengde fles. Wel bepaalde hoeveelheid water en in verhouding minder melkpoeder (beetje gokken waar je weg mee kan komen). Zou geen fles op volle sterkte zeg maar geven maar aangelengde fles, geen enkel probleem mee. Kind heeft dr rust ook nodig en als ze honger heeft heeft ze honger. Laten huilen omdat ze honger heeft weiger ik pertinent. En de volgende dag zie je ineens dat t koppie langer is geworden of de beentjes....aaaaaaah vandaar!
Vannacht kwam ze weer al om 1.30, als ik een fles geef drinkt ze die op zich slapend leeg, maar als ik de fles na een paar slokken uit d'r mond haal slaapt ze ook verder. Dus vannacht eens geprobeerd zonder fles, haar bij me genomen, wat gewiegd en heen en weer gaan lopen, daarna met haar in ons bed gaan liggen. De 1e keer terug leggen in eigen bed werkte niet, ze was gelijk weer wakker. De 2e keer ging het wel goed, toen iets langer gewacht met terug leggen en ze sliep uiteindelijk nog tot 5.15 wat ze tot voor kort altijd deed, dan kwam ze tussen 5.00-6.00. Toen 100cc gedronken en om 7.45 heb ik d'r wakker gemaakt omdat we naar de psz moesten vanmorgen. Denk dat ik dit de komende nachten maar even ga proberen, misschien dat we het zo weer kunnen doorbreken. Echt honger heeft ze dus niet, ze lijkt ook geen pijn te hebben, al twijfel ik wel of de tandjes gaan komen. Ze heeft sinds begin van de week van die rode appelwangetjes en zit constant met de vingers in d'r mond, heeft ook opeens weer meer behoefte aan d'r speen terwijl ze die bijna niet meer gebruikte.
Wij proberen het ook met hem bij ons te nemen. Als hij dan echt niet meer wil slapen, geven we een klein flesje. En vannacht sliep hij ineens na drie weken weer door! Dus we houden hoop Merk wel dat hij aan het aan het groeien is. Dus wellicht iets meer voeding nodig heeft.
Die rode appelwangen hadden wij van de week ook! Hier (1jr) ook tandjes festijn maar daar lijkt ook geen einde aan te komen sinds 6mnd dr is van alles onderweg maar nog weinig echt te bekennen.
Ja ik gaf eerst als ze de speen niet pakte eigenlijk gelijk een flesje, gewoon de makkelijkste weg zeg maar, maar daarmee zit ze dan ook echt om en nabij de 1 liter flesvoeding, nu is ze wel een flinke meid van 8,5kg, maar wil toch proberen niet over die liter heen te gaan, gelukkig pikt ze hier verdunde flesjes ook prima dus teveel voeding krijgt ze in elk geval niet.