speen probleem. herkenning? advies?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MommyB, 1 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Mijn zoontje van nu 3, 5 maand is elke nacht vanaf half 4 wakker. Enige wat hij dan wil is de speen maar schijnt hem vanaf dat tijdstip in eens niet langer als 20 sec vast te kunnen houden. Hij slaapt dus al een hele tijd vanaf dat tijdstip bij mij omdat ik anders elke nacht om de 5 minuten naar zijn kamertje moet en hoewel ik het een paar nachten geprobeerd heb vol te houden heb ik het opgegeven.

Dit speelt nu al vanaf week 3 en begint me redelijk te slopen, ik fungeer als speen vasthouder maar val telkens voor korte periodes in slaap waarna ik de speen loslaat en zoontje weer wakker is. Van 19.00 tot 03.30 uur slaapt hij prima en krijgt hij nog een droomvoeding. Ik hoef dan nooit naar boven voor de speen. Cb zegt dat het wel over gaat en er niets aan te doen is. Heb al verschillende spenen geprobeerd, probleem blijft.

Iemand ervaring of tips?

2. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hier overdag veel gedoe met de speen. Ik kreeg als tip om er een knuffeltje tegenaan te leggen. Agh t helpt ook maar eveb. Frustrerend blijft het wel die spenen. Maar hier begint zl nu meer interesse te krijgen in de knuffel in plaats van de speen😉.

3. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    in een huis
    Knuffeltje gebruik ik idd ook. Zo'n doekje met een hoofdje in het midden. Aan elke kant een en zo houd hij hem overdag dus ook prima vast maar s nachts:(

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heeft hij niet gewoon honger?

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik zou ook denken honger. Misschien zuigt hij te wild waardoor de speen uit zn mind valt. Hier was t een teken van honger.

6. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    in een huis
    Ik heb ook een tijdje gedacht dat hij honger had maar dan zou hij toch echt gaan huilen. Als hij overdag honger heeft laat hij dat echt wel weten en laat hij zich niet foppen door een speen. Hij krijgt zijn eerste voeding om half 8 en dan is hij niet heel hongerig. Laatste gaat er altijd met moeite in.

Hij zit nu op 4 x 240 ml. (Hij is 7, 5 kilo) Bij de 5 flessen liet hij te veel staan. Met 4 gaan ze net leeg .
    Misschien toch eens proberen overdag iets minder en dan om half 4 een kleine fles aanbieden.

Het is niet zo dat hij hard zuigt. Juist te slap waardoor de speen er weer uit valt. Als of zijn mond spieren snachts wel slapen ;)

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Aan leren om in slaap te vallen zonder speen... is ook veel beter voor de mondontwikkeling.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    En is dat wakker worden niet toevallig begonnen toen je over stapte op 4 flessen? Hoe laat geef je de laatste fles voor het slapen gaan? Die misschien iets later geven? 4x 240 ml is echt veel voor een kindje van 3,5 maand hoor. Ik zou dus ook denken aan honger.

9. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    in een huis
    Nee helaas, het wakker worden is al vanaf de 2de week na zijn geboorte. Al zo'n 3 maanden dus. Dus ook toen hij op 6 en 5 voedingen zat.

Zijn voeding is afgestemd op zijn gewicht en behoefte, dit is afstemming met de kinderarts. Hij krijgt nl ook al fruit en groenten. Hij was al bijna 10 pond bij de geboorte en is nu dan ook al 7,5 kilo. Groeit netjes via zijn eigen lijn.

Ik betwijfel dan ook dat hij honger heeft, zoals eerder aangegeven huilt hij nl echt wel als hij eten wil. Hij heeft de hele dag door veel zuigbehoefte, maar lijkt 's nachts te moe om hem vast te kunnen houden. Hij slobbert. Misschien speelt er ook al gewenning daar ik de speen al 3 maanden voor hem vast hou. Zonder speen zoals Cygnet2 zegt, zou de beste oplossing zijn, maar vind het sneu om hem deze te ontnemen.

10. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    in een huis
    Ga het trouwens vannacht wel proberen om een voeding te geven. Niet geschoten is altijd mis.

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik las ooit eens in een ander topic over dat ze het speentje met een stukje pleister geloof ik vastplakten zodat hij er niet uit kon vallen...

12. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

He getsie wat klinkt dat eng zeg en sneu.

Ts, ik zou toch ook echt denken aan voeden. Waarom is zijn voeding zo aangepast? Juist een groot kindje kan ook best aardig wat trek hebben, en op deze leeftijd een nachtvoeding is heel normaal. En ook al zou het geen trek zijn, als een klein flesje helpt is dat toch genoeg reden?

13. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    En wat nu als je geen droomvoeding geeft en gewoon wacht totdat je kindje wakker word voor een voeding? Wij gaven ook altijd een droomvoeding maar ons meisje sliep er echt niet langer door en werd alsnog rond 4 uur wakker voor een voeding (ze drinkt dan weinig omdat ze een droomvoeding heeft gehad en had dan ook moeite met weer in slaap vallen). Nu geven we haar geen droomvoeding maar maar laten haar gewoon zelf komen. Vaak word ze rond 4 uur wakker voor een voeding en na de voeding slaapt ze dan nog weer door tot 7:00.

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als hij altijd rond hetzelfde uur wakker wordt, is er dan niets in de omgeving waar hij van wakker schrikt? Een vrachtwagen die passeert, de chauffage die opspringt, de buurman die thuis komt?

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Sorry, maar Diegene is dan niet echt goed bij zn hoofd:$
    als ze moeten spugen, dan kan dat er niet uit en stikken ze er met een beetje pech in....;)

16. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL

Wow wat een overdreven reactie. Dat klopt als je de speen rondom compleet vastplakt. Maar als je een klein stukje aan de zijkant doet dan kan de speen er gewoon uitgespuugd worden.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

waarom zou je het dan doen?

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

maar dat hoeft ook niet hoor. 3-4 dagen bij je kind blijven als het gaat slapen. Vlak voor dat hij in slaap valt haal je de speen uit zijn mond. Op die manier leert je kindje de associatie van speen in combinatie met inslaap vallen af.

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Cygnet, mijn zoontje wordt dan weer wakker hoor! En dan krijst hij omdat ie zijn speen wil. Of hoe los jij dat op?

20. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    in een huis
    Mijn zoontje valt alleen in slaap met speen. Als ik hem er vlak voor hij weg dommelt uit haal begint hij te huilen. Blijf altijd bij hem zitten en haal het speentje na een paar minuten uit zijn mond omdat ik ergens heb gelezen dat baby's dan dieper slapen.

Hij heeft vandaag voor Sinterklaas een Knuffel je speen van Woezel en Pip gekregen. Eens kijken of hij daar vannacht wat mee kan. ( een mens mag hopen)

Deel Deze Pagina