Hoe verliep die bij jullie? Mijn zoontje begint weer moeilijk te doen met slapen. Twee weken geleden was dat (dacht ik) omdat zijn laatste twee hoektanden doorkwamen maar die zijn er nu toch echt wel door. Overdag is hij soms ook een echte draak. Alles uitproberen en gillen en zeuren als iets niet gaat zoals hij zou willen (en dat is vaak!). En gisteren in de douche zag ik hem ineens een fantasiespelletje doen met en speeltje, hij bewoog het ding op en neer alsof het zelf liep. Leuk joh om die ontwikkelingen bij je eigen kind te ontdekken . Voorheen smeet hij alleen met zijn speelgoed, beet erop, dat werk. Ik vraag me alleen af wat ik nog kan verwachten .
Wij zitten er midden in! Ook wat slechter slapen: brullen als we hem naar bed brengen en soms 's nachts huilend wakker. En vooral: heel boos worden van het woord 'nee'. En ons zoontje schud bij alles wat je hem vraagt 'nee', ook al bedoeld hij 'ja' Hij heeft ook wat meer aandacht nodig en speelt minder zelfstandig. Ach, we geven er grotendeels aan toe. We moeten nu wel strenger zijn met 'regels'. Onze zoon is echt grenzen aan het opzoeken: als dit niet mag, mag dat dan wel? En als dit gisteren niet mocht, mag het vandaag wel? Ik vind het ook altijd wel mooi om te zien wat ze allemaal leren. Onze zoon is nu voor het eerst bezig met woordjes. 'hap' 'op' en 'open' dat vind ik echt een superleuke ontwikkeling! En hij is continu bezig te bedenken hoe hij z'n zin kan krijgen: je hand vastpakken om je ergens mee naar toe te nemen, bijvoorbeeld naar de keuken om dan naar de koelkast te wijzen als hij melk wil.
Die was echt DRAMA hier. Kan er nu om lachen maarreuh sjee ik heb echt met mijn handen in mijn haar gezeten. Er was geen land mee te bezeilen, niet slapen, eten, drinken, spelen alleen maar mama mama mama.. Nouja het is weer voorbij en nu is het nog een draak Ze is nu echt aan het proberen hoe ver ze kan gaan maar mama is erg streng dus de strafhoek wordt hier regelmatig gebruikt.. Maar ze kan wel een stuk meer das wel grappig om te zien dat ze steeds zelfstandiger wordt.. Kleine kindjes worden ineens heel groot
Oh ik denk dat Esmée er ook in zit. Alles wat je zegt TS heeft Esmée ook! Vooral dat slechte slapen. Merk al wel veranderingen, ze geeft antwoord en kan er al wel "gesprekken" mee voeren. Eergister; ik; Esmée met wie ga je trouwen? Esmée; met papa ik; en mama dan? Esmée heel hard; Nee.. Haha dat is toch geweldig?
Hier is 'ie gelukkig ook voorbij! Hoewel, ik geloof nooit zo in de sprongetjes... Het kan ook te maken hebben met zijn vier kiesjes die ongeveer gelijktijdig doorkwamen. Het slapen 's nachts was in ieder geval drama en overdag was meneer ook niet zo gezellig. Nu is hij weer het zonnetje in huis en dat is gezien de omvang van mijn buik wel zo prettig Julian ging rond een half jaar ook fantasiespelletjes spelen: zo geeft hij bijv. zijn knuffel te drinken met zijn beker. En met torens bouwen snapt hij nu ineens dat hij met het grootste blok moet beginnen!