19 weken sprong

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door asmama, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1 asmama, 10 jan 2012
    Laatst bewerkt: 10 jan 2012
    Hallo allemaal

Ik heb een zoontje van 15 weken en volgens mij zit hij midden in de 19 weken sprong (kan dat met 15 weken?). Hij komt sinds 3 dagen oppeens weer voor de nachtvoeding slaapt helemaal niet meer overdag en word snachts omdehaverklap wakker. Hij is hangerig en huilerig en wilt alleen op de arm. Ik hoorde dat deze sprong 5 weken of langer kan duren :$ Hoe lang duurde bij jullie kindjes deze sprong?

2. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    hmm hier ook volgens mij...Max is bijna 17 weken en ik geloof dat wij er ook aan moeten gaan geloven...
    hij sliep de nachten van 21.00 tot 9.00 door maar sinds gisteravond niet meer...om 20.00 uur in bedje gelegd en om 21.00 werd hij weer wakker is hij weer een uur onder geweest en weer naar bed...maar in plaat van de klok rond slapen werd hij vanmorgen om half 7 alweer wakker...;) voor de rest wel heel erg gezellig geweest vandaag maar wel veel wakker en in eens wat meer geluidjes die hij maakt. nu is het slapen ook weer drama! ik weet zeker dat hij moe is maar we zijn alweer een half uur met hem bezig...
    ik hoop wel niet dat dat 5 weken duurt hoor! :$ maar goed...we moeten er maar aan toegeven ;)

sterkte in ieder geval! ;) hihi

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik heb me nooit beziggehouden met wanneer welke sprongen zouden moeten zijn. Ik keek altijd naar de behoeftes van ons meisje en ging er gewoon in mee. Ontwikkeling gaat niet bij elke baby gelijk op. Dus weet eigenlijk nooit hoe lang de sprongen duurden ;)

4. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Wij zitten ook midden in de sprong. Slecht slapen, meer huilen.. Hoop niet dat het zo 5 weken gaat.

5. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    we zitten er midden in!

6. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    sorry maar dat vind ik nogal een dooddoener. je kan niks anders dan meegaan met haar behoeftes, maar als je eenmaal een heerlijk schema hebt opgebouwd (wat met nog 2 kleine kdr bijna een must is) dan wordt je er zelf heel onrustig van en de rest van de familie ook als de kleine in een keer haar hele schema omgooit. Ik vind het dus fijn om te weten wanneer we ongeveer weer sprong-af zijn. Ik check dus ook altijd even het oei ik groei boek als ze weer mega onrustig is zodat ik haar gedrag enigzins kan verklaren en haal daar zelf ook wat rust uit.
    Weet wel dat ik bij mijn eerste ook minder met de sprongen bezig was, maar goed had toen ook alle tijd van de wereld;)

7. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht

jep doe ik ook...gewoon voor mijn eigen geruststelling ;) even het oei ik groei boek checken en dan besef ik me...het zou wel eens een sprongetje kunnen zijn! ;)

8. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Hier zitten we er nog niet in teminste ik merk niet heel veel behalve wat vechteriger tegen zn slaap. En klieren met drinken maar dat hebben alle kindjes die BV krijgen schijnbaar rond de 4 maanden.

Volhouden het gaat weer over !

9. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    hmmm ik begin nu toch sterk te twijfelen aan mezelf....gister zonder veel problemen om half 9 naar bed en nu slaapt hij nog steeds. ik geloof dat hij zijn sprongetje al gehad heeft! het valt me ineens in dat we een paar slapeloze nachten met hem hebben gehad en dat het sinds een week of anderhalf weer helemaal goed gaat!
    ook kan hij veel meer...andere geluiden, lachen met geluid, omrollen (soms;)), zijn kont de lucht in duwen als hij op zijn rug ligt...en niet zo zuinig! en hij is veel secuurder met dingetjes vastpakken...het lukt hem veel beter....
    hmmm....zou hij hem al achter de rug hebben?:)

10. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    stikjaloers:D
    hier was het vanochtend 5.30...
    Voeden (lees kreunen, windjes laten, loslaten, heel hard trekken, lachen en gezellig rond kijken;)) Heel rustgevend dus, om vervolgens wel weer lekker te slapen en nu nog steeds te slapen. Heb gelukkig zelf nog kunnen slapen tot 8.30, want mijn andere meiden zijn echte langslapers. Hoop het kleine vrouwtje dus ook weer snel..

11. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Ook hier zitten we er middenin! Sinds vorige week. Ik hoop ook echt niet dat dit 5 weken zal duren.
    S'nachts niet meer doorslapen en overdag alleen maar aandacht vragen... Pffff...
    Maar ja ik denk dan altijd maar: Het gaat weer over, wat moeten mensen wel niet met een huilbaby... Dat duurt langer dan 5 weekjes.. ;)

Even doorbijten dames en misschien een tip om hem of haar eens een dag extra weg te brengen zodat je even kan bijkomen.. Is ook wel even lekker..

Succes ermee..

Deel Deze Pagina