19 weken, steeds minder flesvoeding drinken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door WmvSS, 6 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Dames,

Vigo is vandaag 19 weken oud en sinds 3 weken gaat hij steeds meer van zijn flessen laten staan. Daarom zijn wij sinds afgelopen maandag (een week geleden dus) begonnen met een groentehapje. Ik kook dan alleen wat groente en pureer dat tot een moes met wat kookvocht. Hij vind het erggggggg lekker, maar wanneer vervangt een "avond maaltijdje" nou een fles?

Hij is een flinke jongen (8200 gram en 70 cm), maar drinkt/eet niet abnormaal veel. Hij krijgt 4 flessen Nutrilon1 van 210/7 om 7 - 11 - 15 - 19 en slaapt dan van 19.00 tot 7.00. Nu krijgt hij dus rond 17.00 uur wat groente, maar daarmee kan ik toch niet de fles van 15.00 uur vervangen ofzo ..........

Sinds 3 weken gaat eigenlijk alleen zijn ochtendfles leeg. Wat zou jij doen? Ik mag hem toch nog geen "complete" avondmaaltijd geven met aardappels etc?

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Het geeft toch niet dat hij wat overhoudt van z'n flessen? Ik zou gewoon de flessen geven zoals je nu doet, en als ze niet leeg gaan, dan niet. Groente vervangt idd nog geen fles, maar dat merk je vaak vanzelf. Als hij nog minder drinkt, kun je de fles verkleinen die hij slecht drinkt. Zo vervalt er vanzelf iets. Kindjes kunnen het meestal heel goed zelf regelen.

Overigens weegt jouw baby net zo veel als mijn dreumes van 14 maanden, haha :)

3. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Dan is jouw dreumes wel wat klein of niet? Ok Vigo is groot voor 19 weken, maar 4,5 of 14 maanden is wel een groot verschil :D

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon die 4 flessen aan blijven bieden...
    En groente geven omdat ie weinig flesvoeding drinkt lijkt mij niet de bedoeling...
    Ze groeien juist van melk en niet van de bijvoeding nog..
    Daarom mag je ook niet voor de 6 maanden een flesvoedig vervangen voor bijvoeding..

Wil je dus dat hij die melk goed binnen krijgt... Laat dan die groenten weg..
    Die hebben nog helemaal geen toevoegde waarde

5. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha mijn dreumes van 14 maanden weegt ook 8.2 kg. Ik heb het idee dat mijn zoontje rond die leeftijd nog vaker een fles kreeg maar dan wel mindere hoeveelheid. Ik begin pas met 6 maanden met groente maar mijn zoontje was dan ook geen hongerlap.

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Uiteraard. Ze zit op de -2 lijn. Voor mij ook wennen hoor, want m'n oudste groeit op +1.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik vind dat hij best veel drinkt, dus iets minder kan echt geen kwaad. Tot 6 maanden mag er geen fles worden vervangen door groente of fruit. Dus evt wat kleinere flesjes aanbieden, maar wel 4.

8. adi

adi Niet meer actief

Het is helemaal niet raar dat een baby iets laat staan als hij 230cc aangeboden krijgt. Dat is gewoon heel veel melk voor een baby.

Verder groeit je kindje de komende twee maanden nog alleen melk. Daarom mag bijvoeding nog helemaal geen melk vervangen, tot 6 maanden.

Als hij beduinend minder melk drinkt per keer, en daardoor op minder als 800cc per dag komt, zou ik kleinere flessen geven (uberhaupt beter voor de maagomvang van je baby, en dus risico op overgewicht), en een extra flesje op het moment dat je nu groente geeft.

Deel Deze Pagina