Hoe kan ik de nachtfles t beste afbouwen? !

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door tiara2013, 5 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiara2013

tiara2013 Lid

18 mrt 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Mijn dochter is vandaag 11 weken weegt 4800 gram en krijgt 5x 150cc +5 scheppen voeding. .

Ons schema is ong zo (wijkt soms nog een uurtje af)

08:00 150 cc
    12:00 150 cc
    16:00 150 cc
    20:00 150 cc soms 21:00 uur
    we maken haar niet wakker voor de 5e fles (vind ik best zielig als ze lekker ligt te slapen)
    en dan komt ze zelf tussen 02:00 en 03:30 uur ong. .

Nu wil ik graag de nachtvoeding laten vallen proberen ten minste maar hoe kan ik dit
    t beste aanpakken. .

lukt t niet dan is t niet anders maar wil t wel graag proberen omdat ik helaas weer aan t werk ben. .

ze gaat ook bijna elke nacht om ong 6 uur huilen (toch geen honger? )
    want ik sus dr met dr fiepje maar krijg dr alleen stil en in slaap als ik haar bij mij in bed leg dan slaapt ze tot ong 08:00 soms langer maar maak haar uiterlijk om half 9 wakker (ivm werken)

wie heeft tips? ?

alvast bedankt

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als je kindje eraan toe is vervalt de nachtvoeding vanzelf. Ze is nog zo jong...

Wees blij dat ze van 20:00 tot 02:00-3:30 slaapt! Je kunt proberen de 23:00 fles slapend te geven en kijken hoe ze dan slaapt en anders is het helaas.
    Of je moet haar honger laten lijden, maar dat lijkt mij niet de bedoeling.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Eehh gewoon niet!
    Het hoort er gewoon bij en die nachtfles vervalt als je kindje eraan toe is en niet jij...

Ze word er wakker voor dus heeft ze het nosig anders zou ze er niet wakker voor worden

4. tiara2013

tiara2013 Lid

18 mrt 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor reacties maar weet dat ze t zelf aan gaat geven maar lees ook veel dat je t kan proberen een vroeg me dus af hoe. .
    ik zou idd haar om 23:00 uur wakker kunnen maken heb dit 1 x gedaan maar toen kwam ze gewoon om 04:00 uur en dat ze dus een fles meer op. . is voor een x niet erg maar welke nacht wel volgens mij. . en als ik haar om 23:00 uur wakker maak en ze komt snachts hoeveel moet ik dan geven ?

t is niet zo dat ik t Perse wil maar hoor van vele dat ze dat afbouwen en vroeg me gewoon af hoe je dat t beste kan doen

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik gaf 's nachts altijd een klein flesje 90/3 en dan redde ze het tot 6uur. Dan begon haar dagschema. Ik zou er 's nachts geen volle fles in proppen.
    1. Dan went ze aan een kleine fles en geen grote
    2. Haar dagritme hoeft niet om 4u te beginnen

Als ze nu 4x150 krijgt, dan zou je de laatste fles kunnen verzwaren en kijken hoe ver ze komt. Komt ze dan 's nachts, dan zou ik 90/3 geven en geen volle fles.

6. tiara2013

tiara2013 Lid

18 mrt 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankje kwebbel86!
    Dit is en goede tip.. Want nu krijgt ze snachts een volle fles 150 +5
    omdat ze anders te weinig krijgt. .
    ga denk ik proberen om ook op 6 - 10-14-18-22 te komen en als ze snachts komt dan geef k een klein flesje.
    moet di toch naar t cb en ga hun ook even vragen aangezien ze haar achtergro ook kennen qua gewicht etc

super bedankt in iedergeval en mocht Nog iemand tips hebben altijd welkom :)

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Jouw dochter weegt 4800 gram, dan mag ze 720 ml drinken (4,8 x 150 ml), als je dat verdeeld over 4 voedingen mag ze 4x180. Je kan ook bijv. 4x150 en 1x180 of 3x150 en 2x180.
    Je kan wel iets over het aantal ml uitkomen wat ze mag hebben, als het maar niet over de 1 liter is en/of 30 schepjes. Dan kan je bijv. beter forte voeding geven.

8. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Als ze iedere keer om 6 uur komt waarom geef je dan niet de fles? Ze gaan vanzelf langer slapen! De een met 10 weken, de ander helaas pas met 9 maanden! Alhoewel vroege doorslapers geen garantie zijn, hier een dametje die met 9 weken ging doorslapen van 23 tot 7 en even later van 21 tot 7-8 maar nu alweer een een paar dagen snachts aan het spoken... Het enige wat je kunt doen is idd snachts een kleine fles geven, zodat ze vanzelf leert dat de nacht is om te slapen en niet om te eten/spelen.... Maar zolang ze honger heeft, gewoon de fles geven... Een vriendin van mij deed per 4 nachten iedere keer 10 cc minder in de fles... En bouwde zo af...

9. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Ons mannetje is 5 wkn en slaapt van min 21.30 max 23.00 tot 6.00/7.00
    Wij geven de laatste en eerste fles 150/5 en de andere 120/4
    Als ie snachts komt probeer ik eerst te rekken met een speentje.
    Vanmorgen kwam ie om 6.00 nog even zijn speen erin en toen sliep ie door tot 7.00 maar deed dit ook alleen omdat hij om 23.00 nog een voeding had gehad. Als ie de voeding savonds eerder krijgt geef ik hem wel gelijk om 6uur anders komt er wel heel veel tijd tussen

Mijn dochter sliep met een maand ook al door. En deden we hetzelfde de eerste en laatste fles wat ophogen. En ze sliep vroeg in een slaapzak wat misschien ook hielp. Maar zei sliep echt van 20.00 tot 8.00 in der eigen kamer zonder speentje te moeten geven.

Zoontje slaapt snachts in een puckababy omdat ie zich anders wakker slaat met zijn handjes. Hij is gelijk vertrokken als hij dat ding aankrijgt

Dus tip: slaapzakje proberen, savonds in bad of douchen, avondvoeding wat ophogen, snachts speentje geven,

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dit is een vrij normaal voor een kind van 11 weken. Nachtfles heeft ze gewoon nodig anders zou ze er niet om vragen. Met minder flessen die veel groter zijn forceer je haar richting een onnatuurlijk drinkpatroon voor een zuigeling. Maar vier keer per dag een grote plens melk is helemaal niet zo gezond, en niet iets wat je met ambiëren. Gewoon geduld en een beetje begrip voor de behoeften van een zuigeling s het beste recept.

11. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hier ook een werkende moeder en een zoon die (nog steeds) soms 's nachts wilt drinken....tis niet anders :). En vermoeiend is het wel, maar tis echt maar tijdelijk!!

Deel Deze Pagina