pff ik heb zo'n onverwachte dag gehad moet het even van me afschrijven. Vanmorgen was ik onderweg naar een afsrpaak voor m'n werk. Onderweg op een weg waar je 100 kilometer per uur mag zag ik een auto in de berm staan op zo'n manier dat duidelijk was dat dit niet de bedoeling was. In de verwachting dat het glad zou zijn nam ik mijn voet van het gaspedaal om vaart te minderen. Toen ik ongeveer 80 km per uur reed begon mijn auto te glijden, in eerste instantie kon ik nog corrigeren maar uiteindelijk ging ik weer glijden en ben ik tegen een tegemoet komende auto gereden. De andere chaffeur en ik konden gelukkig zelf uit de auto komen en we hadden beide geen verwondingen, de auto's konden echter niet meer rijden. Nadat alles geregeld was, auto's weggesleept waren en vriendlief me opgehaald had heb ik gelijk de verloskundige gebeld. De verloskundige reageerde super, binnen een half uur was ze bij me thuis en kon ze duidelijk het hartje van de baby horen. Voor de zekerheid nog wel doorgestuurd naar het ziekenhuis. Hier heb ik een echo gehad en is mijn bloedgeprikt (ik ben rhesus negatief en ze wilden controleren of mijn bloed zich niet gemengd had met dat van de baby). De echo leek gelukkig prima baby bewoog, goede hartactiviteit en placenta en moederkoek intact. Na heel wat geregel zit ik nu op de bank en besef ik me langzaam hoeveel slechter het had kunnen aflopen. De komende tijd mijn buik en de baby maar goed in de gaten houden. Ik rijd al 10 jaar schadevrij en juist op het moment dat ik zwanger ben gebeurt me dit. Jeetje ik heb de schrik goed te pakken. Het is een heel verhaal geworden maar moest het even van me afschrijven.
jeetje ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent zeg! doe rustig aan zou ik zeggen en zorg goed voor jezelf en je kleintje!
Zo, das heftig!! Snap dat je er helemaal van ontdaaan ben, neem de tijd om het een plekje te geven en blijf niet piekeren over wat als? want het is goed afgelopen gelukkig!
Jeetje meid!Dat is schrikken zeg!Pfffff! Gelukkig is alles goed afgelopen!Doe maar ff lekker rustig aan! Knuffel!
Jeetje dat is schrikken zeg! Zeker met zo'n kleintje in je buik. Fijn dat de vk direct kon komen en je extra gecontroleerd bent.
Dag meiden, bedankt voor jullie lieve reacties! Soms is een beetje medeleven krijgen erg fijn. Ik heb vandaag vrij genomen van werk en lekker rustig aan gedaan. Nu weer even vertrouwen opbouwen dat het met mijn kindje goed ( blijft) gaan.
Even een kleine update, vandaag 20 weken echo gehad. Ik heb gevraagd of ze ook even extra naar de moederkoek en placenta wilde kijken. Alles zag er goed uit, geen rare stolsels ofzo. Kindje is ook helemaal goedgekeurd!! We hebben veel geluk gehad en nu weer lekker genieten.
Wat fijn dat alles goed. Kan me heel goed voorstellen dat je geschrokken bent. Ben zelf vrachtwagenchauffeur en heb rond dezelfde periode in mn zwangerschap een ongeluk gehad met een auto die mij op de snelweg tegemoet kwam Rustig aan.