Continu een honger gevoel..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Xannetje, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xannetje

Xannetje Actief lid

24 sep 2012
    293
    0
    0
    Ik heb een eigen bedrijfje. Butterfly Beads! Ik m
    Noord-Brabant
    Hoi allemaal!!

Zoals de titel al zegt heb ik continu last van een honger gevoel.. Zelfs een half uur na het avond eten krijg ik weer honger en ik kan dan ook echt weer eten! Ik moet me echt inhouden anders eet ik de hele dag door. Nu vang ik het redelijk op met fruit maar toch is er ook veel behoefte aan zoetigheid.

Herkennen jullie dit? Hoe gaan jullie er mee om en hebben jullie misschien tips om toch niet veel meer te eten?

Ik hoor het graag!!

Liefs!

2. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Ik heb er ook last van :) iets in je mond stoppen waar je lang op kunt zuigen, pepermunt bijv ;)

3. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Gewoon iets nemen. Desnoods kaugompje.
    Hier elke nacht wakker voor een koekje oid :D

4. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Yep hier ook, soms eet ik me gwn nog een boterham.
    Vooral snachts krijg ik honger maar dan sta ik niet op...

5. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier net zo hihi.. Van de week zo'n honger na get eten dat ik nog een zak chips heb leeggegeten

6. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Drink bouillon zoals cup a soup wil ook wel eens helpen. Dan krijg je wat binnen zonder dat je gelijk veel calorieën binnen krijgt.

7. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik neem weleens een mok warme chocomel of thee, warme melk oid. dat stilt de honger ook wel. ik had ook vreselijke honger steeds. en moet zeggen, heb me er ook vaak aan overgegeven. had ook echt steeds honger, mn maag knorde en voelde gewoon leeg terwijl ik een uur daarvoor gegeten had!
    ben wel best veel aangekomen. na de bevalling zijn er 10 kilo blijven zitten, die ik er nu af moet werken haha
    maar ik heb ervan genoten!

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Nee ik heb dat niet. En zou dat wel graag willen. Ik ben tot nu toe 8 kilo aangekomen, weeg nu 65 bij 1.74m.
    En ik wil graag borstvoeding geven. Maar heb gezien bij een vriendin dat ze er kilo's door afviel en daar ben ik bang voor. Zij weegt nu nog minder dan voor de zwangerschap. Ik woog 57 kilo en wil daar absoluut niet onder komen.
    Maar ik denk dat ik in de minderheid verkeer, aangezien de meeste vrouwen willen afvallen terwijl ik alle zeilen moet bijzetten om geen gewicht te verliezen.( als ik niet zwanger ben)

9. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    ohhh ik geef er gewoon aan toe op zn tijd. Niet iedere keer maar wel vaak genoeg. Maar tot nu toe gelukkig nog maar 3 kg aangekomen dus het valt best wel mee moet ik eerlijk zeggen.

10. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Een beker warme melk of een cup a soup wil hier nog wel eens helpen.
    Soms neem ik nog een cracker of boterham maar dat is het allemaal net niet want ik wil vaak alleen maar vet eten. Probeer dat dus niet te doen..

11. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik heb dit sinds een paar dagen weer.
    In december had ik dit ook, helaas op 30 dec een miskraam gehad.
    Dus ik heb goede hoop dat ik weer zwanger ben :D.
    Ik nam dan een stukje fruit! En soms een koekje..

12. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    ik heb t sinds een week dat ik echt wakker wordt van de honger. of dat ik net heb gegeten en na een half uur denk, wat zal ik eens eten.
    meestal heb ik trek in dingen waar ik aan ga denken. (zo wie zo ben ik anti zoet sinds de zwangerschap)
    dus ik probeer dan aan yoghurt te denken en mandarijnen enzo en meestal werkt dat. eet dan magere yoghurt en wil ik toch zoet, scheutje limo

13. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik heb het ook een paar weken achtereen gehad... Ik kon er dan, vooral 's avonds, heel moeilijk weerstand tegen bieden. Nu snoepte ik voorheen nagenoeg nooit, dus nam ik gewoon met mate waar ik dan op dat moment zin in had... Kon nooit veel zijn, want ik haal bijna geen snoep in huis ( maar vriendlief doet dat wel eens ;) ).

De laatste week heb ik het ook een beetje meer... Ik denk soms ook ook wel eens dat je lichaam dan gewoon om wat extra bouwstoffen voor energie vraagt... Zoals suikers bijvoorbeeld, of juist iets zouts.

Zolang je er op een andere manier of met mate aan toegeeft is er niet al teveel aan de hand denk ik..

14. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    ja ik heb dat ook,. vreselijk vind ik het! idd een half uur/uur na het avond eten voelt het alsof ik helemaal nog niks gehad heb! erg vervelend.
    ik vang het honger gevoel op met appels, heb echt een appel verslaving gekregen haha:p
    en eet een bruine boterham voor het slapen gaan, anders sta ik geheid op snachts.

15. semmie91

semmie91 Actief lid

3 apr 2011
    182
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook erg veel last van, de hele dag door kan ik eten. Terwijl ik voordat ik zwanger was bijna nooit tussendoortjes nam en zelfs weinig at!
    Heb ook vaak zin in zout eten, zoals chips, maar ook veel boterhammen met vlokken hmmm, en koekjes gaan er ook makkelijk in. Ik weeg nu 56 en probeer er toch op te letten niet al te veel aan te komen door het eten, dus probeer vaak fruit te eten ipv lekkernijen, of 2 glazen water achter elkaar stilt de honger ook wel een beetje.
    Succes ermee hihi

16. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Hier nog zo een ;) Mijn dokter zegt dat als ik binnen vier uur na het avondeten al weer honger heb, ik niet genoeg proteïnen binnen gekregen heb. Ik ben vegetarier dus moet dan vooral veel peulvruchten, linzen en eieren eten. Ik merk wel dat als ik een gerecht maak met linzen, dat ik minder snel honger krijg, maar die 4 uur haal ik niet :p Ik neem tussendoor meestal een crackertje met kaas, wat fruit, yoghurt of een botherham.

17. neee helemaaaaal niet *werkt ondertussen een enorm bord pasta naar binnen* :D

18. mounia05

mounia05 Niet meer actief

hahaha ik herken het ook, sinds deze week eigenlijk pas. Gister zat ik helemaal vol na het avond eten en binnen een uur begon me buik alweer te knorren :(. Ik eet kleinere beetje over de dag verspreid en dan neem ik tussendoor fruit of crackers ofzo. Ik wil inderdaad niet te veel aankomen :p ik heb me zus gezien , zij at veel snoep en snacks tijdens de zwangerschap en ze is nu (2 jaar later) nog bezig om het er af te krijgen.

19. naadje21

naadje21 Actief lid

19 okt 2012
    154
    0
    0
    Juf
    ROtjeknor
    Daar had k gisteren echt last van, k had heel de dag honger en was ook elke keer aan t bedenken wat k ging eten...heb me letterlijk misselijk gegeten!

Moet wel zeggen dat k me best schaam, ben nog maar net zwanger..k zie dat iedereen die daar ook last van heeft, al veel verder is dan k. k word een hele dikke mama als k zo door ga:)

20. Xannetje

Xannetje Actief lid

24 sep 2012
    293
    0
    0
    Ik heb een eigen bedrijfje. Butterfly Beads! Ik m
    Noord-Brabant
    Gelukkig ben ik dus niet de enigste die hier last van heeft hahaha!!

Ik heb er ook vooral in de avond last van en dan kan ik er dus ook moeilijk weerstand tegen bieden.. Appels zijn nu ook redelijk een verslaving aan het worden. Al kan ik die lekkere trek redelijk vaak ook niet weerstaan.. Mijn geluk is denk ik dat ik de eerste 16 weken van mijn zwangerschap eigenlijk continu ziek ben geweest dus in die tijd ben ik weinig aangekomen. Nu zit er in totaal zo'n 8 kilo bij. Dus zit nog redelijk op schema!

In ieder geval een hoop goede tips die ik eens ga proberen!! Super bedankt!!

Deel Deze Pagina