Hallo Dames, Ik moet het toch even van me af schrijven en vragen of het hoort, want het knaagt ik ben in verwachting van een tweeling en ben 17 weken en 3 dagen vandaag, elke dinsdag ga ik een week vooruit, ik loop bij de gynaecoloog voor de controles. Nu het volgende: Ik krijg over 2 weken mijn 20 weken echo (26-04-2016) ik ben dan op de dag toe precies 19 weken, dus GEEN 20 weken, ik heb dit bij de receptie nagevraagd maar kreeg een vaag ''maakt niet zoveel uit'' als antwoord, maakt het ind niet uit? De echo heet toch niks voor niks 20 weken echo, geen 19 weken echo? heeft iemand hier ervaring mee? dat de 20 weken echo gedaan werd voor je ook echt 20 weken bent.. hmmz xoxo
Een week korter of langer maakt inderdaad niets uit.Het heet in de volksmond 20 weken echo omdat hij rond de 20 weken gemaakt wordt,de officiële naam is SEO.
Hij wordt ergens tussen de 18 en 22 weken gedaan. Bij mn eerste had ik m op 18w4d en dit keer op 20w2d.
Het moet inderdaad ergens rond de 20 weken gebeuren, kan goed een week eerder of later. Bij een tweeling duurt het minstens twee keer zo lang om alles goed te bekijken. Soms ligt de 1 wat voor de ander.. daarom doen ze het bij een tweeling vaak liever optijd. Soms moet er bijv. een nieuwe afspraak gemaakt worden om de echo in twee delen te doen.
20 weken echo vind plaats tussen de 19 en 21 weken, bij ons. Spannend en leuk met een tweeling! Geniet er van!
Dank jullie wel voor de reacties dames!!! Zo fijn dat dit forum bestaat <3 Het is best spannend maar kijk er ook naar uit, dat doe ik bij elke echo!! xoxo
Hier ook met precies 19 weken gedaan. En als goed kunnen zien. Ik was met de tweeling 3 kwartier bezig.
Mij hebben ze verteld dat ze het nu al bij 19 weken doen omdat het apparatuur van tegenwoordig veel beter is dan 'vroeger'.
Ik heb komende maandag met 19+2 de GUO, dus eigenlijk hetzelfde als jij. Vind het zelf wel prettig. Kijken ze toch weer uitgebreider naar de kindjes. Er is trouwens bij mij gezegd rekening te houden met 2 uur, 1 uur per kindje (hoop dat ik tussendoor mag plassen )
1 uur per kindje wow, zal me blaas legen voor ik ga liggen ind, tegen mij is niet verteld hoe lang het zal duren, maar ik heb de tijd veel succes bij de echo maandag!! Bedankt voor de reacties allemaal!! <3
Wat ik me nu plots afvraag, kunnen ze ze de kindjes eigenlijk tijdens de zwangerschap uit elkaar houden? Ik bedoel, kunnen ze tijdens de 20 weken echo zeggen 'ohja, dat was het kindje waar we met 12 weken dit over hadden gezegd' :-D En als je dan gaat plassen tussendoor,,bestaat het gevaar dan niet dat ze niet meer weten welk kindje ze al bekeken hebben?
Ja hoor dat kunnen ze prima uit elkaar houden. Vanaf het begin hebben ze een vast plekje. Kindje 1 is het kindje het dichtst bij de uitgang en zal als eerste worden geboren. Kindje 2 ligt wat hoger. Bij mij is kindje 1 van rechts naar links verschoven naar ligt nog steeds klaar om als eerste te komen. Ik heb wel 2 eiig met alles voor zichzelf. 1 eiig die alles delen weet ik niet zeker.
Liever iets op tijd dan te laat ivm slechte scenario's als second opinions en evt zwangerschaps afbreking. Reken erop dat je makkelijk 2 uur ligt bij een tweeling en terug moet komen omdat niet alles in 1x perfect op de foto wil door de ligging van de kindjes samen. Je krijgt waarschijnlijk ook de meest ervaren/ hoofd van de echo afdeling. Ik wel tenminste en er waren 2 leerlingen bij.
Ik denk het wel, IK kan ze zelfs uit elkaar halen, ze zijn waarschijnlijk 2eiig, ze hebben beiden een eigen placenta etc en ze liggen vaak op dezelfde positie, weleens draaiend, op de knieën, buik of stuit maar ze ruilen niet van links naar rechts zeg maar kan ze ook uit elkaar halen wanneer ze schoppen, weet precies wie het is
Ik mocht mijn guo echt pas inplannen vanaf 20 weken in verband met het goed kunnen kijken naar het hartje