persen zonder ruggeprik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Marieke1983, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi,

bijna 7 weken geleden ben ik bevallen van Ties. Het was een erg goede bevalling waar ik heel positief op terugkijk en morgen zo weer zou doen!

Ik heb een ruggeprik gehad. Na het zetten kreeg ik direct persweeen en werd volledige ontsluiting geconstateerd. Ipv dat ik ging persen werd ik teruggereden naar mijn kamer, op mijn linkerzij gelegd en heb ik de persweeen een uur lang "ondergaan". ik mocht meeduwen als ik wilde (en dat deed ik natuurlijk ook) maar echt keihard actief meepersen kwam pas later.

Nadat ik een uur zo had gelegen voelde ik Ties heel laag zitten en belde de dokter. Toen pas ben ik echt actief gaan mee persen. Ties was er toen binnen 10 minuutjes, 3 persweeen en geen schade :)

Ik vond het geweldig, het was zo intiem om samen met mijn vriend die weeen te ondergaan en ik voelde Ties wel zakken, maar het deed geen pijn.

De volgende keer wil ik graag thuis bevallen. achteraf gezien heb ik toch flink wat centimeters zelf opgevangen zonder pijnstilling en dat was te doen. maar ik zou ook graag weer eerst die persweeen willen voelen zonder mee te persen, en dan pas actief mee gaan doen.

kan dat zonder pijnstilling, of is het dan te heftig en te pijnlijk?

groetjes Marieke

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi marieke,

Persweeen wegzuchten/opvangen is heel pittig. Je lichaam wil namelijk heel graag persen en dat is dan bijna niet tegen te houden. Door de ruggeprik heb je de echte persdrang niet gevoeld zoals je die normaal zou voelen zonder ruggeprik. Ik denk dat jij het absoluut thuis kan! Weet dat bij een tweede de laatste fase een stuk sneller kan gaan! of dit nu met of zonder ruggeprik is!
    De reden dat ze je nog even hebben laten liggen met de ruggeprik is om eht kindje dieper te laten komen zonder dat je daar veel hinder van hebt gehad daarom duurde het actieve gedeelte maar zo kort.

Imke

Deel Deze Pagina