Beentjes lopen nu al op 41wk (35wk ver nu)!!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jess93, 11 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik heb dus afgelopen donderdag een liggingsecho gehad. Kleintje lag goed met zn koppie beneden maar nog niet ingedaald. Vruchtwater was iets meer dan gemiddeld, prima dus.

Maar toen ging ze de beentjes meten en kwam nu op 41 weken uit! :$ Nu zijn vriend en ik beide wel lang (1.86 en 2.00), maar vond dit toch wel heel bizar.. Ben nu best 'bang' voor een 8/9/10 ponder. Ze kon alleen z'n beentjes meten aangezien hij z'n speeluurtje had en hij ook niet goed lag voor de andere metingen. Ze zei dat het niet hoeft te betekenen dat het een groot/dik kindje wordt en ook niet eens perse lang (qua totale lengte). Maar toch ben ik er wel een beetje 'bang' voor.

Ik vroeg me af of meer meiden dit gehad hebben en hoe groot het kindje uiteindelijk er uit is gekomen en met welke termijn hij kwam?

2. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Oh interessant! Ik heb geen groeiecho gehad maar mijn man is ook 2 meter en ik 1.74.. met de 21 weken echo liep onze baby ook 1.5 week voor qua beentjes, hoe het er nu uitziet weet ik niet. Ook de mijnes is nog niet ingedaald maar ligt wel naar beneden, we gaan aardig gelijk op dus :)

3. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Wat grappig dat we idd ongeveer gelijk lopen! Bij 20 weken waren ze beentjes ook nog maar 1 weekje ofzo voor op groei. Met pretecho op 27 a 28 weken liepen de beentjes al 3 weken voor en nu dus 6... waar gaat het eindigen denk ik dan haha :)

4. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik neem dit soort uitspraken altijd met een korrel zout.
    Ik heb verschillende vriendinnen en collega's gehad waarbij het te dik/lang/groot/klein etc zou zijn.
    Maar achteraf dit niet was of niet zo extreem.
    Bij mij zou ik bv 8 ponder krijgen en hij was net 6 pond.

5. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    De verloskundige zei er ook verder niks over. Het is meer mn eigen idee. Maar ik hoop dat het idd meevalt zometeen! :)

6. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Heb ik ook gehad. Precies wat jij zegt. Het blijft echter maar een echo en ze kunnen het nooit exact meten. Sommige meten ruim. Ze was 54 cm bij de geboorte dus ze is wel langer dan gemiddeld

7. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Hier ook gehad. Wij zijn beide niet erg lang, dus schrok me kapot ;)
    Dochter was ruim 8 pond, en 56 cm.

8. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Wow 56cm! 6 weken voor lijkt idd wel erg veel, het is afwachten! Ik heb al wel het gevoel dat ze te weinig plek heeft, als dit nog 6 weken duurt ben ik ook benieuwd wat eruit komt :eek:

9. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Klinkt groot he?! :D En toch was ze echt heel klein. Ze heeft nog steeds lange benen.
    Komt wel goed hoor! Het zal vast geen formaat peuter zijn, haha!

10. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Wow klinkt idd groot! Maar een baby blijft een baby natuurlijk dus blijft klein en schattig :)
    Verschillende ervaringen dus, ben zo benieuwd hoe die er uit ziet en hoe lang en zwaar die is enzo. Begin ongeduldig te worden! :p

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Mijn jongste liep met alles 3 weken voor en was met 41 weken 57 cm en 9 pond :) Nu is hij een klein mannetje, wel lang maar heel slank. En de bevalling ging heel soepel, maar dat was dankzij de bi ;)

12. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Wij hadden het omgekeerde. Zoon werd geschat op 2,5 kilo en zou erg klein zijn. Allemaal zorgen en extra echo's..Hij was ruim 8 pond met de geboorte. Punt is dus dat het maar een echo blijft, ze kunnen er zo naast zitten. Zou je dus niet direct teveel zorgen maken!

13. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Mijn middelste was ook heel groot gemeten. Liep met de beentjes 3 weken voor en met hoofdje 4 weken voor. Ik dacht echt dat ik een enorm kind met een mega hoofd zou krijgen, maar woooow wat was hij klein en knap! Ik zou er niet te veel bij stil staan

14. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Fijn om alle ervaringen te horen! Ik blijf er maar niet te lang bij stilstaan idd. Ik zie wel hoe ons kereltje er uit komt! :)

Deel Deze Pagina