Ik zet mijn vraag eventjes hier omdat ik niet weet bij welk onderwerp ik hem anders kan plaatsen Via de site van de verloskundig kon ik mijn uitgerekende datum uitrekenen met de eerste dag van mijn laatste menstruatie dit was 12 feb 2015 daar mee kwam uit dat de uitgerekende datum 12 november zal zijn via de app van zwanger enzo geeft hij aan met die uitgerekende datum dat ik nu in de 10e week van de zwangerschap zou zitten. Als ik hem tel via mijn agenda zit ik op 8 weken en 2 dagen Nu had ik 7 april de eerste afspraak met de verloskundige echter zijn er toen alleen vragen gesteld mijn bloeddruk gemeten en gewogen Verder geen harslag geluisterd of een echo gemaakt Omdat het volgens de verloskundige nog te vroeg zou zijn Al zou ik via de app van zwanger enzo toen 9 weken en 4 dagen zwanger zijn ( via mijn agenda 7 weken en een paar dagen ) ook toen ik aangaf dat mijn cyclus 21 dagen is zei ze dat ik dan al verder zou kunnen zijn dan ik denk omdat de cyclus korter is Echter weet ik niet van welke berekening ik nu uit moet gaan die van de app of die via mijn agenda en is mijn vraag wanneer jullie de eerste echo al konden laten maken ( via een verloskundige praktijk want hoor dat het in het ziekenhuis al bij 6 weken kan )
Meestal kom je bij de vk tussen de 8 en 10 weken daar word inderdaad je bloed druk gemeten, een echo en alles erop en eraan. Ik heb zelf een eerste afspraak als ik 8 en halve week ben. Wanneer heb je een nieuwe afspraak? Indien dit pas over een week of 4 is zou ik maandag gelijk even bellen aangezien het dan al tijd is voor je termijn echo.
De volgende afspraak zou ik hebben op 23 april en via die app van zwanger enzo ben ik 24 april al 12 weken XD
Ik heb met precies 7 weken de 1e echo gehad en met 8w3d eerste afspraak bij de VK. Vragenlijst en bloeddruk. Zij hebben zelf geen echo apparaat en kunnen vanaf 12 weken het hartje horen.
Oke ik snap niet waarom het overal anders is zou zoveel makkelijker zijn als het overal het zelfde gaat bij mijn verloskundige praktijk hebben ze wel weer het echo apparaat
Bij mijn VK hebben ze wel een echo-apparaat. Ik heb termijnecho gehad met 9w5d en de intake met 12 weken. Ik denk dat als je je volgende afspraak gelijk een echo plant dat je dan prima zit. Is tussen de 10 en 12 weken zwanger dus een mooie tijd voor een termijnecho. Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!
mijn vk zei dat ze het liefst de eerste termijnecho maken als je de 10 weken bent gepasseerd. denk dat ze vanaf dan het best kunnen meten hoe groot het kindje is ofzo.. ik kreeg het op precies 11 weken tegelijk met mijn intake.. kon de intake wel eerder krijgen maar als je toch moet wachten op echo is samen net zo makkelijk
Voor nu moet je de berekening aanhouden vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Dan ben je nu 8+3. Bij je termijnecho krijg je je uitgerekende datum te horen. Dan gaan ze het vruchtje meten en aan de hand van de lengte weet je je termijn. 23 april ben je dan 10 weken. Mooie termijn voor je echo. Normaal gesproken is de eerste echo pas rond die termijn. Alles ervoor is een cadeautje van de vk. Ik was 7+2 met de eerste echo. Edit: In principe zijn overal de echo's hetzelfde. Elke vk geeft met een bepaalde termijn een echo. Als je er vaker een krijgt (eerder in dit geval) dan is het een keuze van de vk.
Hier doen ze standaard bij zo'n 7 weken, op z'n vroegst bij 6wk4dg, een (vaginale) echo. Ik heb hem de eerste keer gehad bij 6wk4dg en afgelopen week bij 7wk5dg. Maar bij veel verloskundigen is de echo inderdaad pas later, is dus moeilijk wat van te zeggen. Maar met 10 weken zou je mooie beelden moeten hebben! En idd voor nu uitgaan van de eerste dag van je laatste menstruatie, zo telt de vk ook tot je termijnecho (tenzij je precies de datum van je eisprong weet)
De eerste echo hij precies 7 weken. intake een week later. Nu volgende week maandag een echo dan 10+4 weken
eerste echo en intake en alle reutemeteut met 9 weken en paar dagen, eerder doen ze niet. kreeg later nog een echo omdat ze te vroeg waren (had ik ook al verteld dat mijn ei later was maarja, extra echo was natuurlijk helemaaaal niet erg hihi)
Ik krijg de eerste echo donderdag 16 april. ik ben dan 5 weken en 6 dagen zwanger. Ben heel erg benieuwd wat een spanning weer maar wel heerlijk. Liefs
Bij de praktijk waar ik zit doen ze eerst een intake rond 6 weken. Idd vragenlijst/bloeddruk/gewicht/ijzergehalte/bloedonderzoek/glucose...wij hebben met 8 weken een vitaliteitsecho gehad om te kijken of je echt zwanger bent en het hartje klopt. Met 11 weken doen ze bij ons de termijnecho. Die hebben wij 23 april. Super spannend.
Ik had vandaag bij de gynaecoloog mijn eerste echo op 7w en 3 d. Vanwege de mmm. Intake met eerste echo heb ik volgende week met 8 w en 4 d. Vk gaf aan dat hun dit doen als extraatje voor de zwangere omdat zij t fijn vind om gerust te stellen en al eens te laten kijken Daarna pas rond de 12 wk.
Als ik het voor je uitreken dan ben je nu 9 weken en 3 dagen zwanger, dat betekent dat je inderdaad in week 10 van je zwangerschap zit nu. En dat je 12 november uitgerekend bent. Ik zou dit toch even overleggen met je verloskundige, misschien dat ze dan een ander beleid voorstelt. Ookal heb je een cyclus van 21 dagen, je moet altijd twee weken voor je eisprong erbij tellen, die krijg je cadeau.
Hier bij de vk met 7/8 weken. Maar veel doen t pas met 12 weken. Die 2 weken verschil zit in t verschil van de telling. De vk telt vanaf je eerste dag van je laatste menstruatie. En die andere telling is meestal vanaf je vermoedelijke eisprong datum. Dus je zwangerschap zelf duurt 38 weken, maar je hebt nog 2 weken tussen de bevruchting en je laatste menstruatie.
Ik was 4+4 met de eerste echo maar dat kwam omdat ik bloed verloor en ze meteen wou kijken. Hierop was nog niets te zien. Ik woon in turkije en hier beginnen ze met een echo bij 6-7 weken.
Heel erg bedankt allemaal het is mijn eerste zwangerschap en ik kan het eigenlijk nog niet echt geloven Al staan er wel al een babykamer en een kinderwagen klaar haha Ik heb ook vrij weinig last van kwaaltjes alleen pijnlijke borsten soms een vlaagje misselijkheid maar niet elke dag en soms moe maar das ook niet elke dag Ik kan gewoon niet wachten tot ik ons kleine ukkie kan zien