23 weken zwanger bloedverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Beemer, 8 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beemer

Beemer Nieuw lid

8 aug 2023
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hoi dames,

Even van me afschrijven hoor. Ik ben inmiddels 23 weken zwanger, en ik heb nu voor de 6e keer bloedverlies. Bruin en lichtroze. (dit is de 3e keer in 3 weken, daarvoor meer gespreid)
    De vorige keren hadden allemaal diverse oorzaken. Ectropion, een hematoom, toen een adertje geknapt bij het omhoog komen van de placenta, toiletgang, gemeenschap....)
    Bij elke keer heb ik gebeld en/of echo gehad en toen was alles in orde. De baby schopt er heerlijk op los, groeit goed, beweegt lekker.
    Ik heb veel klachten van deze zwangerschap. Zo heb ik dagelijks buikpijn, rugpijn (groeipijn volgens de v.k.)
    Sinds een aantal dagen harde buiken en ook een zwaar gevoel van onderen. Nu lijken dit bekkenklachten te zijn, dus daarvoor moet ik naar de bekkenfysio.
    Het is een zware zwangerschap en dat heb ik er graag voor over, maar dat bloedverlies, ik wordt er moedeloos van. Als ik teveel google vind ik hele nare verhalen en dat is echt mijn allergrootste angst.
    Vandaag heb ik wederom contact gehad en volgens de v.k. is er weinig aan de hand en lijkt het weer dat door de groei er adertjes knappen. Als het meer wordt, of helderrood met krampen moet ik weer bellen en ik mag ook wel komen voor een echo.

Is er iemand dit dit bekend voorkomt? Ik merk dat ik wat houvast zoek en hier even verhaal doen lucht ook al wat op, dus mocht je dit lezen, dankjewel.

2. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Jeetje, dat is toch elke keer schrikken…
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als jij er ongerust over blijft zou ik gewoon nogmaals contact met de vk opnemen en een echo vragen ter geruststelling. Beter een keer te vaak op controle dan één keer te weinig zeg ik altijd.
    Sterkte meid

3. Tingeling

Tingeling Lid

3 feb 2023
    40
    15
    8
    Vrouw
    Hoihoi,

Mijn vriendin had dit ook. Bij haar kwam het door de ligging vd placenta en idd na sex of zwaar tillen sprong er geregeld een adertje. Ze mocht dus om die reden ook niet werken (zorg). Haar dochter is met bijna 42 weken gezond ter wereld gekomen..

4. FrederikeS

FrederikeS Actief lid

23 nov 2021
    361
    273
    63
    Vrouw
    Hoi,

Ik heb gedurende mijn hele zwangerschap last gehad van bloedverlies, dit kwam door ectropions. Soms was het best veel wat ik verloor en uiteindelijk is het meerdere keren aangestipt door de gynaecoloog. (Je kan het vergelijken met het aanstippen van wratjes). Uiteindelijk heb ik afgesproken met gynaecoloog dat als het bloeden niet meer werd en ik inderdaad geen krampen had, ik ook even af mocht wachten wat het ging doen. Ik was met de ectropions overigens al bekend mee voor de zwangerschap. Wel duidelijk afgesproken dat als ik zelf twijfelde ik meteen mocht bellen. Dat gaf mij een goed gevoel en zo ben ik de zwangerschap door gekomen. Helaas ook bekkenklachten gehad, dus zou zeker een goede fysio zoeken. Ectropions zijn onschuldig, maar wel erg vervelend. Hier ligt nu een heerlijk mannetje in zijn box. Overleg met je VK en maak fijne afspraken. Succes ❤️

Deel Deze Pagina