5 maanden na bevalling; soms pijn in onderbuik, veel slijmverlies en schommelende HB

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Knijn, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knijn

    Knijn Fanatiek lid

    3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    #1 Knijn, 27 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2011
    Hoi,

    Ik weet niet goed waar anders mijn vraag te stellen dus doe ik het hier maar;

    Mijn dochter is nu 5 maanden en ik heb nog regelmatig een zeurderig gevoel in mijn baarmoeder, alsof ik ongesteld moet worden. (heb 2x menstruatie gehad) Ook verlies ik soms nog erg veel slijm, veel meer dan ik gewend ben.
    Daarbij zakt telkens mijn HB. In de zwangerschap is het te laag geweest (5.1) en heb floradix gebruikt, daardoor was mijn HB 8.1.
    5 weken na de bevalling was mijn HB weer gezakt naar 4.4 dus staaltabletten gehad. Omhoog gekregen naar 7.9.
    Weer was ik moe toen mijn dochter 4 maanden was, weer laten controleren; 7.1. Redelijk dus. Bloeddruk was 104/60.

    Afgelopen week weer beide laten controleren. Bloeddruk was 109/60 (kan zijn dat ik altijd al een lagere bloeddruk heb gehad, op zich niet erg zei ze) en HB was onder de 6. Ik zit dus weer aan de floradix.

    Kan dit alles verband met elkaar hebben? Is de zeurderige pijn in mijn baarmoeder normaal en is meer slijm verliezen normaal? En gaat dat over?

    Alvast bedankt!
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

    je Hb schommelt wel flink, dat heeft niet met slijmverlies te maken. Bloeddruk is keurig. het kan een poos duren voor je cyclus weer op orde is, dan kun je tussendoor ook slijm verliezen.

    Mirjam
     
  3. Knijn

    Knijn Fanatiek lid

    3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam,
    Kan mijn schommelende HB wel te maken hebben met de regelmatig terugkerende zeurende pijn in mijn baarmoeder? En zo niet, wat kan dan de oorzaak zijn van mijn schommelende HB? Het is erg vervelend namelijk...
    En waar kan de pijn in mijn baarmoeder vandaan komen?

    Bloeddruk is keurig zeg je. Is deze normaal niet 120/60 en de mijne dus wat aan de lagere kant?

    En als ik je goed begrijp heeft het slijmverlies waarschijnlijk te maken met mijn cyclus die nog niet als vanouds is?
    En dus gaat dat over? Of blijft dit zo?

    Groeten Knijn.
     
  4. Knijn

    Knijn Fanatiek lid

    3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zou één van de verloskundigen nog antwoord kunnen geven op mijn vragen??

    Alvast bedankt!
    Groeten Knijn.
     
  5. Ineke

    Ineke Verloskundige

    15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Knijn.

    Je bloeddruk is aan de lage kant maar dat is niet erg, want dan stroomt je bloed goed door. Je kan hierdoor wel klachten hebben van duizeligheid en sterretjes zien.

    Dat je HB zo schommelt kan ik niet in verband brengen met je zeurende baarmoeder.
    Waarom jou HB zo schommelt weet ik niet, bespreek dit met de huisarts. Misschien moeten ze eens uitgebreid bloedonderzoek doen naar jou ijzeraanmaak e.d.

    Dat slijmverlies kan weer minder worden, het kan ook zo blijven door de veranderingen in je hormoonhuishouding na je zwangerschap.
    Dat zal echt afwachten zijn.

    Groetjes Ineke.
     
  6. Knijn

    Knijn Fanatiek lid

    3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je antwoord Ineke.
    Het is me helemaal duidelijk!

    Bedankt!
     

Deel Deze Pagina