Wisten/voelden jullie gelijk dat jullie zwanger waren?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pruts27, 10 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Ben best een beetje nieuwsgierig of jullie gelijk wisten/voelden dat jullie zwanger waren? Ik heb een anders gevoel dan normaal en heb het idee dat het deze keer raak is :).

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nee, beide keren geen idee. Dacht aktijd zwanger te zijn behalve als ik het daadwerkelijk was.

3. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    #3 mama079, 11 jul 2011
    Laatst bewerkt: 11 jul 2011
    Ik had dit keer vanaf 5 DPO heel sterk het gevoel zwanger te zijn. Had een zwaar gevoel in de onderbuik, zere boobs en zuur. Ik testte op 9 DPO positief

4. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Hoihoi, dit was voor mij alweer de 13e ronde en moet zeggen dat ik me idd wel anders voelde deze keer. Merkte een week na ovulatie dat ik al heel moe was, raar droomde, en wat van die vage krampjes.

Succes!!!

5. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Nee, ik was er zelfs van overtuigd dat er niets aan de hand was.

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik voelde me zó anders, dat ik inderdaad aan een zwangerschap dacht. Op 9 DPO testte ik nog negatief, 4 dagen later hartstikke positief

7. muppie

muppie Lid

12 mei 2011
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wel; al voelde ik me lichamelijk niets anders dan anders. Maar toch, ik wist het gewoon. Eigenlijk deed ik de test alleen nog even voor mijn man, haha!

8. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik had geen idee, het was ook pas de eerste ronde...
    Toch onderbewust een soort drang om een test te doen 4 dagen voor NOD. Stond stomverbaasd te kijken toen die positief bleek!

9. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

ja heb het bij 2x doorgehad.
    de eerste zwangerschap voelde ik me zo vreselijk loom en hongerig dat ik al voor ik een test gedaan had tegen mijn man had gezegd dat ik waarschijnlijk zwanger ben.
    de tweede werd mk en voelde ik mij ook neit zo vreselijk zwanger.
    en bij deze had ik al een week voor de test tegen mijn man gezegd dat ik denk zwanger te zijn, omdat ik allemaal heftige dromen kreeg en pijnlijke borsten had.
    en dat klopte dus;) succes! hopelijk is het voor jou ook raak:)

10. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik voelde me ontzettend anders... Heb zelfs op een feestje niet meer gedronken een dag voordat ik ging testen! En daarna ben ik gaan roepen dat ik een tweeling kreeg, was er heilig van overtuigd en mn omgeving werd er gek van... En wat kwam er uit de 1ste echo, Mevrouw u krijgt er 2 :)

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Dát had ik nu ook! Het was precies zo'n periode met allemaal feestjes en ik had ook echt steeds zoiets van "ja maar..."Dus ik heb het ook echt niet gedaan.

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nee ik niet. Ik had een test gedaan omdat ik niet ongi werd, een weekendje weg zou gaan en toch voor de zekerheid wilde weten dat ik toch echt maandverband mee zou moeten nemen..

Maar ja dat hoefde dus niet.

13. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    ik voelde het meteen.. terwijl ik niet geplant zwanger was.. gevoelsmatig liet ik de alcohol op oud en nieuw zelfs staan.
    heel raar.. pas eind jan. hebben we positief getest.. toen was het nog wel een shock hoor :)

14. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

De eerste zwangerschap wist ik het niet. Door drukte op werk, relatie en verhuizing had ik niet eens in de gaten gehad dat ik zwanger was en mijn menstruatie miste. Hierdoor geleerd beter naar mijn lichaam te luisteren. De periode daarna heeft mij enorm geleerd hoe de signalen van mijn lichaam op te vangen/vatten. Ik ben nu zelf in staat om mijn eisprong te voelen (als ik erop let, doe ik niet altijd meer)!

De tweede zwangerschap (nu) had ik het door circa 1 week voor mijn NOD-dag. Deze zwangerschap is zo anders dan de vorige en toch wist ik het meteen! Ik zei het nog tegen mijn vriend "Volgens mij ben ik zwanger". We stonden toevallig bij de weekendapotheek om allergietabletten voor hem te halen en ik vroeg hem een zwangerschapstest te halen. Hij deed dat niet; schrok zich dood denk ik :p.

De daarop volgende dagen vielen mij steeds meer dingen op waar ik last van had, die ik normaal niet heb. Het versterkte mijn vermoeden. Iets later die week had ik een borrel van mijn werk en voor de zekerheid die dag een test gedaan. Een heel licht streepje verscheen. Sinds die avond geen druppel alcohol meer aangeraakt.

15. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik voelde beide keren dat ik zwanger was. Het was bij mij idd een heel ander gevoel dan de maanden ervoor.

Deze zwangerschap deed ik een test op donderdag en vrijdag en toen waren ze negatief. Op maandag was ik duizelig toen ik in bed lag en ik wist gewoon zeker dat ik zwanger was, ondanks de negatieve testen.

Ik heb toen weer een test gedaan en hij was toen positief :)

16. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik had geen idee. In december nog een normale menstruatie gehad en in januari was het wel een beetje een rare menstruatie maar mijn medicijnen waren toen ook net aangepast. Ik legde dus niet gelijk de link met een zwangerschap. In februari getest omdat ik toen later was en de medicijnen nu geen invloed meer konden hebben, ja hoor... zwanger.

Dokter en vk gingen dus uit van januari mijn laatste menstruatie terwijl ik daar enorm over twijfelde dan. En de echo gaf me dus gelijk, ongeveer 8 weken langer zwanger dan waar de vk en dokter vanuit gingen (zelf had ik aan 4 weken gedacht).

17. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik wist het! Ik voelde me zo anders: moe, iedere ochtend een beetje misselijk (niet overdreven), borsten werden gevoelig. Toch heb ik pas 4 dagen na mijn NOD getest die was negatief (slechte testen waren dat) daarna een cb gehaald en pas 3 dagen later weer getest want was zo bang voor een teleurstelling! Die was vet positief. Die eerdere test heb ik overigens 2 weken later nog eens gedaan en die werd nog niet echt positief (heel licht). Inmiddels zijn we 34 weken verder en op en top zwanger!

18. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Heb weinig last van klachten maar toch had ik bij deze zwangerschap wel echt het vermoeden zwanger te zijn..
    Ik herkende het "zware" gevoel in mn onderbuik echt van de vorige keer..
    Daardoor ben ik ook al voor mn Nod gaan testen..

19. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Mijn 1e zwangerschap was ongepland, ik was gewoon aan de pil en we kwamen er pas achter toen ik al 6 weken zwanger was,had het nooit verwacht en al helemaal niks gevoeld.

Toen we voor de 2e gingen ben ik gestopt met de pil en 3 weken later droomde ik de hele week over zwanger zijn en dacht er echt de hele dag aan! Ik dacht als ik nou gewoon een test haal en zie dat ie negatief is denk ik er ook niet meer de hele tijd aan want dit kan gewoon niet zo snel! Dus test gehaald en meteen positief :D :D Was eigenlijk dus wel een bevestiging hihi!

20. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Nee voelde helemaal niks ik zat te wachten op mijn menstruatie omdat ik moest starten met hormoon spuiten en kreeg mijn eerste IUI.
    Al een week overtijd niks geen ongesteldheid ziekenhuis belde me op van kunnen we je al inplannen ik zo nee menstruatie laat op zich wachten hun zeiden al getest.
    Ik dacht ja spontaan na 2 jaar 1 week voor de IUI zwanger dat kan niet en voel niks haha.
    Maar ik was gewoon zwanger!!
    Dus voor mij geld maanden dan ik wat voelde was ik niet zwanger en maand dat ik niks voelde was ik wel zwanger.
    Succes ermee!!

Deel Deze Pagina