bijna 24 weken... en weer naar spoed gekunnen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LeennKen, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    Hellowkes!

Ik ben bijna 24 weken ver en ik moet WEER plat liggen :(
    deze middag rond 12uur kreeg ik weer last van harde buiken. Ik ben hiermee al naar de huisarts geweest en hij zei dat ik volgende keer best het ziekenhuis verwittigde (ik heb een trombofilie stoornis en hij wou niets riskeren). Rond 13uur heb ik naar de gyna gebeld en die zei: kom maar direct naar het MOEDERHUIS!

Ik natuurlijk in volle paniek.. blijkbaar niet onterecht... ik wist het moederhuis niet zijn dus ben maar naar spoed gegaan (het niet echt zin om heel dat ziekenhuis af te zoeken). De hartslag van ons babytje was oke, +/-145 (schoon tussen de 120 en 160) maar ik had inderdaad weeën. Na een uurtje ongeveer was het over en wouden ze nog wat extra testen doen... Het kon zijn dat de pijn (ik had ongelofelijk veel rugpijn en buikpijn) van mijn nieren kwam. Morgen krijg ik de uitslag...

& nu .. platliggen.. weeral! Bijna elke maand is er wel iets... dan heb ik teveel last van men rug en moet ik 2 dagen platliggen.. dan een druppeltje bloed verloren en moet ik een weekje platliggen.. nu dit weer :'( :'(

Iemand nog zo een lastige zwangerschap?

2. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Ik wens je heel veel sterkte!!

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja ik... zie mijn topic. ... ben 24 weken en lig in het zh. Let op jezelf ajb want als je kleine te vroeg komt zonder voorbereiding voor de longen is het niet best! Ik zou opgenomen willen worden als ik in jouw situatie zat. Gewoon tot je zeker weten alles rustig hebt in je buik.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hebben ze je baarmoederhals opgemeten? Die kan al korter worden door weeën. Met deze termijn dat het kind levensvatbaar is kan je beter in het zh zijn. Je weet nooit of het gerommel weer begint.

5. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    volgende week woensdag moet ik terug binnen en dan gaan ze kijken of alles in orde met baarmoeder/placenta/...

6. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier gaat het ook niet van harte,
    vorige zwangerschap met 28 wkn weeën gehad en remming tot wk 34.
    Nu rommelt het vanaf wk 18 en fors vanaf wk21. waarbij ze wel getucheerd hebben maar verder geen actie als: rust.
    Als het nu weer regelmatig terugkomt wil ik ook doorgestuurd worden voor een echte meting.
    Heb het nu 3x gehad dat ik activiteit heb om de 6 minuten die fors pijnlijk zijn.
    En ik baal er vreselijk van... het duurt nog zooolang tot augustus!

7. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    :( dikke knuffel!

8. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    madam stampte tijdens de teste wel constant het kaske voor haar hartslag te meten van mijn buik af :D

9. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    Och meiden, wat erg wat allemaal :( veel sterkte!! Voor iedereen hoor. Dat jullie kleintjes flink doorgroeien en nog een flinke tijd mogen blijven zitten!

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Maar volg je gevoel en trek aan de bel als je iets niet vertrouwd!

11. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    als het morgen weer van dat is bel ik terug naar mijn gyna of ga ik gewoon terug naar spoed :) dan moeten ze me wel opnemen!

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nou als er dreiging is van weeën moet je eigenlijk voor de zekerheid spuiten krikgwn voor de longrijping.... Mocht je kleine komen dan is het beter. Is mij door de meiden hier op het hart gedrukt. En ik vind echte weeën toch wel erg serieus hoor is veel te vroeg

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Frustrerend en emotioneel erg zwaar maar meid, er komt een einde aan, echt!

Mijn eerste zwangerschap was ook zo'n getrouble..
    De eerste weken waren slopend na 2 miskramen. Met 10 weken licht bloedverlies dus weer stres.
    Met 15 weken begonnen de harde buiken dus werd ik overgedragen aan de gyn waar ik elke paar weken een baarmoederhals meting kreeg. Vanaf 20 weken echt platte rust (al deed ik vanaf de 15 weken nog maar weinig).
    Met 26 weken werden de harde buiken zo ritmisch (3-5min) en al een lichte verweking te voelen aan de baarmoedermond. Ik werd opgenomen en kreeg weeenremmers en longrijping. 10 dagen zkh en toen mocht ik thuis mijn tijd weer verder uit zitten.
    De laatste controle (ruime week voor de geplande keizersnede) zagen ze dat de navelstreng onder de billetjes door zat en als de kleine i zou dalen zou de navelstreng klem komen te zitten met alle mogelijke gevolgen van dien. Na flink overleg de dag er op de ks gedaan om geen risico meer te nemen.

Ik kan je zeggen, de 38 weken zwangerschap leken wel 20 jaar en heb er heel wat grijze haren door gekregen, maar, het is het allemaal zo waard achteraf :)

Ook deze zwangerschap is geen grote roze wolk (eerste weken bloedverlies, ook weer vroeg harde buiken, iedere 2 weken een bmm meting en erg veel rust) maar ik durf er nu meer op te vertrouwen dat het goed komt... Mijn eerste dochter bleef immers ook netjes 38 weken zitten :).

Heel veel sterkte en succes. Leg je erbij neer dat rusten het beste is voor je kleintje, straks kun je alles weer en dan ben je het rusten 'zo' vergeten!

14. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    vandaag voel ik me al een pak beter. Voor het eerst in weken ook goed kunnen slapen (massa's veel kussens tussen mijn benen gelegd enzo tot ik goed lag!) ik veronderstel wel dat mijn gyna me niet naar huis had gestuurd als ze niet zeker was dat het wel oke was. Elke maand heb ik extra testen moeten laten doen van haar (bloed afname, extra echo, extra uitgebreide echo) niet omdat er iets mis was gewoon omdat ze niets wou riskeren :) This echt "een goeike" die ik nu heb.. mijn eerste gyna (bij miskraam) zat bij heftig bloedverlies nog te zeggen: madam astemblieft, jaag u nie zo op -_- de dees zei direct: hup platliggen!

mijn buikpijn is over, rugpijn heb ik nog wel maar niet zo heftig... tot nu toe vandaag nog geen harde buiken gehad :)

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Goed zo blijf jezelf in de gaten houden!

16. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    @leenkenn: fijn dat je je beter voelt. En ind. wat frannie zegt: gevoel zegt een hoop, dus volg dit!

@ Loki09: wat 'grappig', tijdens onze vorige zwangerschappen zaten we ook samen in het 'vroege weeëntopic' Kom ik je nu weer tegen.
    Maar voor mij geldt ook, de vorige zwangerschap tot 39wkn kunnen rekken (wel met medicatie) maar dat biedt wel meer vertrouwen ja.

17. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    net uitslag van onderzoeken gehad: met men nieren is alles oke :) ik moet wel rusten rusten en nog is rusten :) als het nog is voorvalt moet ik binnengaan.. dus valiesje voor het ziekenhuis kan ik best klaarzetten :) dit weekend dringend pyjama's gaan halen dus :D (geen enkele van de mijn passen nog... al denk ik dat die large broeken van mijn gat gaan vallen :D)

18. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Ik werd met 21 weken opgenomen met nierstuwing en weeen. Gelukkig werd het rustig...tot week 27 weer ween ( geen nierstuwing) en remmers en longrijping gehad...week 29 weer. En daarna elke week proluton ghad tot week 35. Ennn ze kwam uiteindelijk met 39 weken en 3 dagen! Ik heb me veel alleen gevoeld en o machteloos maar het kan dus ook goed aflopen!

19. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Mooi gezegd en zo kijk ik er zelf nu ook op terug!
    Geniet vn je zwangerschap!

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Toevallig! Kwam er inderdaad nog 2 tegen die er 2 jaar geleden hetzelfde bij lagen en nu weer ;). Leuk is anders maar alles voor het goede doel he...

Deel Deze Pagina