Ben ik te ver gegaan?

Discussion in 'Zwangerschap' started by tweeling, Jun 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Voornamelijk mijn schoonmoeder zeurt me de oren van mijn kop of de kleine er al is. Eerst verteld ze me dat het oh zo vervelend gaat worden als dadelijk iedereen gaat vragen of ik nog niet bevallen ben, en wie vraagt er het meest naar?(3x raden)

Ik weet dat iedereen nieuwsgierig is, maar de meeste zien me nu ik zwanger ben pas staan en daar pas ik dus voor, ook mn schoonmoeder.

Ze belde vandaag voor de 2e maal op(1ex niet op genomen, ze maakt me namelijk steeds overstuur met rare opmerkingen) met de vraag of ik al aan het bevallen ben ik zeg nee zoals altijd want dan had je het wel geweten :x , Oh ik denk hij is er al :confused: Mijn hemel zeg hoe vaak moet ik nog zeggen dat je van zelf wel bericht krijgt?
    Ik heb nu voor het eerst tegen haar gezegt dat ik het vervelend vind dat ze dit steeds vraagt en dat ik ook zit te wachten, ik loop nota bene met een giga buik rond :( Ze was een beetje gepikeert maar heb haar afgekapt omdat ik visite kreeg.

Ben ik nu te ver gegaan. Mijn vriend en ik durven haar namelijk nooit tegen te spreken, terwijl ik mijn familie wel gewoon zeg waar het op staat.(op een nette manier dan he) ;)

Ik word altijd zo onzeker en overstuur van haar...ze heeft altijd wel iets om me over de zeik te krijgen, wat moet ik hiermee?

liefs

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    groot gelijk hoor dat je het gezegd hebt!

je had blijkbaar al duidelijk laten merken dat je het zal laten weten als het begint. Dan moet zij niet elke keer gaan vragen of ie er al is..

Nu weet ze tenminste dat ze vervelend is.. Als ze daar gepikeerd over is, is dat jammer. Komt ze wel overheen hoor! En nu ben jij tenminste van het gezeur af (als het goed is).

3. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,699
    0
    0
    Ik vind dat je dit keurig hebt gezegd. Je schoonmoeder moet begrijpen dat ze het heus wel hoort als je kindje in aantocht of al geboren is....want.....als jij weeën krijgt en het gaat sneller dan gedacht, ga je niet eerst even je schoonmoeder bellen.... Ze moet gewoon wachten, net als alle anderen.

Misschien kan je haar straks nog even terugbellen en zeggen dat je het niet kwaad bedoelde, dat ze beter even niet kan bellen en dat ze (één van) de eerste is die weet als er iets gebeurt.

Leg haar nog even uit dat iedereen maar belt en dat dit jou zelf ook alleen maar zenuwachtiger maakt, dat is ook niet goed voor jou, jij hebt je rust heeeeel hard nodig!

(Of laat je vriend even bellen)

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Tja, moeilijk. Maar goed, je hebt het toch al een paar keer op een vriendelijke manier duidelijk proberen te maken. Blijkbaar interesseert dat haar niet zo wat jij er van vindt. Ik denk dat het goed is dat je er wat van hebt gezegd. Ach ja, en sommige types raken van werkelijk alles over de zeik als het niet gaat zoals zij het willen.

5. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik denk dat je er juist goed aan hebt gedaan. En het voorstel van Judy om straks even terug te bellen is helemaal netjes...kun je het nog eens rustig uitleggen...heb jij je best gedaan en dan houdt het op hoor....je hebt nu wel andere dingen aan je hoofd.

Succes met laatste loodjes, groetjes, Eva.

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    goed dat je er nu wat van gezegt heb ik zou het ook vervelend vinden dat gezeur
    en dat ze je nu ineens wel ziet staan zou ik echt verschrikkelijk vinden
    ik had dan ook gezegt je zag me nooit staan en nu wel ineens?
    ik ben op dat gebied gewoon eerlijk tegen iedereen.

maar je bent in mijn ogen neit te ver gegaan hoor

7. Damie

Damie Bekend lid

Jun 14, 2006
    724
    0
    0
    Ergens bedoelt ze het natuurlijk wel goed je schoonmoeder he ..maar ik weet hoe vervelend is. Toen wij bezig waren belde mijn schoonmoeder iedere week om te vragen of het gelukt was..... HAD IK MAAR IEDERE WEEK DE KANS!

8. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Ik herken het wel, tegen mijn schoonmoeder wil ik ook maar al te graag een beetje ontactvol duidelijk maken wat ik ervan denk.. Maar achteraf toch een beetje schuldig voelen. Maar niet doen!

Je bent echt niet te ver gegaan, je geeft je grenzen aan en dat is alleen maar goed. Als je dat niet doet snapt ze er niks van en belt ze je nog een paar keer per dag.. :x

9. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    1,004
    0
    0
    Typisch een geval van schoonmoeders zou ik bijna zeggen...!
    Ik kan me helemaal indenken dat je je aan haar irriteert.
    Ik denk dat ze graag van alles op de hoogte wilt zijn, maar zo vaak ernaar vragen, zou mij ook irriteren hoor. Ik vind het goed dat je hebt gezegd dat je dit niet fijn vindt. Er is toch niets mis mee dat je je grenzen aangeeft? Groot gelijk hoor.
    En voel je maar niet schuldig, is nergens voor nodig!

Liefs Marie

10. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

Mar 13, 2006
    1,912
    0
    0
    Noord Holland
    Nee hoor meisie, je hebt het netjes gedaan. ;)

11. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

Mar 31, 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Nou ken ik jouw schoonmoeder niet, maar ik vind het heel goed dat je nu je grenzen aangeeft.
    Straks gaat ze ook elke week bellen om te vragen oftie al lacht ofzo.
    Mensen kunnen onbedoeld heel veel beslag op je leggen.

Gelukkig heb ik echt niet zo'n schoonmoeder (die heeft namelijk zelf zulke ouders, dus die weet hoe het voelt en 'doet dat ons niet aan'(haar eigen woorden)) en ook niet zo'n moeder.

Als je nu je verontschuldigingen gaat maken, vind ik dat je er wel op moet letten dat je haar geen vrijbrief geeft om morgen toch weer gewoon te bellen.

Linda

12. jamayra

jamayra Actief lid

Mar 8, 2007
    247
    0
    0
    sociaal cultureel werker
    flevoland
    ik begrijp je helemaal....

de telefoon gaat hier zeker 8 keer op een dag.(wel van verschillende mensen hoor) maar ik word er ook gek van...en dan ben ik pas drie dagen overtijd. ik vind absoluut niet dat je te ver bent gegaan hoor. en anders gewoon maar niet meer opnemen..

succes nog met de laatste loodjes

WE HOREN WEL ALS HET ZOVER IS :) ;)

13. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

vind dat je gelijk hebt hoor
    ik ben dus zon flap uit en zeg alles

14. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    dank jullie wel voor de reacties...nu hebben mijn vriend en ik echt het idee dat we het goed hebben gedaan ;)

Eigenlijk weten we dat ook wel maar mensen leggen zonder dat ze het in de gaten hebben idd beslag op je.

Ik ga niet terug bellen omdat er niks onbeschofts is gezegt en we het al vaker hebben gemeld dus de boodschap moet nu wel duidelijk zijn hopen we ;)

Dus thanx!

Share This Page