Misschien een suffe vraag, maar ik wil het graag zeker weten als dat kan.. Weet iemand of je konijnenhokken/rennen mag verschonen tijdens zwangerschap? Ik heb konijnen van mezelf en daarnaast werk ik af en toe bij een konijnenopvang. Ik kon het zelf niet echt vinden dat het níét mag, maar mn schoonfamilie vond het wel fijn als ik het zou navragen. Ik dacht, misschien weet iemand het hier? En anders vraag ik het morgen in het ziekenhuis (afspraak voor combinatietest, al weet ik niet of zij daar dan ook antwoord op kan geven). (Overigens doe ik met de wctjes verschonen al handschoenen aan. Zou dat voldoende zijn of moet ik voortaan manlief of mn moeder om hulp vragen?)
Ik heb het tot nu toe altijd gewoon gedaan. Volgens mij is het belangrijkste dat je je handen gewoon extra goed wast als je klaar bent. Maar dat het echt problemen kan geven heb ik nooit gelezen. Dat is mrt de kattenbak wel zo..
Ik verschoon het konijnenhok gewoon. Heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan. Gewoon goed je handen wassen na afloop.
Ja mag gewoon. Wel risico op bepaalde parasieten maar die kunnen voor jou en ook voor de kleine geen kwaad. Heb het toevallig laatst nog aan de dierenarts gevraagd i.v.m. ziek konijn.
Konijnen geven je niks waar je ziek van kan worden. Alleen met katten poep (toxoplasmose ) goed oppassen. Ik zou zelf wel uit hygiënisch oogpunt handschoenen aan doen maar dat doe je al. Dus verder gewoon doen wat je altijd deed.