Geplande keizersnede, wat zeg je tegen de oudste?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ShyGirl, 16 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShyGirl

ShyGirl Actief lid

13 jan 2010
    264
    0
    0
    Hoi Dames,

Ik heb binnenkort een afspraak voor een geplande keizersnede.

Onze dochter van bijna 3,5 weet dat ze een broertje of zusje krijgt. We hebben duidelijk gemaakt dat dit nog lang duurt. Van de week zei mijn man tegen haar dat het niet meer zo heel lang duurt. Zij zei meteen dat het nog wel lang duurt. Hihi :D

Als we naar het ziekenhuis gaan dan logeert zij bij opa en oma.

Nu is mijn vraag: hebben jullie tegen het oudste kind vertelt dat hij/zij bijvoorbeeld morgen grote broer/zus wordt of hebben jullie niks gezegd en gewacht tot het bezoek in het ziekenhuis?

Hoe gaan jullie hiermee om?

Bedankt voor de reacties alvast.

Liefs ShyGirl

2. ShyGirl

ShyGirl Actief lid

13 jan 2010
    264
    0
    0
    Sorry! Op de verkeerde plek geplaatst. Hoort in het forum bevallingen.

Kan hem niet zelf verwijderen.

3. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou het niet zeggen. Het is mij ook niet verteld toen ik klein was, en opeens was daar het zusje.
    Dat zusje heeft het haar oudste wel vertekd en die was de hele dag onrustig en van slag.

Waarom zou je het vertellen ook? Die kleintjes snappen het toch niet. Als de baby geboren is door papa laten ophalen en dan uitleggen dat het broertje/zusje geboren is.. Maar dat is mijn mening ;)

4. shinex

shinex Actief lid

13 jun 2014
    167
    11
    18
    Gelderland
    Het is mijn ook nooit verteld dat me broertje er aan kwam, bij alle twee niet.. Me zus en ik werden opgehaald en het werd tegen ons in de auto gezegd dat we er een broertje bij hadden :)

Denk dat dat ook t beste is , zoals LinOo zegt: misschien is ze dan juist onrustig

5. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Wij hebben een afspraak voor een keizersnede staan. Onze dochter weet wel dat dan haar broertje geboren wordt. Als ze naar opa en oma moet dan is dat nu voor haar broertje. Ze weet dat het nog 10 nachtjes kan duren. Ook weet ze dat we dan een paar nachten in het ziekenhuis moeten blijven. Wij zijn dus heel open naar haar toe. Haar tas staat ook klaar in haar kamer.

6. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ik heb m'n dochters net 5 en net 4 destijds verteld dat de baby geboren zou worden. Zou bijna zeggen: uiteraard, want voor hen is het niet normaal dat ik er even niet ben. Je zit met een ks tenslotte niet 's avond weer thuis op de bank.
    Vonden ze juist leuk en spannend is het toch wel. Daar ontkom je in mijn ogen no. het best aan door zo normaal en open mogelijk te zijn.
    Ik heb er toen wel bewust voor gekozen niet te vertellen hoe de baby geboren zou worden, dat leek me niet nodig en erg eng voor hen

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Een kind van 3,5 snapt toch best veel hoor.

Hier tijdje van tevoren aangekondigd dat we over bijv 7 nachtjes de baby gingen halen en dat mama dan een paar nachtjes in het ziekenhuis zou slapen. Ik ben normaal gesproken altijd thuis en wilde ze wel voorbereiden dat dingen even anders zouden zijn.

8. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Op deze manier gaan wij het dus ook vertellen.

9. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    #9 Wondertjes1114, 16 aug 2014
    Laatst bewerkt: 16 aug 2014
    Idd

10. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Dochter is 2, 5 en bereiden haar zelfs goed voor. Ook zonder keizersnede. Verteld nu ook zelf aan andere dat de baby in het ziekenhuis uit mijn buik komt, dat die warme melk uit mij borst gaat drinken (haha) en mama heel lang in bed ligt

11. ShyGirl

ShyGirl Actief lid

13 jan 2010
    264
    0
    0
    Hoi allemaal, Bedankt voor jullie reacties! Ik denk ook dat wij het gaan vertellen alleen niet zover van te voren.

Wel alvast zeggen dat het nu niet heel lang meer duurt.

Ik denk wel dat ze t begrijpt.

12. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Dat denk ik ook.
    Oja, ik had er ook bij vertelt dat mama als ze weer thuis is, wel een hele week in bed blijft liggen :p

13. ShyGirl

ShyGirl Actief lid

13 jan 2010
    264
    0
    0
    Dat is ook een goeie!

Deel Deze Pagina