Verstopte darmen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door xbabyxdx, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik heb al 2 weken last van verstopte darmen.
    Drink nu vaak Laxo maar het doet nog maar weinig.
    Heb ook zakjes gekregen om te drinken maar die zijn niet te drinken! Bah bah.

Iemand nog tips??

2. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Die zakjes zijn idd smerig
    Welke heb je ?

Ik heb in het begin erg last gehad van verstopping en mij hielp het om savonds een sinaasappel te eten
    Nu kan ik gelukkig wel 2x per dag naar t toilet en eet me t ongans :)

3. xbabyxdx

Ik heb Macrogol ofzoiets dergelijks. Maar krijg ze niet weg gedronken. Bah bah

Het erge is ik heb wel aandrang maar het lukt gewoon niet haha!

4. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Je kan om iets anders vragen bij de ha gewoon uitleggen dat je t te goor vind ;)

En als je drang hebt ga lekker rustig zitten neem n boekje/iPad of zo iets mee en laat je niet op haasten

Ik deed er rustig n half uur over hoor :D

5. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Bij mij helpt Verse Pruimen eten, dus misschien een optie om te proberen?

6. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ik had lactulose via de HA, nie lekker... Maar het hielp wel !! (Had al 12 dagen niet gepoept...)

7. xbabyxdx

Helaas kan ik zelf de deur niet uit maar ik laat nu wat anders mee brengen. Hopelijk werkt dat wat beter. :D

8. blondje1987

blondje1987 Actief lid

7 jan 2014
    128
    3
    18
    Vrouw
    Provincie utrecht
    Macrogol is idd te ranzig voor woorden!!! Ieghl!! Ik heb ze ongeveer allemaal geprobeerd en de lekkerste worden helaas niet meer gemaakt (metamucil) dat zou ik bijna drinken als gewoon drinken haha!! Heb nu hetzelfde spul eigenlijk van een ander merk. Ze moeten ze wel speciaal bestellen voor mij, want het normale vervanging ervan wordt ik misselijk van.
    Gewoon even vragen of je iets anders mag proberen, evt nog in overleg met je apotheker. Er zijn echt een paar verschillende. Succes!

9. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Ik doe het door yokie, dan proef je dr niks meer van... je moet wat toch! Desnoods je neus dicht knijpen:D

10. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.326
    676
    113
    Utrecht
    Ik gebruik altijd Molaxole (poederzakjes) aangezien ik chronische obstipatie heb. Tja, het is inderdaad niet lekker, maar ja, zonder kan ik echt niet naar het toilet.
    Er wordt vaak aangeraden om per dag 2 zakjes te gebruiken bij obstipatie en dan wanneer de ontlasting dun is over te gaan op 1 zakje per dag.
    Wat altijd goed is, is om veel vezels te eten zoals fruit, bruin brood, noten, gedroogde pruimen, kiwi's en veel water drinken! Oh ja, na het eten is het ook goed om even te gaan wandelen.
    Ik hoop dat je stoelgang snel weer op gang komt, want het is echt heel vervelend.
    Oh ja, bij erge obstipatie (vooral wanneer je weet dat het in het laatste deel van je darm zit), kun je ook Microlax gebruiken. Dit is te koop bij drogist en apotheek. Het is een kleine klysma voor het laatste deel van de darm. Ik heb dit zelf al heel vaak gebruikt en het lucht enorm op. Vaak gaat het daarna vanzelf weer goed.

11. xbabyxdx

Ik heb zetpillen gekregen die ik kan inbrengen en daarna moet je gauw op het toilet zitten! Werkt dus erg goed. :D

Bedankt voor de tips dames!

12. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hier Lactulose, verstopping sucks!

Deel Deze Pagina