Hoi allemaal Mijn zoontje slaapt sinds kort heel goed in zijn pacco inbakerdoek. Maar over 1,5 maand moet hij naar het kdv. Hij is dan 4 maanden. Graag zou ik in dec willen beginnen met afbouwen. Nu weet ik dat er van het merk Puckababy van die slaapzakjes zijn waar ze niet meer helemaal strak ingepakt zitten maar waar wel de armpjes nog in zitten. Die zakjes kosten 40 euro Nu vroeg ik mij af of jullie misschien nog andere merken van dezelfde soort slaapzakjes kennen....... Die iets goedkoper of mooier zijn. LET ME KNOW! Alvast bedankt!
hoi wij hebben zoonlief tot eergisteren strak ingebakerd gehad, maar gaat rollen en dus vond ik het tijd om hem eruit te halen, hier ook de pacco. ik heb hem overdag gewoon in bed gelegd, armen onder de dekens en strak instoppen... ging goed, de avonden ook en de nachten ook niet anders dan wel ingebakerd! zo ineens, klaar... Heb de puckababy ook maar daar wordt ie juist agressief van! Maar! Kdv kunnen ook inbakeren hoor! hij heeft hier ook gewoon ingebakerd glegen op het kdv! gewoon ff uitleggen en ze doen het ook...
Ons zoontje heeft 2,5 maand in paccodoek gelegen. Wij hebben in 1 keer afgebouwd. Meteen in gewone slaapzak met mouwtjes. Ging meteen goed. Misschien dat eerst proberen? Als dat niet gaat dan kun je alsnog de puckababy aanschaffen.
Ik zou inderdaad eerst een gewone slaapzak eventueel met mouwtjes proberen. Wij hebben na de pacco wel een puckababy gekocht maar eigenlijk helemaal niet gebruikt, tenminste niet met de mouwtjes dicht want dat vond ze helemaal niks. Dus ik zou eerst kijken of een gewoon slaapzakje goed genoeg is of een puckababy op marktplaats kopen om het te proberen. Hier deed het KDV niet inbakeren dus wij hebben hun gebruikt om het af te leren. Daar slapen in een slaapzak en thuis nog in de pacco. Na een weekje, want toen kreeg ze haar prikjes, zijn we thuis ook overgestapt op een slaapzakje. Wel altijd en nog steeds heel strak instoppen.
Hier heeft Joris tot 3,5 maand strak ingebakerd geslapen. Toen hij ineens kon draaien ben ik van de 1 op de andere dag gestopt met inbakeren en hem in bed gelegd met een gewoon slaapzakje. Het was 1 nacht en 1 dag vreselijk huilen en amper slapen, maar de dag erna was er niks meer aan de hand en wist hij niet beter. De eerste dagen was het wel nog even huilen met in bed leggen, maar na een kleine week verliep het "normaal" en ging hij gewoon lief slapen.
Bedankt voor jullie antwoorden! nog even geen dure aankoop doen dus... Dan ga ik binnenkort maar eens op zoek naar een slaapzak met mouwen, is ook wel lekker warm in de winter! Bedankt voor jullie antwoorden!