primolut

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door janita85, 9 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janita85

janita85 Lid

21 jun 2009
    21
    0
    0
    drenthe
    ik heb nu 10 dagen 2 x per dag primolut moeten gebruiken
    maar nu is mijn vraag na hoeveel dagen word je dan ongesteld ?

heb al op internet gekeken maar kan het niet echt vinden dus weet iemand het hier misschien

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Apart dat jij minder moet slikken als mij ;)

Ik moet 10 dagen 3 pillen per dag.. En meestal wordt ik dan na 3 a 4 dagen ongesteld...

LET OP: Het wordt wel een mega bloeding, dus hou veel verband en tampons bij de hand..

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bij mij duurt het meestal een dag of 4, maar het kan ook langer of korter duren. De ene keer is het een lichte menstruatie, de andere keer wat zwaarder. Dat is afwachten.

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Bij mij duurt het inderdaad meestal en dag of 4, maar de laatste ronde was het 3 dagen... Ook wel lekker :p Des te sneller ik met de Clomid kon beginnen en een nieuwe ronde voor ons kleine wondertje :D

Maar als het goed is staat er ook in de gebruiksaanwijzing dat er na het stoppen met de pillen een bloeding ontstaat tussen de 3 a 5 dagen :).

5. janita85

janita85 Lid

21 jun 2009
    21
    0
    0
    drenthe
    nou ik heb alleen een bijsluiter gekregen over hoe het medicijn werkt maar er staat geen periode bij wanneer je ongeveer dan ongesteld word heb die brief geloof ik wel 3 x doorgelezen haha
    maar dankjewel voor je antwoord heb donderdag de laatste 2 genomen dus dan zou het vandaag of morgen kunnen ;)

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    O wat apart, dat staat er bij mij wel in haha. er staat dat er een ontrekkingsbloeding ontstaat tussen de 3 a 5 dagen, mocht deze niet ontstaan moet je contact opnemen met je behandelend arts.

Het rare is... Je voelt die hele menstruatie niet opkomen, althans ik niet... Ik begin zomaar te bloeden :S

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Over het algemeen duurt het een dag of 3-4. Maar het kan soms ook wel een week duren. Dat is afwachten.

8. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    #8 1979, 9 aug 2009
    Laatst bewerkt: 9 aug 2009
    hoi meiden, even een vraagje.
    ik ben van plan komende week naar de huisarts te gaan, omdat ik na het stoppen met de pil en mijn onttrekkingsbloeding niet meer ongesteld ben geweest. Dat is nu een half jaar geleden.
    nu zie ik bij jullie dat jullie bezig zijn met een kuurtje primolut en daarna doorgaan met clomid.
    - Hebben jullie dat voorgeschreven gekregen door de huisarts?
    - wekt de primolut alleen een bloeding op, zonder eisprong?
    - en gaat de clomid juist eisprong opwekken?
    Alvast bedankt voor de uitleg!

9. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik had 1 pil per dag gedurende 10 dagen, en werd na 3 dagen ongi.
    De tweede keer dat het werd voorgeschreven moest ik 2 per dag slikken (maar dat hoefde niet gelukkig) .

Succes

10. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    De aller eerste keer (niet ingenomen) door de huisarts voor geschreven.

De tweede keer door de gyn en de derde keer ook.

Voor zover ik weet, alleen een bloeding en geen eisprong (maar me gyn zei alles is mogelijk).

En clomid wekt als het aanslaat indd een eisprong op.

11. janita85

janita85 Lid

21 jun 2009
    21
    0
    0
    drenthe
    ik heb me door laten sturen naar de gynaecoloog dus daar heb ik de primolut en de clomid van .
    de primolut wekt de onttrekkinsbloeding op en de clomid als die werkt zorgt voor een eisprong .

ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren wel heb ik vandaag aardig last van me rug en de andere klachten van de menstruatie maar weet niet of dat ook kan als je dus aan de primolut zit
    dus we wachten het af :)

12. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    ik hoop voor je dat het zal aanslaan!

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    De HA schrijft wel Primolut voor, maar Clomid daar zijn ze NIET happig op omdat je namelijk onder controle bij je gyn moet blijven om te zien of het eitje goed groeit en knapt :).

14. janita85

janita85 Lid

21 jun 2009
    21
    0
    0
    drenthe
    en zoals primolut werkt dat wel of is dat bij iedereen ook verschillend

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dit staat er op de site van de medicijngids:

Dosering: -Dysfunctionele bloedingen Gedurende 10 dagen, 3x daags 1 tablet. De bloeding stopt in het algemeen binnen 1 tot 3 dagen. In sommige gevallen echter pas na 5 dagen. Voor een goed resultaat van de behandeling is het noodzakelijk dat Primolut N ook na het stoppen van de bloeding regelmatig wordt ingenomen (in totaal 30 tabletten voor de behandeling van 10 dagen). Ongeveer 2 tot 4 dagen na het beëindigen van de behandeling treedt een onttrekkingbloeding op die in sterkte en duur vergelijkbaar is met een menstruatie.

http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=medicijngids&medgids=item&id=50666

16. janita85

janita85 Lid

21 jun 2009
    21
    0
    0
    drenthe
    a oke dankje dat soort dingen staat er bij mij dus allemaal niet op ;)
    ik ben vanochtend ongi geworden dus nu is het bijhouden wanneer en hoelang bedankt voor je reacties :)

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Jaaa Primolut werkt wel bij iedereen hoor :) Het is alleen een kunstmatige opwekking van de menstruatie zonder eisprong :( Helaas...

Wanneer had je, je laatste pilletje genomen? Dus na hoeveel dagen ongesteld..

Nog even een tip: je gaat Clomid slikken, het is verstandig hem altijd op een vast tijdstip te slikken en bij voorbaat tijdens het eten of na het eten :).

En wat betreft de Clomid, moet je wel eisen dat je op CD10 terug kan komen voor een inwendige echo om te zien of je eitje groeit (dus of de Clomid aanslaat).

18. janita85

janita85 Lid

21 jun 2009
    21
    0
    0
    drenthe
    donderdag heb ik het laatste pilletje genomen
    en inderdaad die echo moet ik dan laten maken tussen de 10e en 12e cyclusdag staat er op het papiertje

moet daarnaast nu ook me tempratuur opmeten

19. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Klopt, wel elke dag op een vast tijdstip doen en je wekker ervoor zetten :D. Want zodra je maar naar het toilet bent geweest, stijgt je temperatuur weer.

Wat een erg handig programma is om je temperatuur bij te houden is dit:

http://www.fertilityfriend.com

20. janita85

janita85 Lid

21 jun 2009
    21
    0
    0
    drenthe
    oke is goed en als je eerder naar de wc moet dan moet je dan gewoon voor die tijd opmeten ook al is het bijv een uur eerder ;)

Deel Deze Pagina