1987 - eerste kindje.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ukkie87, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Laura,

Hormonaal gezien wordt de cyclus in twee delen verdeeld. De eerste fase is de folliculaire fase, de tweede na de eisprong de luteale fase.
    Tijdens de folliculaire fase geeft de hypofyse (in de hersenen) follikel stimulerend hormoon(FSH) af dat de granulosacellen van een follikel zal stimuleren tot groei. Als de grootste follikel ongeveer een diameter van 17-20 mm bereikt heeft zal de hypofyse piekgewijs LH produceren, waarna de follikel ongeveer 36 tot 48 uur later zal springen. Het geproduceerde oestrogeen zorgt voor groei (= proliferatie) van het endometrium in de baarmoeder (uterus). Deze periode van menstruele cyclus heet daarom ook wel proliferatieve fase. De folliculaire fase is wisselend in duur (7 tot 21 dagen). Dit heeft gevolgen voor de vruchtbare periode.
    De luteale fase duurt bij 10% van de vrouwen met een regelmatige cyclus ongeveer 14 dagen, maar blijkt te kunnen variëren van 7- 19 dagen. Bij vrouwen met een onregelmatige cyclus is de onzekerheid nog groter. Meer dan 70% blijkt vruchtbaar voor de 10e of na de 17e dag van de cyclus. De eisprong kan ongeveer 14 dagen voor de volgende menstruatie geschieden, maar ook veel eerder of later. Dus niet noodzakelijk rond de 14e cyclusdag. Het tijdstip van de eisprong kan dus niet bepaald worden door enkel een aantal dagen te tellen sinds het begin van de cyclus of terugtellen vanaf het eind van de cyclus; vooral als de duur van cyclus van de vrouw onregelmatig is.

2. xSchaapjex

xSchaapjex Bekend lid

7 nov 2011
    615
    0
    16
    Zuid-Holland
    thanks voor de heldere uitleg... 7 testen zou dus niet genoeg zijn...althans.. uitgaande dat ik vanaf dag 7 tot aan dag 21 zou testen...

bedankt voor de tip, ik heb direct maar een pakketje van 30 testjes besteld! hopelijk hebben we deze ronde wel geluk :)

3. Infantem Amor

Hihi geen dank... soms wel fijn zoveel informatie in je hoofd ;)
    Ja ik hoop voor jou ook dat je deze ronde meer geluk hebt...

Dames ik las op meerder topic's mee en heb voor mij zelf besloten om voorlopig alleen even in dit topic gewoon mee te lezen en wel actief dingen te doen/lezen... Mijn andere topic's laat ik even voor wat het is, merk dat ik er ander te veel mee bezig ben... Maar ik vind het hier wel fijn met mijn leeftijdsgenootjes te kunnen praten.

4. Embarazada

Embarazada Niet meer actief

Kayleigh,
    Bedankt voor de info! Ik ga ook mijn stickies bestellen, toch maar wel ;)

Vallie,
    Op een vruchtbare cyclus! :D

5. Infantem Amor

Liefde, als ik jou verhaal zo lees is dat het zelfde als bij een vriendin van mij en die had inderdaad een VMK... Ik zou voor komende week even een afspraak maken bij de huisarts. Dan kunnen ze na gaan of dat zo is en moet je misschien naar de gyn om te kijken of alles weg is.
    Je kunt namelijk anders eventueel een ontsteking krijgen... Ik wil niet zeggen dat je echt een VMK hebt gehad, maar laat het even checken ;)
    Succes!!!

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ liefde: heb zelf ook een VMK gehad en het klinkt wel een btje hetzelfde.... Ben je nu nog aan het vloeien of is het al gestopt? Mijn ha wilde me idd toch ook wel even zien om te checken of alles wel schoon was zeg maar. Heb je er veel moeite mee dat dit nu gebeurd is? Knuf voor jou!

@ kayleigh: gezellig dat je hier wel mee blijft kletsen. Ik heb ook 2 topics waar ik echt actief ben en 2 waar ik iets minder actief ben, gewoon je keuzes maken hoor, het moet wel leuk blijven ;)

Hier gister man zn verjaardag gehad, was erg druk en had helaas niet zown goede dag nog gister. Gelukkig hebben mn moeder en mn broertje mn man een beetje geholpen, de lieverds! Maar oh wat kan je jezelf schuldig voelen als je het gewoon ffies niet kan!
    Vind t best moeilijk te accepteren dat ik toch wel wat rustiger aan moet gaan doen nu, maar ja het is voor ons kleine mannetje, dus ik moet me er maar gewoon bij neer gaan leggen!

7. Infantem Amor

Engeltje, ja dat heb ik nu ook echt even voor mij zelf gedaan... Ben ontzettend beroert van de Primolut en ook erg moe... In een van de topic's is iemand net 5 maanden bezig en zit te zeuren dat de provera die ze nu al gekregen heeft niet prettig is, dan denk ik wel eens uhm ja hallo ik krijg na 11 maanden pas echt hulp... Ik voel me nu beroert maar heb het er wel voor over... En op het andere topic is de een na de ander zwanger, dat werd mij even te veel en vooral omdat er een hoop waren die weg gingen en vervolgens wel komen melden dat ze zwanger zijn en dan niks meer laten weten...
    Net zoals hier, jij kletst gewoon nog gezellig mee, wij kunnen jou tips geven en jij ons, dus dat vind ik wel erg fijn...

Heb het idee dat leeftijdsgenootjes elkaar toch beter begrijpen, bij die andere topic's kreeg ik ook al, ja maar je bent jong genoeg enz.

Hmm minder dat je nog steeds zo beroert bent... Wel heel lief dat je moeder en broertje mee hebben geholpen. Wij hebben gister ook het feest gehad... Vriendin van mij had der dochtertje van 3 bij en die heeft heel lief geholpen, was zo schattig... Ze heeft zelfs mee de leguanen eten gegeven...

8. Embarazada

Kayleigh,
    OOOh zo herkenbaar wat je zegt! Dit is toch echt eeen fijn topic he!
    Niet leuk dat je je niet lekker voelt door de medicijnen! *knuffel*

Engeltje,
    Meid, jij en jullie zoontje zijn nu echt het belangrijkste..dus probeer te genieten van de hulp die je krijgt en probeer rustig aan te blijven doen! Liefs!

All,
    Hier dus echt wel ongesteld...enerzijds baal ik nog een beetje, anderzijds zorgt het er wel voor dat ik vertrouwen krijg in mijn lichaam (ik wordt dus wel ongesteld)...als je dus ziet dat wij nu ronde 5 in gaan, vind ik het nog best goed gaan..we zijn nu vier maanden verder in het jaar en ik ben aan mijn vierde ongesteldheid bezig...en ja, geen cyclussen van 28 dagen..maar goed ;)

9. Infantem Amor

#2209 Infantem Amor, 29 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 apr 2012
    Laura, ja dit is echt een fijn topic... Fijne meiden om mee te kletsen, die ondanks we elkaar eigenlijk niet kennen, elkaar wel door en door steunen of we nog aan het proberen zijn zwanger te raken of zwanger zijn zo als Engeltje dat maakt hier niet uit en dat vind ik wel heel erg fijn...

Fijn dat je nu meer vertrouwen in je lichaam krijgt.. Vervelend omdat gevoel aan de kant te zetten he...
    Mijn misselijkheid etc neem ik voor lief, als het dan maar wel helpt... Maar ja ga de cyclus analyse krijgen dus ben benieuwd.

Vroeg jij wat dat in hield?

Engeltje, inderdaad zoals Laura zegt;
    Laat lekker voor je zelf zorgen, geniet van de hulp die je van dierbare krijgt nu. Dat wil zeggen dat hun het ook fijn vinden dat je zwanger bent en ze je willen ontlasten in de lasten die je onder vind. Je moet je niet schuldig voelen!! Denk aan jezelf en jullie zoontje... Geniet maar lekker van zijn schopjes ;)

10. Infantem Amor

Haha heb je vraag terug gevonden...
    Ik moet nu 10 dagen (nu nog 7dagen) Primolut slikken en dan moet ik na het stoppen binnen 3 dagen mijn menstruatie krijgen. Op de eerste dag van mijn menstruatie moet ik dan het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken voor CD10, dan gaan ze kijken of ik een eisprong heb en/of hoe groot het eitje is en of mijn baarmoederslijmvlies dik genoeg is voor innesteling... Want door jaren lang pilgebruik is waarschijnlijk de opbouw daar van aangetast en hij vermoed een vorm van PCO...

Ik had een tijdje terug toch gezegd dat ik last had van lage suikers? Hij gaf aan dat mijn eileiders waarschijnlijk heel veel insuline ontnemen van de rest van mijn lijf. En dat kan dan weer overgewicht veroorzaken. Hij zegt let op je gewicht, maar als jij zwanger raakt vliegen de kilo's er waarschijnlijk eerst af ;)

Ik ben wel erg zenuwachtig nu, ben zo benieuwd wat er uit komt... Heb ik wel een eisprong, mijn ovutesten zeggen van wel... Is mijn baarmoederslijmvlies straks dik genoeg? Moet ik straks nog een rondje Primolut of ga ik clomid krijgen...

Ik weet wel dat primolut, buikpijn, hoofdpijn, misselijkheid en vermoeidheid bezorgt en het klinkt raar maar mijn temp is van 36.0 naar 36.5 gegaan, nu al 2 dagen sinds ik de primolut slik...

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Weet je jullie zijn gewoon allemaal lieverds!
    Het is inderdaad erg fijn om hier te kletsen en iedereen is hier zeker behulpzaam!

@ kayleigh: ik hoop echt voor je dat alles wat je nu doet niet voor niks is... Ben blij dat je er zo positief in staat meis, het is natuurlijk ook gewoon heel positief dat de natuur tegenwoordig een handje geholpen kan worden.....komt helemaal goed meis, hoop voor je dat je in ieder geval een eisprong hebt!

@ ladylaura: blijf vertrouwen hebben in je lichaam meis! 4 cyclussen is geen slechte prestatie hoor! Kan je nagaan wat die pil allemaal met je lichaam doet he!

Heb toevallig gisteren een heel gesprek gehad met mn tante en met de vriendin van mijn neef over zwanger worden. Mn tante heeft er jaren over gedaan om mijn neefje te krijgen en heeft uiteindelijk ook pillen moeten slikken om het te laten slagen.
    De vriendin van mn neef en mijn neef natuurlijk ook willen volgend jaar voor een kindje gaan, ze zit nu te twijfelen of ze ook dit jaar nog overgaat op andere anticonceptie als de pil, om haar lichaam alvast te laten ontpillen. Was een fijn gesprek moet ik zeggen.....

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
  13. Infantem Amor

14. Infantem Amor

Zo voel ik dat ook... Moet zeggen dat mij dat ook goede moet geeft... Ik vind het fijn met leeftijdsgenootjes te praten... Ergens anders krijg je vaak te horen dat je niet moet zeuren want je bent jong genoeg... Vriendin van mij was vroeg zwanger en voelde zich tijdens de zwangerschap niet goed, kreeg ze te horen moet je maar niet zo jong zwanger raken, net alsof ze dat niet had als ze ouder was:$:(

Zelf denk ik dat dit wel gaat werken... Ben zo moe, misselijk en mijn buikje rommelt zo... Ik denk dat de primolut veel doet... Mijn man had de laatste tijd geen zin meer in seks en nu is hij weer helemaal de oude ;)... Ik probeer alles zo positief mogelijk in te zien en daarom ga ik voorlopig ook van die andere topic's af. Want ik vind het niet prettig als andere vinden dat ze "zieliger" zijn als ze nog maar sinds okt bezig zijn en als mensen nooit meer op ZP komen en dan wel op eens melden dat ze zwanger zijn :(... Ben dan wel blij, maar vind het lastig... En ik vind dat het voor iedereen vervelend is die niet zwanger raakt... Maar goed ik heb hier mijn goede aarde en vind het fijn met jullie te babbelen...

Dat is wel heel fijn als je goed met iemand kan praten.. uit een van de andere topic's heb ik een dame op msn en vind het wel fijn met haar te babbelen.. Zij is wat ouder, maar heeft nog meer trubbels als ik

15. Embarazada

Engeltje,
    Stoer behang joh! :)

16. Infantem Amor

hihi ik weet ook al helemaal hoe ik mijn baby kamer verder wil hebben... Ben helemaal dol op Winnie de Poeh ;)

17. pinkelientje

pinkelientje Bekend lid

22 dec 2011
    514
    0
    16
    begeleidster gehandicaptenzorg/psychiatrie
    Mooi huisje
    Liefde, sterkte meis!

Engeltje, goed voor jou en je kleine knul laten zorgen hoor!!
    En wat een superleuk behang zeg

Ladylaura, absoluut balen dat je ongie bent geworden, dat wil je natuurlijk niet, maar aan de andere kant is t net wat je zegt, je wordt wel ongi!! lijkt zelfs al wat regelmaat in te komen!! paar cyclyssen van 37! op naar een goeie klusmaand ;)

Kayleigh, vevelend dat je niet lekker voelt van de tabletten!! gelukkig zie je het zelf allemaal positief in en kun je vooruit kijken naar t uiteindelijke doel!!

En meiden, ben t helemaal met jullie eens! heel fijn topic om te kletsen over dagelijkse ervaringen, leuke grappige verdrietige dingen met elkaar kunnen delen, adviezen vragen en krijgen en soms even lekker je verhaal van je af te typen!
    Meiden, vind jullie allemaal toppers!! Op naar de toekomst waarin we hopen dat onze mooiste dromen waarheid worden!!:D

Fijne koninginnedag morgen!!;)

18. Infantem Amor

Jij ook fijne koninginnedag...

Hier zal dat wel lukken, mijn man word morgen 27jaar...
    Even lekker feesten en alles even naast me neerleggen.. Dat hebben we gister ook even gedaan... Dat deed me goed...
    Mede daarom mijn besluit om alleen nog hier mee te kletsen... ;)

19. xSchaapjex

xSchaapjex Bekend lid

7 nov 2011
    615
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Kayleigh & rest: wat een lief compliment! :) ik vind het ook fijn om met jullie te praten.. ik noem jullie tegenover mijn vriend dan ook mijn "virtuele-vriendinnen" hihi Bedankt dat ik bij jullie (bijna helemaal) mezelf kan zijn en mijn ei bij jullie kwijt kan! (gelukkig figuurlijk en niet letterlijk ;))

@Kayleigh: wat rot dat je bijwerkingen van je medicijnen hebt :( en het wordt wel spannend met die onderzoeken straks...

en gefeliciteerd met je man! (het is overigens 12 uur geweest)

@Engel: ja, heel stoer! echt jongensbehang! leuk leuk leuk!

@Kayleigh (& rest): Winnie the pooh is ook zo lief en leuk, jah! ik ben zelf erg gek op schaapjes (dat hadden jullie vast nog niet door) dus misschien doen wij wel een schaapjes-thema.. eigenlijk raar dat we daar (in ons hoofd) al mee bezig zijn, maar ja... het spreekwoord bestaat niet voor niks: Waar het hart van vol is..... *zucht*

echt meiden, wij worden in 2013 allemaal moeder! (m.u.v. Engel ;))

Lieffies, fijne dag morgen! -xx-

20. Vallie87

Vallie87 Bekend lid

10 okt 2011
    865
    4
    18
    @engeltje, super leuk behang!
    @kayleigh gefeliciteerd met je mannetje! Die van mij wordt ook alweer 28 eind mei!

Om even in te haken, ik vind het ook erg gezellig kletsen hier!! Met me vriendinnen heb ik het hier namelijk niet over want sommige zijn nog veels te druk met daten en dat soort dingen;) maar 2 zijn er op de hoogte eigenlijk!

Fijne koninginnedag!

Deel Deze Pagina