@Kayleigh.. Zondag testen meid, lekker nog even wachten, mocht het posief zijn krijg je ook een redelijk duidelijk streepje, en niet een of andere tuur streep @LadyLaura... En en en en en...?
@ ladylaura: en, hoe was het bij de gyn meis? @ kayleigh: ohhh spannend weekend dus!! Ik zit nu op dag 28 en nog geen ongi te bekennen.... S ochtends wel steeds t gevoel dat ik het moet gaan worden, maar verder helemaal niet! Pfff ben echt doodop! Vandaag was echt een megazware dag op t werk. Veel zieke kindjes die net niet ziek genoeg zijn om thuis te blijven, al zijn ze daar nu echt wel beter af Mn collega was gisteren al in de stress omdat ze weet dat ik de 5e kinderziekte nog niet heb gehad en er is misschien een kindje op de groep die dat heeft...... Denk dat ik van de week maar ff een afspraak maak bij de ha om me te laten testen, wie weet ben ik toch immuun
Jij hebt dat kindje zeker vorige week ook al in de groep gehad? Opzich kan de 5de ziekte niet zo'n kwaad alleen wel als je nu wel zwanger blijkt te zijn, dan kan het een miskraam veroorzaken... vervelend zoveel zieke kindjes en dan zelf zo moe...
Ja heb ik in mn groep gehad ja! Ja ik weet dat t normaal gesproken geen kwaad kan, maar idd wel als ik zwanger blijk te zijn.....en dat weet mn collega ook!
voor de 5e ziekte moet je je laten prikken (als je zwanger bent) om te kijken of je hiervoor antistoffen hebt ( dat je het zelf al hebt gehad ->hoef je niet gemerkt te hebben..meeste mensen hebben dit.) aangemaakt.
I know lydia, daarom ga ik ook een testje laten doen Werknal zolang in de kinderopvang dat ik me haast niet kan voorstellen dat ik er niet immuun voor ben, maar goed je weet t nooit. Heb op waterpokken na nog nooit een vlekjesziekte gehad....en die waterpokken daar krijg ik er toch weer ieder jaar een paar van zodra t heerst, zo gek!
ik werk ook op het KDV en na mijn miskraam heb ik me ook laten testen voor t geval ik weer opnieuw zwanger raak.. Ik was gelukkig immuun is wel een geruststelling want wij hebben het ook een tijdje geleden op de groep gehad!
Engeltje, zouden je iedere keer terug kerende waterpokken ook gordelroos bultjes zijn? Is het zelfde virus... Het kan wel dat je er ieder jaar krijgt...
Ja sorry voor de inbraak werk indd ook op een kdv en toen ik over de 5e ziekte meteen laten prikken en ook immuun.. ( als je dat niet bent moet je thuis blijven) Maar goed dat zul je ook wel weten
Hoi meiden, Ik ben vandaag naar de gyno geweest. Een hele aardige vrouw. Ik ben doorgestuurd met allerlei documenten om bloed te laten prikken en manlief mag ook zijn bijdrage inleveren. De gyno denkt in mijn geval aan PCOS, ookal kon zij geen cystes vinden?!!? En voldoe ik dus niet aan de criteria...ik vind het nogal appart. Ik ben benieuwd...daar wordt ik dus op getest en op chlamydia, dat kan ook invloed hebben (ik weet zelf zeker dat ik dat niet heb gehad...) Ik ben erg benieuwd...28 februari mogen we weer langskomen om de uitslagen te bespreken...
phoe! 4 weken wachten.. hoop dat er iets zinnigs uitkomt waar jullie iets mee kunnen en mee geholpen kunnen worden!
@ ladylaura: fijn dat ze testen gaan doen! Wel gek dat ze denken aan PCOS terwijl je geen cystes hebt... naja nog even afwachten n hopelijk heb je dan echt uidelijkheid! @ Kayleigh: hoe ziet dat gordelroos er uit dan? Bij mij krijg ik 2 of 3 met vochtgevulde blaasjes, net waterpokjes dus alleen gelukkig heel weinig @lydia: geeft niet hoor, had ook gekund dat ik t nog niet wist Mocht t heersen en ik ben zwanger dan zou ik tijdelijk naar een andere vestiging moeten.... Ben er trouwens van overtuigd dat ik nu toch snel ongi ga worden hoor, dus dan maar weer op naar de volgende ronde....
Thanx voor jullie reacties Kayleigh, Schaapje en Engeltje, Tja het komt doordat ik wat overgewicht heb, meer puistjes dan ik had voor ik met de pil stopte (maar is dit niet normaal?) en wat meer haartjes dan eerst (ook redelijk normaal als je stopt met depil en ontpilt)...maar goed...Ik wacht gewoon lekker af kan nu toch niets meer doen...dus we blijven rustig om de dag klussen en ik houd bij wanneer ik ongesteld wordt...we zien wel
@lady laura vervelend meis ik ben benieuwd ik ben zelf heel bang pcos te hebben hier de verschijnselen de in hoofdletters heb ik last van al paar jaar of sinds kort Symptomen Door een teveel aan testosteron kunnen één of meerdere van de volgende symptomen optreden. Onregelmatige menstruatie (< 9 maal per jaar), of geheel uitblijven van de menstruatie Onvruchtbaarheid / verminderde vruchtbaarheid (als gevolg van anovulatie) Acne, vette huid en vette roos Hirsutisme: toegenomen lichaamsbeharing in een mannelijk patroon (bovenlip, kin, rond tepels, midden op de buik, binnenzijde bovenbenen). sinds de pubertijd al heel erg Alopecia androgenetica: haarverlies in een mannelijk patroon (dunner worden op de kruin, "inhammen") cystes (vochtblaasjes) in de eierstokken. Dit zijn ongerijpte eiblaasjes. op mijn 15e zijn er een aantal onddekt en mijn moeder had dit ook altijd in haar jeugd hogere/verhoogde LDL cholesterol en/of verlaagde HDL cholesterol hoge bloeddruk plekken verdikte en donkerbruine/zwarte huid (acanthosis nigricans) in de nek, op de armen, oksels, borsten of dijen ja sorry ook dat heb ik een klein beetje gelukkig niet heel donker zogenaamde skin tags (acrochordon), kleine wratjes of vleesboompjes in de oksels, rond de hals en nek, of in het gezicht heb er vorig jaar een stuk of 10 uit mijn nek en oksels laten halen pijn in het bekken angst of depressie als gevolg van uiterlijk of vruchtbaarheidsproblemen ik heb een angststoornis die ik onder controle heb nu maar ben er heel gevoelig voor Andere mogelijke gevolgen van PCOS: metabole- en cardiovasculaire afwijkingen. Overgewicht en obesitas, vooral rond het middel Diabetes type 2 of insuline-resistentie Hoge bloeddruk Hart- en vaatziekten ik heb al vanaf groep 3 spataderen Slaapapneu
ik hoop het natuurlijk niet maar kijk een reeel naar de symptomen die ik allemal heb wat denken jullie? met mijn overgewicht ben ik aan de gang ik sport bijna elke dag maar gaat niet zo snel maar doe mijn best nou hoop ik natuurlijk gewoon dit weekend een positieve test te mogen hebben maar toch als dat niet is en ik niet ongi word pff de onzekerheid neemt wel toe ik ben een grote piekeraar hoor haha
Engeltje voor jou --> Gordelroos Nanda, het zou inderdaad kunnen... Maar ja het blijft dat de Gyno dat goed na kan kijken en er dan duidelijkheid is... Het zou naar aanleiding van wat je aangeeft wel kunnen ja
Wat vervelend allemaal... Hopelijk zijn we snel allemaal zwanger @Ladylaura.. Ben je al getest of moet je nog bloedprikken? En dan nog 4 weken wachten pffffff....