1987 - eerste kindje.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ukkie87, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Embarazada

Embarazada Niet meer actief

Engeltje,
    Idd! Dat hoop ik ook...dat de misselijkheid maar snel weg mag gaan. Ik heb gelezen over wat natuurlijke middeltjes die misselijkheid zouden verhelpen..als je behoefte hebt aan die info zeg je het maar he..kan me voorstellen dat je al genoeg advies krijgt her en der ;)

2. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Ja ik hoop inderdaad dat snel beter word, word beetje gek van deze cyclussen...
    Pff ben super trots op mijn (lievelings)neef, maar ook stikt jaloers :p.. Hij is papa geworden gister...

Engeltje, wat balen van die misselijkheid, maar ik ken het, ik word ook alleen maar misselijker van spugen, ik probeer dat ook te ver komen (heb er heel lang een fobie voor gehad)

3. Vallie87

Vallie87 Bekend lid

10 okt 2011
    865
    4
    18
    misselijkheid is zeker niet fijn!! mij lucht het altijd wel op om te spugen...
    heb vandaag de KV testen in huis gehaald!! en nu probeer ik te voorkomen dat ik weer ga testen! haha ben heel driftig aan het schoonmaken in huis en net werden mijn nieuwe eetkamerstoelen bezorgd...blij!!!:D
    voorderest nog geen ongieklachten...geen buikpijn en nog steeds zere borsten!

4. Infantem Amor

Zitten er 2 in het doosje he :p

5. Vallie87

Vallie87 Bekend lid

10 okt 2011
    865
    4
    18
    hahaha sssssssstttttt i know....
    ik dacht trouwens laat ik eens tempen.. (doe ik nooit) ik had 37,4 dat is best hoog toch?

6. Infantem Amor

Normaal is je lichaamstemp rond de 37 graden, kan natuurlijk afwijken... Dus 37.4 kan voor jou normaal zijn, maar kan inderdaad ook hoog zijn.. Weet niet wat jou temp normaal is?

7. Vallie87

Vallie87 Bekend lid

10 okt 2011
    865
    4
    18
    zou t eigenlijk niet weten... denk rond de 37 ofzo.. maar zag bij de meiden bij het temp forum allemaal super lage temperaturen!

8. Vallie87

Vallie87 Bekend lid

10 okt 2011
    865
    4
    18
    nou ik heb hem gedaan hoor.... OMOWIT!! ooooooooooo waarom kon ik mezelf niet inhouden! 3 dagen voor NOD middagurine...net water gedronken pfffffff

9. Embarazada

Hmm, moet je sowieso opnemen voor je op staat he..dus dan istie lager...dus wellicht is hij bij jou ook lager als je het doet voor je op staat ;)

Poeeeh..ik ben sinds gisteren af van mijn ongesteldheid. Dat waren 5 heftige dagen, ik heb erg veel gebloeid. Ik vond het wel raar dat ik weinig stolsels etc heb gezien...dat verondtruste me een beetje...iemand ervaring mee?

In een ideale situatie zou ik nu dus de 25ste mijn eisprong hebben. Aangezien ik niet temp en test klussen we sowieso om de dag en ik denk dat ik dat weekend gewoon elke dag klus :)

Iemand nog tips of tops? ;)

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ladylaura: echt alle tips zijn welkom, dis brand maar los aub! :D

@ vallie: mijn temp normaal komt nooit boven de 36,5 uit en is nu ook rond de 37.5 :D
    Maar ik moet er wel bij zeggen dat je temp in je luteale fase altijd hoger is hoor, alleen als hij na je NOD nog hoog blijft, dan ben je meestal zwanger;)
    Als je klaar bent met je huis mag je de mijne ook nog wel doen hoor :D

@ kayleigh: doe fobie heb ik dus ook! Verschrikkelijk he!

11. Vallie87

Vallie87 Bekend lid

10 okt 2011
    865
    4
    18
    ja dat dacht ik al..naja dacht zal is ff kijken ;)
    is het erg als je geen stolsels hebt? daaar weet ik niks van....

12. Infantem Amor

Hihi ja ik weet dat ik altijd rond de 35.7 daar ergens zit... Dus voor mij zou 37.4 koorts zijn... En smiddags is je temp hoger omdat je dan al veel in beweging bent geweest. Dus wie weet jou temp zal ook wel lager zijn in de ochtend.. Misschien kun je gaan tempen?!

Hmm minder!! Balen is dat dan he... En water drinken kan inderdaad wel beïnvloeden... Als je van het weekend nog zo voelt nog keer testen...

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ vallie: oh, balen meis!! Maar misschien is het gewoon nog te vroeg!

@ ladylaura: vooral genieten! Wij hebben het rond ei om de 36 uur gedaan de laatste keer, misschien dat eens proberen?

14. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @Vallie... Ik herken je helemaal, maar misschien ben je te vroeg! :)

Pfff... ik dacht dat tempen mij een beetje rust zou geven, maar als ik ervan uitga van een cyclus van 35 dagen zou ik rond dag 21 mijn eisprong krijgen... Ik zit nu op cyclusdag 25 en mijn temp is nogsteeds hetzelfde... (Schommelt tussen de 36,6 en 36,8) Of ik heb geen eisprong (deze maand?) Of ik krijg weer een horror cyclus... :(

15. Vallie87

Vallie87 Bekend lid

10 okt 2011
    865
    4
    18
    okeeee nou ik wacht maar rustig af...morgen weer aan het werk dus dan heb ik ook niet zoveel tijd om erover na te denken!!
    maarreeee over je huis...sorry lig nu uitgeteld op de bank Dr OZ te kijken!:D

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: als hij nu niet verder zakt heb je waarschijnlijk wel je eisprong gehad hoor! Vermoed dan op dag 21 ongeveer....
    Je krijgt gewoon geen horrorcyclus, let op mijn woorden ;)

17. Infantem Amor

@ ladylaura, ik heb eigenlijk na genoeg geen stolsel tijdens mijn menstruatie, weet natuurlijk ook niet wat goed of slecht is..

@ engeltje, ja is zeer lastig, soms word ik nog gekker van het voorkomen van spugen, maar alleen als ik er aan moet denken word ik misselijk

@ ukkie, hmm spannend, ik hoop voor je geen horrorcyclus en dat je toch gewoon je ei hebt gehad...

@ vallie, inderdaad misschien te vroeg en dat je HCG later stijgt, maar zo als engeltje al zegt in de LF is hij wel iets hoger... Vervelend he het wacht bankje... Ik duim voor je!!

18. Vallie87

Vallie87 Bekend lid

10 okt 2011
    865
    4
    18

ojeee is niet te hopen een horror cyclus!:(
    ik heb idd besloten niet te gaan tempen, ten 1ste ben ik 9 van de 10x niet rond dezelfde tijd wakker zeker niet in het weekend...en ik ben er niet consequent genoeg in denk ik

19. Embarazada

Vallie,
    Hihi dat weet ik dus ook niet...ben vanuit mijn pil tijd gewend dat ik stolsels heb enzo..en nu was het gewoon erg veel helderrood bloed...ik weet dus eigenlijk niet of dat normaal is of niet...

Engeltje,
    Het zijn allemaal natuurlijke, iet wat alternatieve middeltjes hoor ;) dus kijk maar wat je eraan hebt ;)

Kruiden.
    Citroenmelisse heeft een kalmerend effect op de spijsvertering en gaat een gevoel van onpasselijkheid tegen. Trek er thee van.
    Kruizenmunt heeft een verfrissende werking op de spijsvertering en zal misselijkheid verminderen in het eerste trimester van de zwangerschap. Daarna is het minder verstandig om het te gebruiken, aangezien het kruid een negatieve invloed heeft op de melkafscheiding. Gebruik dus geen pepermunt tijdens de zwangerschap.
    Basilicum voorkomt overgeven.
    Gember, als thee dat getrokken is van een halve theelepel geraspte verse gemberwortel op een kop heet water, geeft verlichting bij misselijkheid, verwarmt en verzacht een geprikkelde maag. Je kunt gember ook kauwen, neem een halve theelepel gerapste gemeberwortel en meng dit met ahornsiroop.

Kristallen.
    Jade helpt om misselijkheid tijdens de zwangerschap tegen te gaan.
    Granaat helpt tegen een gebrek aan ijzer in je bloed dat zorgt voor vermoeidheid.
    Begrkristal helpt bij hormoonwisselingen, misselijkheid, angst en abiliteit.
    Robijn zou helpen om miskramen te voorkomen.

Homeopathische middelen
    Ipecacuanha D3: eenbevolen bij misselijkheid en braken als overgeven geen verlichting geeft.
    Nux vomica D4: bij misselijkheid en braken als spijsvertering en het zenuwstelsel geprikkeld zijn.
    Tabacum D12: helpt bij het type misselijkheid en braken waarbij jen je beter voelt in de frisse licht en de klachten verergeren in benauwde of rokerige ruimten.

Aromatherapie
    Essentiele of etherische olien kun je in je bad druppelen, op een tissue sprenkelen en inhaleren, als basis vaoor een kompres gebruiken of mengen met een basisolie en in je huid masseren.
    Kamille reguleert de spijsvertering
    Mandarijn is kalmerend voor het zenuwstelsel
    Gember helpt tegen misselijkheid.

Poeeeeeh...zo hahaha...even alles overgetypt:p

20. Vallie87

Vallie87 Bekend lid

10 okt 2011
    865
    4
    18
    wieweet... had ook n uurtje daarvoor een half flesje water op! dusjaaa het plasje was ook niet heel veel ;)
    ga jij nog testen binnenkort..?

Deel Deze Pagina