Ik heb inmiddels een afspraak staan op 20 november, moet idd de doorverwijzing meenemen, ze gaan paar vragen stellen en inwendig onderzoek doen, bij me eileiders geloof ik. en nog wat. Ik zal me trouwens ook nog even voorstellen, was ik even in die gauwigheid vergeten, sorry. Ik ben Angela, 23 jaar en heb 5 jaar een relatie met mijn vriend waarvan we er al 3 inmiddels samen wonen. 2jaar geleden hadden we een huurhuis, met een hondje die we gekocht hadden hihi en nu vorig jaar hebben we een huis gekocht en een 2e hondje erbij nu bijna 2jaar geleden ook met de pil gestopt, meer vanwege mijn hoofdpijn. Nu hebben we samen in december vorig jaar besloten om voor onze kinderwens te gaan, maar tot slot nog niks. ik heb van alles al geprobeerd, van testen tot temperaturen. mn cyclus in de gaten gehouden die is 28 tot 30 dagen. nu had ik besloten om aankomende ronde niks meer te doen en gewoon maar te zien hoe t afloopt, geen testen meer geen apps op me iphone die ik vaak bij hield over mn cyclus, die heb k verwijdert. k laat t maar allemaal komen en gaan deze maand.
Hè dames, Hier even paar dagen afwezig geweest, heb wel zo af en toe meegelezen, maar zat ff niet zo lekker in m'n vel.. Vrijdag mag ik weer naar het ziekenhuis, ben benieuwd vanmorgen ook weer wezen bloedprikken voor m'n schildklier, kijken of nog steeds alles goed is of dat er toch weer een afwijking is.
@ezzsje, Dank je wel. Ow dat is wat minder, gaat het nu wel beter met je? Ik hoop dat alles goed is met je schildklier, dat er geen afwijking is! Ik duim voor je meis, xx
Angelaa: Spannend zeg ! Ezzsje: Heeeeeele dikke knuf voor jou. Hopelijk is alles in orde met je schildklier.
Ja het gaat wel weer, het weekend ff een zware dip gehad, zat er even helemaal doorheen.. Zie en hoor allemaal mensen om me heen die zwanger raken, en sommige dan al in 1x.. En dan denk ik echt waarom hun wel.. Maar ja niks aan te doen verder.. En we wachten rustig af.. Voor m'n schildklier, is weer even een controle, want ik maart werkte die te traag, en de keer erop was er niks meer aan de hand, dus moest na een paar maanden weer even bloed prikken om te kijken hoe het er nu mee staat..
@Ezzsje: heel herkenbaar.. Hier komen de zwangeren ook als paddestoelen uit de grond Hopelijk zijn wij ook snel aan de beurt! @Angela: welkom fijn dat de afspraak staat. Weer iets om 'naar uit te kijken', maar liever dat het natuurlijk niet nodig is... @hier: gister weer bloed geprikt voor mn schildklier. Bij mij werkt ie dus sowieso te traag, ik heb de ziekte van Hashimoto. Ik heb nu ruim 7 weken aan de medicijnen, dus hopelijk zijn mn waarden weer wat beter. Verder nog geen ongi te bekennen... Vrijdag denk ik een testje wagen als het er dan nog niet is. Maar heb er geen goed gevoel over.
@Angela: Welkom! @Ezzsje: Hopen dat je schildklier goed is! Op naar de volgende ronde voor jou. Ben je al weer gestart met de clomid? @Flora: Duim duim duim duim!! Laat je het weten meid? @Dream: Nog een paar weken meid, dan mag je naar de gyn! Hoop dat ze je kunnen helpen! @hier:Vanmiddag gesprek gehad met de FA en er is mij heel wat meer duidelijk geworden! De reden dat ze mijn aan de spuitjes willen hebben is dus vanwege de negatieve samenlevingstest. Ik had voorgesteld om met de clomid verder te gaan en dan in combi met iui. Dat kan op zich wel, maar de FA raadde dit niet aan. Juist vanwege de negatieve samenlevingstest kan dat wel eens aantonen dat het niet alleen aan het vagina slijm ligt. Clomid reageert namelijk ook op je bms en je ei. Dus het kan op de echo lijken of je een heel mooi ei en bms hebt, maar dit hoeft in werkelijkheid helemaal niet zo te zijn. Dit komt omdat clomid een kunstmatig medicijn is. Met de spuitjes (wat lichaamseigen is), weten ze zeker dat ik mooi bms krijg en dat er een mooi ei groeit. Vandaar dat ze liever met de spuitjes willen gaan beginnen. Heb ook aangegeven dat mijn man en ik het steeds moeilijker vinden om onder druk te vrijen en dat ons seksleven, maar ook gewonen leven, daar best wel onder lijdt. Om die druk weg te nemen willen ze dus iui gaan toepassen. Tuurlijk, liever had ik het op de normale manier gegaan, maar ik moet ook denken aan de relatie tussen mijn man en mij. Daarnaast is ons ook hulp aangeboden in de vorm van een psycholoog om ons eventueel te begeleiden in deze emotionele roller-coaster. Weet nog niet of we het gaan doen, maar als we het nodig hebben is het het zeker waard. Dus nu even afwachten wanneer we onze intake krijgen en ik mijn spuitinstructies en dan kunnen we gaan starten. Heb het vragenformulier al thuis gekregen, dus dat kunnen we al invullen. Ik mag trouwens, als het allemaal te lang duurt en ik word ongi, de eerste keer blind in de cyclus beginnen met spuiten. Hoef dus niet eerst nog een keer clomid of een ongi op te wekken. Daarnaast is het spuiten zo dat ze doorgaan totdat je een ei hebt, dus je hoeft ook niet een ongi op te wekken als het niet aanslaat, dan kan je gewoon naar een hogere dosis. Dus al met al wel blij . Nu eerst deze ronde afwachten. FA zei ook al, de kans is klein, maar de kans is er wel! Zit vandaag op 3dpo en moet de hele dag al steeds naar de wc terwijl ik niet veel drink. Zou het een goed teken zijn? Haha! Wil er niet teveel mee bezig zijn, dus ga het nu proberen een beetje los te laten
@paniekertje, ja ben alweer gestart met de clomid, morgen weer naar het zkh voor follikelmeting, ga dan ook wel even een gesprekje aan, vooral omdat ik jou verhaal zo lees.. Mijn moeder en tante hebben ook alletwee, een jaar lang clomid geslikt zinder resultaat, toen over op spuitjes, m'n tante was de 2e keer raak en m'n moeder pas de 4e keer.. Ben benieuwd wat ze daar op gaan zeggen..
@paniekertje: inderdaad jammer dat het zo op die manier allemaal moet, en niet op de natuurlijke manier. Maar wel fijn dat ze nu weten wat er aan de hand is en dat er een oplossing voor is! Ik kan me voorstellen dat jullie nu veel meer rust krijgen en dat de druk op jullie relatie en seksleven minder wordt. @update: nog geen ongi, dus kansen zijn er nog steeds Morgen vroeg maar een testje wagen. Op de een of andere manier heb ik meer te gevoel dat mn ovutest vals posi was, dan dat ik zwanger ben vreemd...
@Ezzsje: Zou dat inderdaad aangeven dan! Want dikke kans dat spuiten dan veel beter is voor jullie. Snap ook niet waarom ze daar al niet op overgestapt zijn. Oke, je hebt nu wel een eisprong in combi met pregnyl, maar moet voor hun ook een teken zijn dat je nog steeds niet zwanger bent toch? @Flora: Bedankt! Geeft wel wat rust idd. Maar wie weet is het allemaal niet nodig en ben ik deze ronde hartstikke zwanger . Wat goed van je dat je nog niet getest hebt! Ben heeeeel benieuwd!!
@flora.. Spannend voor je, hoop dat het raak is, m'n duimen draaien. @paniekertje, ja voor jou ook fijn dat het voor jullie beetje wat meer rust geeft dadelijk. Ik heb het ook hetzelfde als jou een beetje dat ik er ff doorheen zat en dat je relatie en seksleven er ook onder lijden, maar gelukkig kunnen we er samen goed over praten, dat is dan wel fijn. Hoop dat het bij jou ook beter gaat met de spuitjes, zou geweldig zijn hè? Xx
@flora, spannend, ben benieuw, Hier verder zondag natuurlijk ongi geworden, was gister bijna weg en ineens vandaag alsof t weer opnieuw begon! En nu heb k zo'n buikpijn! Van die pijnscheuten! Onder mn navel!
Spannend dat spuiten, knap dat je t durft! Ik zelf ben onwijs bang voor naalden! Hoop dat t goed nieuws uiteindelijk brengt meis! Knuff
Nou dames... De test was omowit dus geen idee of m'n cyclus weer met me aan de haal gaat, maar ik ben er wel bang voor. Hopelijk word ik vandaag of uiterlijk morgen dan ongesteld... Volgende ronde denk ik toch maar beginnen met tempen.
@Flora: Wat jammer meid! Had zo leuk voor je geweest! Idd hopen dat je dan snel ongi wordt, kan je iig weer door! Blijf hoop houden he meid. @Angela: Ja, werk zelf op de bloedafname in het ziekenhuis en prik dus de hele dag door mensen. Ben zelf ook al zo vaak geprikt. Kan me ook niet herinneren dat ik het ooit eng heb gevonden. Denk wel dat mijn man ze moet gaan zetten, want mezelf prikken ben ik dus wel een beetje huiverig voor. Maar we zien het wel. Misschien is het niet eens nodig
@flora, wat jammer.. Hopen dat de ongi dan maar komt, want dat afwachten is ook niks zo.. @angela, beterschap, wel raar dat het dan zo weer opeens begint. En hier.. Schildklier functie was helemaal goed, hoefde niet meer op controle en ook geen medicijnen daarvoor. Bij de follikelmeting waren wel paar eitjes te zien maar nog biet groot genoeg, kreeg alleen niet de kans om vragen te stellen, dus dan doe ik dat maandag maar, m'n moeder gaat mee voor ondersteuning omdat vriendlief niet meekan..mss dat die nog iets aan toe kan voegen..
@ezzsje: heb je ook naar je waarden gevraagd? Want wat voor de een goed is, is om zwanger te worden soms nog niet goed genoeg. De meeste labs hanteren een normaalwaarde van TSH tussen de 0,5 en 4,5. Terwijl een waarde om zwanger te worden van onder de 2,5 nodig hebt. Niet dat je anders helemaal niet zwanger kan worden, maar het kan wel voor problemen zorgen! @hier: ik heb vanochtend ook weer de uitslag van m'n bloed gehad! M'n schildklier was perfect!! Jeej! Toch goed nieuws vandaag! TSH is flink gezakt, naar 1 nu. Dus ik moet deze dosering medicijnen blijven slikken en over 3 maanden terug komen. Als ik tussentijds zwanger word dan meteen m'n medicijnen ophogen en contact opnemen. Ongi is nog niet echt los gebroken, maar al wel een klein beetje bruinig verlies. Dus ik hoop dat t vannacht of morgen helemaal doorzet. Dan mag ik alsnog tevreden zijn over m'n cyclus.
Hallo allemaal Ik lees al af en toe mee met deze topic en dacht; laat ik me nu eens voorstellen. Ik ben ook van 1988 en voel 't wel een beetje kriebelen. Mijn vriend zit in het laatste jaar van zijn opleiding, maar daarna willen we graag aan kinderen beginnen. Ik ben begin september alvast gestopt met de pil. Ik wilde graag eens zonder hormonen functioneren en met oog op de toekomst vond ik het niet verkeerd alvast te stoppen. We zullen volgend jaar pas echt beginnen, maar ik lees toch alvast even mee