@amon: ook ik vind net als fairy dat je er open over praat en daar heb ik ook respect voor. maar het is echt geen onzin dat als je een kind van school houdt om het niet aan bepaalde in jouw ogen verleidingen of foute invloeden bloot te stellen, dat als het kind volwassen is, het hier dus wel mee te maken krijgt en minder goed mee over weg kan gaan. dus is wetenschappelijk bewezen; check die serie van de bbc. maargoed; respect voor iedereen, en nu hou ik er over op want we komen hier toch niet uit en dat hoeft ook niet. als de liefde maar op 1 staat...
als dat de enige reden was waarom ik mijn kind uit school zou houden, maar dat is het niet. Ik had meerdere redenen genoemd en alles bij elkaar heeft ons doen besluiten om ons kind thuis te houden
Op 'De Discussie' ga ik niet in, weet er te weinig van om te oordelen of om zelfs maar een gefundeerde mening te hebben, maar ik denk wel; gelukkig 'mag' ik de keuze maken, samen met mijn man, zonder invloed van 'derden', dat wij nu dan echtechtecht ons laatste kindje op komst hebben! Vier is meer dan genoeg voor ons en ik zit nu al overspannen thuis (ok, komt niet door de kids maar door het werk, maar toch) en moet er niet aan denken dat ik er dan 19 zou hebben! Liefs Esther
ik woon in baarn een plaats aast bunschoten en ik heb familie wonen in bunschoten. in dit geval vind ik het niet normaal! het is een hele aparte familie de vader heeft zijn eigen bouwbedrijf en heeft al een aantal van zijn zoons in dienst. ze hebben centen zat wonen in een groot huis en rijden in de nieuwste mercedes maar de kids verzekeren hoe maar. het is een gigantische rotzooi in en om het huis. 1 va de dochters heeft al het contact met de familie al verbroken en wilt niks meer met ze te maken hebben. laatst had 1 van de jongere zoons zijn arm gebroken maar omdat ze niet verzekert zijn gaan ze niet eens naar het ziekenhuis. ze zijn inderdaad zwaar gelovig. de meiden mogen geen make up op geen deo gebruiken echt niet normaal. en zo hoor ik steeds van alles over die familie.
Brrrrr... de kriebels lopen over mijn rug... Riekt als een zaakje voor Jeugdzorg! Je zorgt toch dat je kinderen verzekerd zijn! Basisverzekering is toch voor iedereen verplicht?!? En als er een kind zijn arm gebroken heeft, maak je toch dat je in het ziekenhuis komt...
ja ik geloof dat er al meerdere keer melding is gemaakt van dit gezin maar zo gauw wordt er niet iets gedaan.
Dat is waar.... Als er echt iets aan de hand is kan het heeeeeeel lang duren.... Tja.. en politie bellen heeft natuurlijk ook geen zin want die zeggen natuurlijk dat Jeugdzorg daar voor is... ;-( Ik vind het in en intriest... Geen woorden voor... Maar ik zou blijven meldingen maken geloof ik.... Als ik het van zo dichtbij zou zien en het zeker zou weten... ja het belang van een kind gaat voorop vind ik dan...
ziekenfonds is niet verplicht als je gewetensbezwaart bent..... Ik denk dat zij denken God zorgt voor ons, dus we hoeven ons niet te verzekeren.
Wat voor gewetensbezwaren kan iemand nu hebben tegen het feit dat er een ziekenhuisbehandeling wordt vergoed?! Nou sorrie hoor... Iemand die zijn eigen kind met een gebroken arm laat lopen en niet verzekerd is omdat ie het niet wil of gewetensbezwaren heeft zoals dan hier gezegd wordt..... Daar hoeft niemand het voor op te nemen... die moet je gewoon aanpakken! Als iemand het echt niet kan betalen... vind ik het nog weer wat anders... Maar wanneer ze in de nieuwste mercedes kunnen rijden... kan een verzekering er ook wel af! Overigens.. ik ben er ook niet helemaal van overtuigd hoor of je met gewetensbezwaren niet verplicht in de basisverzekering hoeft... Bij het invoeren van het nieuwe zorgstelsel is heeel duidelijk bepaald dat: IEDEREEN VERPLICHT in de basisverzekering moet! Ooooh en by the way... We kunnen nu wel alles willen goedpraten... maar zo werkt het volgens mij ook niet...! We leven in een vrij land waar veel mag... maar er zijn echt nog wel grenzen hoor!
God heeft ook talenten bezorgd bij de artsen! Wat als men niet bij dat bouwbedrijf producten koopt? God zorgt er immers wel voor.... Vind dat niet kunnen als het echt zo is
Je kan gemoedsbezwaard aanvragen bij de Sociale Verzekeringsbank. Je hebt dan bewijsplicht dat je geen vrijwillige verzekeringen hebt afgesloten en wordt dan vrijgesteld van de: AWBZ, ZVW, AOW, ANW, ZW, WAO, WIA en WW. Ze ontvangen dus ook geen AOW op latere leeftijd. Wel krijgen ze een extra heffing bij de loonbelasting, wat gestort wordt bij het CvZ. Deze heffing wordt daar opgespaard, en daar kunnen eventuele zorgkosten van betaald worden, maar niet meer dan opgespaard. Het recht op zorgtoeslag vervalt dan. Er is ook ontheffing voor de WA-dekking van een autoverzekering. Er is ook nog de mogelijkheid gemoedsbezwaard te zijn tegen kinderbijslag, dan kan je fiscale voordelen krijgen bij kosten voor levensonderhoud van de kinderen. P.S.: Militairen zijn ook vrijgesteld van de verzekeringsplicht.
Aangezien het niet toegestaan is om over religie te discussieren, zou ik jullie willen vragen weer on-topic te gaan.
ik vind het gewoon zielig voor de kinderen. ze staan erom bekent dat ze ook stelen, als je fiets gestolen is kun je beter eerst bij hun gaan kijken dan dat je naar de politie gaat. 1 van de oudere dochters is ook echt een heel apart ding ze doet wat zij wilt en zuipt ontzettend veel bier en dat mag dan wel van de ouders?!
8) het zou verboden moeten worden Hoe kom je erop om het wel en wee van een familie hier te plaatsen? Waar maak je je druk om? 19 kinderen pfffffff wel erg veel hoor, ik zou er eerlijk gezegt niet aan moeten denken, maar ieder zn ding
Ik vind het beiden geen optie: zowel fulltime werken als 19 kinderen hebben. Als ik uitreken wat deze kinderen aan individuele aandacht kunnen krijgen zie ik dat ze zeker niet verder komen dan een kwartier per kind. Er moet gewassen worden, gevoed, gekookt, luiers moeten verschoont worden, een baby hoort in mijn ogen genoeg aandacht te moeten krijgen tijdens de krampjesperiode en huiluurtjes (trekken we voor het gemak ook maar even van de aandacht voor de rest af), er moeten fietsjes gerepareerd worden, boodschappen gedaan, klusjes in en om het huis, haren geknipt, gebadderd, het huis moet schoongemaakt worden, afwassen, opruimen, strijken en och ik kan zo nog tachtig dingen noemen. Volgens mij kom je dan nog niet eens op een kwartier per kind, eerder op twee minuten. Och en dan vergeet ik het hele thuisonderwijs ook nog te noemen! Want is daar dan wel genoeg tijd voor? Ik ben wel eens op een KDV geweest, waar de max. op een verticale groep geloof ik op iets van 6 kinderen per leidsters ligt, en daar hebben sommige leidsters vaak echt even geen tijd voor een ander kind wanneer er al eentje huilt. Dan hoeven die niet eens te wassen koken en noem maar op! En hebben ze maar zes kindertjes onder hun hoede... Voor mij is het een logische optelsom waar ik best mijn mening aan mag verbinden.
Over je kind thuisonderwijs geven heb ik geen echte mening. Ik heb mijn propedeuse van de Pabo gehaald (ben overgestapt naar pedagogiek), en mijn exklasgenootjes volgen nu het derde jaar van de Pabo en ik kan nou niet echt zeggen dat ik het een goede opleiding vind. Leraren zijn in dat opzicht bij mij echt van hun voetstuk gevallen. Wat dat betreft denk ik dat een beetje intelligente moeder zijn of haar kind thuis minimaal hetzelfde kan bieden. Aan cognitieve ontwikkeling dan he, over de sociale ontwikkeling (omgang met leeftijdsgenootjes etc.) heb ik nog even geen mening. Ik ga er eens over nadenken. Overigens gaat mijn kind sowieso gewoon naar school, hij staat al ingeschreven op een school die ik heel erg goed vind ivm ontwikkelingsgericht onderwijs in de eerste vier klassen etc.
ik had het er toevallig met mijun nicht over gehad en toen las ik het topic hier en vandaar dat ik het schreef hier.