Hallo Ik zit thuis met harde buiken. Baby maakt erg veel amok en ik krijg er harde buiken van. Ik maak me erg zorgen, schijn een erg gevoelige baarmoeder te hebben. Hebben meer moeders dit? Het is overigens mijn tweede zwangerschap, vandaar dat ik de baby al enkele weken zo goed voel. P.
Ja ikke ... Vond het echt niks. Was zo bezorgd, nu al harde buiken. Ja maar het is gewoon een gevoelige baarmoeder, nou daar kom je ook niet echt mee verder he ? Maar helaas kun je er weinig tegen doen, ik ben immers al bijna 33 weken en nog steeds heb ik veel harde buiken, maar ik weet wel wanneer het een harde buik is en wanneer het gewoon gevoelig is. Je ervaart dat zelf nog wel een keertje. Leuk is het niet, maar helaas... Sterkte !
Hier nog een met een gevoellige baarmoeder.. ook heel vaak harde buiken maar er is gelukkig niets aan de hand verder. Tis wel erg vervelend , zeker aangezien wij net zon druktemakertje hebben als jij Aan de andere kant wel super fijn dat de kleine zo duidelijk aanwezig is.
bedankt voor jullie reacties, wel even fijn om te horen. Hadden jullie de harde buiken ook al vanaf de 20e week? Ik zie dat jullie beiden verder zijn in de zwangerschap dan ik, vnadaar de vraag Plientje
Ik had al harde buiken vanaf een week of zestien. Omdat ik heel erg bang was dat het mis zou gaan, ben ik toen al gestopt met werken (drie halve dagen) en ging heel rustig aan doen. Dat heeft bij mij goed geholpen en de harde buiken werden heel erg minder. Inmiddels bijna 33 weken en elke dag weer volop harde buiken, maar ik vind het helemaal niet erg meer. Het hoort er gewoon bij, en het is bij mij niet pijnlijk, ik vind het zelfs wel een fijn gevoel (maar daar schijn ik geloof ik de enige in te zijn)
Hoi Plientje, Heel herkenbaar, ik loop ook al vele weken met harde buiken. Die kleine beweegt heel veel en wordt nu ook met de dag sterker. Elke dag zit hij/zij met de voetjes zo hard te duwen dat ik met mijn hand op mijn buik een beetje ga terugduwen, anders doet het echt pijn! Heel vervelend, ik moet zeggen dat ik niet echt kan genieten van de zwangerschap. Zal blij zijn als ik met verlof ben, misschien dat de kleine zich dan ook wat meer gaat ontspannen...
Hoihoi , De harde buiken begonnen bij mij inderdaad ook rond de 20e week maar het is niet meer opgehouden dus heb er nu regelmatig last van. Weet in ieder geval dat ik me geen zorgen hoef te maken want ben al verschillende keren gecontroleerd door de VK. Hopelijk trekt t bij jou wel wat weg groetjes
Oh ik ben zo blij met jullie reacties. Heb me vandaag de hele dag rustig gehouden uit angst dat het mis zou gaan. Mijn eerste is nl te vroeg geboren, dus dit roept nogal wat nare associaties op. Maar ik ben niet de enige dus! Ik ga ook stopppen met werken totdt het beter gaat p.
Ik heb er ook al sinds de 18 / 19 week last van. Vooral als ik veel buk, til, frummel onrustig is maar bijv. ook 's nachts. Op die momenten hou ik me maar koest, doe op werk (staand en lopend beroep) rustiger aan en draag zo'n zwangerschaps buik steun band die over je hele buik gaat. gekocht via pretty mum geloof ik. dat helpt wel een beetje. Verder af en toe lekker onder de douche, goed smeren met olie en als't ff kan lui op de bank. Dit is ook onze 2e en ik heb er nu idd veel eerder last van als bij Aidan. Misschien omdat alles nu sneller groeit oid. Maak je er niet al te veel zorgen over, stress verergert het waarschijnlijk alleen maar
Hier nog een! Zat met geloof 22 weken in het weekend al een keer bij de huisartsenpost want ik vond het maar eng. In de boeken lees je ook dat een harde buik overdag of 's nachts niet veel kwaad kan maar wel als het in een uur achter elkaar komt. Nou, als het bij mij eenmaal bezig is, dan komen ze echt wel achter elkaar. Maar volgens de VK moet ik me niet teveel zorgen maken en heeft het idd. te maken met wat stress, vermoeidheid en wellicht idd. een gevoelige baarmoeder. Dus ik probeer me er maar niet al te druk meer over te maken...