19weken en helemaal geen mooie buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door stassia, 19 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stassia

stassia Lid

15 mei 2008
    9
    0
    0
    Dag dames,

weet niet of jullie dit bekend in de oren klinkt, maar zit echt niet goed in mijn vel.
    Ben nu 19weken zwanger, mijn buik is al goe dik geworden, maar helemaal niet mooi.
    Ik woog voor mijn zwangerschap 63kilo voor 1m68. Ik ben nooit echt mager geweest en heb altijd al een blubberbuik gehad.
    Nu ik zwanger ben, is mijn onderbuik fameus gegroeid en goed hard geworden, maar ik heb percies 2vertrollen.
    Ik heb echt een dubbele buik, en vraag me af of die ooit rond gaat worden.
    Ik vertrek binnen 2weken op vakantie naar Turkije met mijn man en vrienden, en voel me echt een olifant.
    Mensen denken gewoon dat ik dik ben :cry:

Ik heb altijd al problemen gehad met mijn uiterlijk, alhoewel ik dolgelukkig ben dat we ons kindje verwachten, heb ik het moeilijk met mijn lichaam.
    Ik ben ook al 6kilo verzwaard in die 19 weken, en niet alleen op mijn buik!

Zit er nog iemand met dit? Gaat dit met de weken beter gaan?
    Zal ik toch een mooie ronde buik krijgen.

Alvast bedankt voor jullie reacties,
    Sorry als dit klaagelijk overkomt, maar heb nood aan geruststelling.

Groetjes

2. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Nee herken je verhaal niet sorry.

Je moet maar zo denken,het gaat erom wat er in je buik zit toch?
    Ik heb 4 kinderen gebaard en het komt na de bevalling echt wel weer allemaal goed ;)

En wat andere mensen denken:Boeien

En 6 kilo erbij valt reuze mee hoor,ik was op het laatst 22 kilo aangekomen van ons 4e kind.

Probeer te genieten van je zwangerschap,straks als je bent bevallen zul je dat buikje nog wel eens kunnen gaan missen.

3. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Op het moment dat je baarmoeder over je navel gaat wordt je buik vanzelf rond. Ik had dit probleem ook in het begin en heb nu een mooie ronde buik.

4. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik denk dat je vast nog een mooie ronde buik krijgt, je bent "pas" op de helft.
    En waarschijnlijk maak jij je er stukken drukker over dan de rest van de wereld.
    Hoe weet je eigenlijk dat mensen denken dat je gewoon dik bent? Heb je het gevraagd? Waarschijnlijk niet, dus probeer je onzekerheid een beetje een halt toe te roepen, je hebt er zelf het meeste last van!
    En in Turkije zou ik me er al helemaal niet druk om maken hoor, je kent er geen kip en komt voor je zelf, niet voor een ander.

Is een buikband trouwens een idee? Dat trekt je buik mooi rond en het is voor iedereen duidelijk dat je niet dik maar zwanger bent!

Succes, probeer je niet te druk te maken om je buikje.

5. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Het is ook wel een beetje hoe je jezelf erbij voelt. Als je zelf het gevoel hebt dat je er dik uitziet ipv zwanger, dan straal je dat ook eerder zo uit. Maar ja, hoe verander je dat gevoel? Daar heb ik geen antwoord op.

En leuke zwangerschapskleding/badpak? Band om je buik. Helpt dat den je?

6. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    ik herken je verhaal ook niet helemaal, maar t gaat vast wel goed komen nog en 6 kilo valt echt super mee hoor meid.
    Ik woog bij deze zwangerschap in het begin 92 en weeg nu zo'n 100 kilo. en bij mijn vorige 2 zwangerschappen ben ik 28 en 25 kilo gegroeid.
    Maar hoewel ik erg stevig ben bij 1.67 heb ik geen dubbele buik ofzo. Zelfs als ik niet zwanger ben is de buik rond, maar t trekt allemaal heel erg bij hoor na de bevalling.
    MEid geniet over 2 week gewoon van je vakantie en trek je niks aan van wat mensen denken. Ik weet t makkelijker gezegd dan gedaan, maar er groeit een wezentje in jou en je man houdt van je zoals je bent. en dat is toch het aller belangrijkste.

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

63 kilo bij 1.68 is toch niet veel of ben ik nou gek? Waarschijnlijk lijkt het voor je zelf 100 x erger dan dat het in wezen is. Plus de hormonen waardoor je je toch al supersexy (not) voelt die helpen ook niet echt :D

Maar in je buik woont het allermooiste namelijk je lieve kleine baby, daar gaat het om toch uiteindelijk?

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb ook alleen nog maar 2 grote vetrollen. Een ronde buik zal vast nog wel komen!

9. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    snap best dat je daar ongelukkig van wordt en tuurlijk ben je blij met je kindje, maar die buik komt echt nog wel, nog even geduld, die wordt straks wel strakker als je verder in je zwschap bent...en we hebben niet allemaal maatje 36/38!
    Alles heeft z'n charmes....echt waar!
    heel veel succes meid, komt helemaal goed!

10. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    "

Het is minder dan mijn streefgewicht was, en ik heb dezelfde lengte :)

Maar goed, als het weinige vet dat je hebt zich niet mooi verdeeld kan ik me voorstellen dat je er onzeker van kunt worden. Vrouw-eigen volgens mij, om zelfs aan het mooiste lijf nog wel minpunten toe te schrijven.

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    na 20 weken gaat die buik echt goed groeien hoor, en 6 kilo is echt wel een mooi gewicht.
    gewoon voldoende gezond eten, want niet uit frustratie gaan lopen snaaien, anders heb je straks na de bevalling nog meer frustratie ;)

12. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Die mooie buik komt nog hoor. Bij mij zag je de vorige keer tot een week of 25 een soort vouw, dat je denkt, is ze nou dik of zwanger? Maar daarna werd het toch nog een buik om trots op te zijn hoor. Bij mij zit er nu ook weer zo'n soort vouw, terwijl ik helemaal niet echt dik ben van mezelf.

13. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hey meis, ik kan je gevoel wel een beetje snappen hoor! Ik ben ook niet superslank van mezelf en had dus ook geen strakke buik.

In het begin had ik ook zo'n buik die als ik stond met een goede zwangerschapsbroek met zo'n hoge band eraan vast wel op een zwangerbuikje leek maar als ik ging zitten werd ie ook in 2e verdeeld :D

In het begin zag ik mensen ook kijken van, is ze nou zwanger of gewoon aangekomen?! Maar ik ben al vroeg gaan "showen" met mijn buik en had er gewoon lak aan! Ik heb me nooit druk gemaakt of mijn buik wel mooi rond zou worden, natuurlijk komt dat gewoon goed! Let maar eens op!

Nu vragen mensen juist of ik een 2ling verwacht?! Omdat mijn buik zooooooooo groot is :rolleyes: nou vind ik dat wel meevallen maar denk maar zo, geniet er van mensen hebben toch vaak wel wat op te merken terwijl ze er geen verstand van hebben!

14. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik zeg maar zo: elk zwanger buikie is mooi ;)

Mijn buik is nou flink aan het uhhh rekken...en dat zie je. Rode streepjes enzo maar ik ben veel te blij met de inhoud van mijn buikie hihi dat ik die rode streepjes voor lief neem. En mijn figuur lijkt ook te veranderen, extra veel vet op de heupen haha. Het is moeilijk en misschien onbegrijpbaar voor je, maar ik probeer er hard om te lachen. Na de bevalling zal alles grotendeels weer recht trekken. Wist je dat je sneller je oude figuur terugkrijgt als je borstvoeding geeft? Das mooi meegenomen!

in het begin was ik best onzeker over uiterlijk. Ik dacht: ik ben al 1.84 en dan ben ik straks ook nog hartstikke fors met die buik...ik mag niet teveel aankomen hoor! Nu boeit het me niet meer, ik ben blij als die kleine lekker groeit.

Ik hoop dat je lekker kunt gaan genieten van je groeiende buik...ik ben pas bijna 20 weken( mijn teller kan niet rekenen!) maar ik vind het al vee te snel gaan.

Veel liefs!

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik had het ook met de eerste. Tot ik echt zwangerschapsbroeken en buikbanden ging dragen, dat "droeg"al een stuk mooier. Bij mij is die "bovenpens" helaas niet meer weggegaan en ik vrees voor deze keer... :(
    Maargoed, na deze zwangerschap: Sonja Bakker here I come! :)

16. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik begrijp je wel hoor! Bij onze 2e was ik 15 weken zwanger toen we op vakantie gingen (naar Turkije trouwens), en mijn buik was wel dikker (bij een 2e gaat het echt sneller) maar nog geen mooi zwangerschapsbuikje. Ik ben van mezelf niet superslank, dus ik had ook echt zo'n gevoel van: jeetje iedereen denkt dat ik alleen maar dik ben geworden. En in de bikini voelde ik me ook niet echt lekker. Ik zorgde er wel voor dat ik vooral kleding mee had genomen die de buik (als zijnde zwangere buik) accentueerde, dus ook buikbanden en zo en echte zwangerschapskleding. Daarom werd ook vaak de vraag gesteld of ik zwanger was, en zo niet dan vertelde ik het zelf wel :oops: :D
    Het komt straks allemaal goed hoor, zo gauw als de baarmoeder idd boven de navel uitgroeit gaat de buik mooi rond worden.
    Tja en die extra kilo's op andere plaatsen horen er gewoon bij. Je lichaam maakt wat reserves aan, die het hoogstwaarschijnlijk straks vanzelf gaat aanspreken (met dank aan de extra energie die je gaat verbruiken na de geboorte) en dan is dat ook weer opgelost.

17. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb ook zo'n dubbele buik, echt lelijk! Ipv een bikini doe ik een badpak aan die een beetje strak om de buik zit. Die maakt er mooi 1 geheel van. Wie weet helpt het jou ook! En verder niet teveel van anderen aantrekken hoor. Sterker nog: zo boeiend vinden anderen jou echt niet. Die denken ook aan zichzelf (oh rare sproet, bult, pukkel, streep blablabla)

18. goudlokje

goudlokje Actief lid

2 mei 2008
    109
    0
    0
    sales assistent
    hoofddorp
    Herken t helemaal.
    Na 20 weken komt je baarmoeder boven je navel en dan wordt dat gedeelte ook rond. Dus komt helemaal goed.
    En gewoon lekker veel buikbanden omdoen zodat duidelijk is dat een "zwangerschapsbuikje" is.
    Fijne vakantie!

19. stassia

stassia Lid

15 mei 2008
    9
    0
    0
    wat fijn van jullie reacties :p
    Ik heb er een beter gevoel bij. nog eventjes geduld, en dan kan ik ook lekker pronken (enfin hoop ik :p )
    Inderdaad, het belangrijkste is wat er in groeit. Zou dat echt moeten leren om kritiek te negeren.
    Ik had al zoveel mooie buikjes gezien, en dacht dat ik een van de enigste was!
    Maar, wees gerust, zal met vakantie zeker genieten, ik ga trouwens morgen op zoek naar een badpak en buikband.
    Ik ga dit eens direct uittesten!

Bedankt om mij wat geholpen te hebben, ik zal aan jullie allen denken als ik op mijn ligstoel zit aan het zwembad :p

Liefs
    Stassia

20. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Succes met shoppen vandaag! Ik zou als ik jou was ook kijken naar een 2-delen badpak!

Deel Deze Pagina