Goedenavond, sinds vorige week weet ik dat ik zwanger ben, geweldig. Omdat we zo blij zijn hebben we het ook al aan onze naaste familie verteld, hoe vroeg het ook is. Ik heb al op verschillende sites uit laten rekenen hoever ik nu ongeveer ben en wanneer het kindje komt. Ik krijg tegenstrijdige berichten, zoals mn banner al zegt ben ik in de 4e week, op een andere site ben ik al in de 5e week. Nu is het zo dat ik, behalve pijnlijke borsten (maar die heb ik iedere maand) helemaal nergens last van heb. Ik heb vandaag weer een test gedaan om te kijken of ik echt zwanger ben, en ja dat is zo Anyway om een lang verhaal kort te maken, ik weet dat je geen zekerheden hebt in het leven, maar wat zijn nu de kansen dat het misgaat?
Ten eerste: gefeliciteerd met je zwangerschap! Vroege miskramen komen vrij vaak voor: ten minste een op de tien zwangerschappen eindigt in een miskraam. De kans op een miskraam neemt toe met de leeftijd en het ligt er ook aan of je overgewicht hebt of niet.
Allereerst wil ik je even feliciteren met je zwangerschap. Er word gezegd dat de kans dat het goed gaat hoger ligt dan dat het fout gaat. Aan zulke dingen moet juist niet denken hoor. Gewoon er lekker van genieten. Even een vraagje. Hoelang was jou cyclus dan? Want zulke dingen wil nog weleens per site verschillen. Je hebt ook kans dat bij je eerste echo blijkt dat je verder of korter zwanger bent omdat dan je eisprong eerder of later was. Het zegt helemaal niks hoor. Pijnlijke borsten zijn meestal toch de eerste klachten en sommige hebben dat ook niet eens. Bij mijn dochter had ik zover ik nog weet nergens last van en het voelde pas echt zwanger toen ik haar voelde schoppen.
Mijn cyclus weet ik niet precies, varieerde van 30-34 dagen. Mijn ovulatietest was op 29 april het meest positief. Maar het is allemaal zo nieuw, we willen het zo graag, nu is het dan zover en dan wil je gewoon dat het goed gaat. Er is ook geen reden om te denken dat het fout moet gaan. Miskramen zitten bijv. niet in de familie, ik ben 29 heb geen overgewicht, we roken beiden niet, maartoch. I guess dat het de bezorgheid van een moeder is . Ik moet er ook gewoon van genieten dat ik bijna nergens last van heb, pijnlijke borsten en wat vroeger naar bed.
Hoi Phopalonia, Van harte gefeliciteerd! Aangezien je een onregelmatige cyclus hebt gehad is het volgens mij heel erg moeilijk om aan de hand van je menstruatie te bepalen hoe lang je zwanger bent. Tussen de 10 en 12 weken krijg je waarschijnlijk wel een termijnecho, dan kunnen ze precies opmeten hoe oud je kindje al is. Nu eerst lekker van genieten!
in ieder geval gefeliciteerd en gewoon genieten je kunt het toch niet voorzien 'mocht er iets misgaan' niemand kan je ene garantie geven dus gewoon genieten en ik snap dat het heel onwerkelijk is dat had ik ook ik had echt zoiets van o okey en nu ben ik zwanger en nu? pas toen ik mijn eerste echo had gehad geloofte ik het pas echt zwangerschapstest: kleine test met groot gevolg X
Je zorgen maken over je kindje in je buik doe je eigenlijk de gehele zwangerschap. Ik ben wel al iets verder dan, maar zelfs als ik de kleine een halve dag niet gevoeld hebt, dan schiet ik al letterlijk bijna in de stress... "gaat het allemaal nog wel goed daarbinnen..?" En dan een half uur later word ik weer bont en blauw geschopt. Voor deze zwangerschap heb ik een miskraam gehad met 6 weken, 2 maanden later was ik opnieuw zwanger en ik begrijp dus hoe je je voelt. Ik was de eerste 3 maanden over, over, overbezorgd... Ik heb wel een tip gehad van een vriendin en daar heb ik best veel aan gehad in die periode. Iedere keer als ik me bezorgd maakte, moest ik gewoon tegen mezelf zeggen: heb er vertrouwen in, komt allemaal goed! Klinkt heel stom misschien, maar iedere keer als ik bang of angstig werd en ik zei dat tegen mezelf, hielp het wel. Verder zou ik als ik jou was, gewoon heerlijk genieten van je zwangerschap Gefeliciteerd!
Phopalonia, heb je zin om in het januari mama's forum mee te kletsen? Als ik het goed bekijk, ben jij ook in januari uitgerekend, toch?! (Je vindt dit forum onder 'bevaldata' oid) En eh: GEFELICITEERD!