Wil ik vrijdag bij de apotheek mijn medicijnen halen (voor astma) Krijg ik ze niet mee, omdat ik ze niet mag gebruiken omdat ik zwanger ben. Daar komen ze dan nu achter na 27 weken zwangerschap. Voor ik zwanger wilde worden heb ik mijn huisarts gevraagt of ik mijn medicijnen wel mocht gebruiken als ik zwanger zou zijn. Nee dat mocht niet, dus kreeg ik dit medicijn. Maar nu na 27 weken zeggen ze dat ze veel te zwaar zijn, en dat ik ermee moet stoppen! Maar zegt de longarts, waar ik gelukkig ff tussendoor werd geholpen. het kan geen kwaad hoor! Maar ik kreeg toch andere medicijnen. Als het geen kwaad kon, waarom laten ze het dan niet zo? Heb het idee dat deze medicijnen ook niet aan slaan. Baal hier echt van. Hoop wel dat alles goed is met ons kleine meissie. Denk het wel, maar als het niet zo zou zijn, wat dan? Heb ik zo mijn best gedaan om alles van te voren uit te zoeken, endan gebeurt er zoiets! Sorry hoor dames, wil het even van mij afschrijven! Kan het nog maar net droog houden. Ik heb ook nog maar een klein buikje voor iemand met 27 weken. Maar ik pin mij er maar op vast dat de vk zegt dat alles goed zit! Liefs Britt
hoihoi mag ik vrgen wat voor medicijnen jij gebruikt ik heb ook astma en gebruik ook medicijnen ervoor en moest toen ik zwanger was ook 1 met 1 soort stoppen
Hoe was de echo met 20 weken dan? Als die goed was is er weinig tot niets aan de hand hoor meid... Je zou nog even om een extra echo kunnen vragen aan de vk of aan de longarts... Longarts kan je ook doorverwijzen hoor
Hoi, Ikkelies: Ik gebruikte eerst Flixotide, maar dat mocht niet. Toen kreeg ik Pulmicort 200mg en die mogen dus niet omdat ze zo zwaar zijn. Nu heb ik beclometason sinds vrijdag. Wishgirl: Bedankt voor je reactie! Ben niet echt bezorgd dat er iets fout gaat, maar het zou kunnen, en dan is het hun schuld, terwijl je als a.s. mama zo je best hebt gedaan. Heb niet het gevoel dat ik nu perce een echo wil. Maar toch bedankt voor de tip. Mischien als ik nopg van gedachten verander! Liefs Britt
Ik vind het heel erg voor je dat het zo gelopen is, ga je er zelf achteraan, blijkt het achteraf gezien misschien niet goed geweest te zijn. Ik denk dat ze daar niet helemaal zeker over zijn, omdat de een iets anders zegt dan de ander. En over de 20 weken echo, niet om je bang te maken, maar daar kunnen ze natuurlijk niet alles op zien. Wel veel, maar veel ook niet. Maar ik denk dat je je weinig zorgen hoeft te maken, omdat er blijkbaar geen duidelijkheid is over het medicijn. Maar ik snap je zorgen heel goed. groetjes, Snoopy
vindt het wel een slechte zaak dat je nu pas te horen krijg dat je het niet mag tijdens de zwangerschap! en zou er zeker achteraangaan! probeer je niet te druk te maken als je longarts zegt dat het geen kwaad kan ! zal het wel niet zo is toch een arts die zoiets moet weten!
britt16 ik gebruikte idd ook flexotide dat mag ik ook niet meer gebruiken van de longarts maar ik heb er geen vervanger voor gekregen dat vond hij niet meer nodig omdat alle longfuncties redelijk goed waren ik gebruik alleen nog salbutamol over pulmicort weet ik het helaas niet ben ik 2 jaar geleden al mee gestopt groetjes
Ik heb het lang zonder weten te rekken, omdat de huisarts het gebruik afraadde, maar sinds ongeveer een week of vier kan ik er niet meer buiten. Ik heb toen symbicort meegekregen, een combi van (even erbij pakken) budesonide en formoterolfumaraatdihydraat (mijn hemel, je zou het scrabbelen, ben je wereldkampioen). In ieder geval is het in normaal nederlands een combi van luchtwegverwijder en ontstekingsremmer (zoals bijvoorbeeld pulmicort). Ik had altijd ventolin en pulmicort, maar die mag ik dus even niet gebruiken. Maakt mij niet uit want van Ventolin krijg ik toch opvliegers.
Ik heb vrijdag dus nieuwe medicijnen gekregen (beclometason), maar daar wordt ik hees van. Ga morgen even bellen met arts. Maar denk er inderdaad aan om zolang te stoppen met medicijnen. Wordt er gek van. Nikita: Mag jij ventolin ook niet gebruiken? Die mag ik namelijk wel gewoon blijven gebruiken werd gezegd door longarts. Joma: Ik denk in principe dat alles wel goed zal zijn met de kleine, Ik was positief, en dat gevoel heb ik gelukkig nog. Maar inderdaad baal dat het zo is gegaan. Dat hoort niet. Weet nog niet of ik er iets mee ga doen. Wil er verder geen extra stress door. Ik genoot van de kleine in mijn buik, en dat blijf ik ook zeker doen. Net nog ff met haar "gespeeld" wat een wonder he? Bedankt voor de reacties meiden! Liefs britt
Nee, geen ventolin voor mij. Te weinig bekend volgens arts. Ik loop trouwens al anderhalf jaar gewoon bij de huisarts, en niet meer bij de longarts. Het ging zo ontzettend goed dat ik bijna geen medicijnen nodig heb, alleen nu tijdens die zwangerschap is blijkbaar m'n hele longfunctie weer verzwakt. Ik moet ook bekennen dat ik die jaarlijkse controles spuugzat was. Kostte me steeds een halve dag, moest bloedprikken iedere keer waar ik ook al geen fan van ben, en de uitslag was iedere keer hetzelfde, jaar in jaar uit.
Hoi, Ik wou nog even zeggen dat je sommige geneesmiddelen wel mag gebruiken in het begin van je zwangerschap en juist niet in het 2e of 3e trimester (andersom kan natuurlijk ook, komt zelfs vaker voor,i.v.m. de aanleg van je kindje in het begin). Bij dit is dat namelijk ook het geval, kan in het begin absoluut geen kwaad, maar later in de zwangerschap geeft het misschien meer risico, vandaar dat ze zo voorzichtig zijn. De apotheek krijgt dan automatisch een melding dat je in het 23 of 3e trimester van je zwangerschap zit en dat er dan extra opgelet moet worden. Nou groetjes, Anita
Anita: Misschien heb je wel gelijk indd. Daar had ik niet aan gedacht. Ik voel me goed, dus wat wil ik nog meer. Heb gelukkig nog steeds een positief gevoel, dusb het komt wel goed. Maar op dat moment komt het even hard aan. Sorry lees net pas je reactie Bedankt allemaal Liefs Britt