Hallo, ik ben 23 maart uitgerekend en wil borstvoeding gaan geven 8 mei heb ik de hele dag bruiloft en de kleine gaat dan niet mee.. Wanneer moet ik dan beginnen met kolfen ( niet dat de oppas met een vervelend kind gaat zitten omdat hij de fles niet wil. )
Hoi, Start rond de leeftijd van 4 weken met oefenen met de fles. Dit hoeft niet percee een hele voeding te zijn, maar bouw dat langzaam op. De Breastflow en de Medela Calma zijn borstvoedings vriendelijke flessen. Kolf 1 week voor de bruiloft na elke ochtend voeding na, dan heb je echt voldoende melk voor op de dag van de builoft. Probeer wel op de dag van de bruiloft te kolven op de tijden dat je kleintje zou drinken aan de borst. Dit om je productie op peil te houden. Groetjes Saskia
hoi als je niet te lang over de datum heen gaat zou ik de eerste 2 weken gewoon helemaal aan de borst voeden, daarna begin je met kolven, na de eerste ochtendvoeding. Zo bouw je een voorraadje op. Je kunt na 3-4 weken ook eens oefenen met het flesje. Dat hoeft dan nog geen hele voeding te zijn, maar bijvoorbeeld 10-20 ml, gewoon om te oefenen. Ik denk dat je het daar dan mee moet kunnen redden. Succes en bij meer vragen hoor ik het graag weer. Mirjam