Hallo, Wij zijn 3 meiden van Graaf Engelbrecht in Breda, en wij houden ons profielwerkstuk over zwangerschap. Hiervoor moeten wij enkele ênquetes laten invullen door zwangere vrouwen. Zou u onderstaande ênquete in willen vullen? Bij voorbaat dank. Hoe oud bent u? Hoelang bent u al zwanger? Bent u al eerder zwanger geweest? Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) Wat is het geslacht? Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? Hoe is uw eetpatroon veranderd? Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje?
Hoe oud bent u? 24 Hoelang bent u al zwanger? 18 weken Bent u al eerder zwanger geweest? Ja Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? Nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) Nee Wat is het geslacht? Weten we nog niet Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? Nog niks, maar ben pas 18 weken op weg. Bij de vorige zwangerschap toch wel de bevalling. Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Sneller huilen, sneller geraakt door dingen op tv, soms een wat korter lontje. Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? Amper last van gehad. Hoe is uw eetpatroon veranderd? Eet alleen geen 'verboden' zaken als vaccuum verpakte zalm en ben wat minder cola gaan drinken. Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? tot nu toe 5 kg afgevallen. Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? Nee Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? Niet echt nog, misschien omdat ik al een dochter heb en al een weet hoe alles een beetje zal gaan.
Hoe oud bent u? 22 Hoelang bent u al zwanger? 38 weken Bent u al eerder zwanger geweest? Nee Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? Nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) nee Wat is het geslacht? Jongen Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? Dat ik bekkeninstabiliteit heb Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Sneller geirriteerd en sneller emotioneel Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? De eerste 14 weken elke dag misselijk geweest Hoe is uw eetpatroon veranderd? Niet Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? Kleine 11 kilo Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? Nee Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? Niet echt.... maar zien wat er komen gaat!
Hoe oud bent u? 28 jaar Hoelang bent u al zwanger? 18 weken en 4 dagen Bent u al eerder zwanger geweest? Ja (7x miskraam) Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? Nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) Nee Wat is het geslacht? Dat is een geheimpje van mij en mijn partner Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? De eerste drie maanden ivm een verhoogd risico op een miskraam. Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Ja, huilerig, snel geraakt en ontroerd. Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? De eerste drie maanden hele dag last van misselijkheid en overgeven. Vanaf week 12 tot en met 16 alleen avondmisselijkheid. Hoe is uw eetpatroon veranderd? Ik lust geen vlees meer, eet meer fruit en kan slecht tegen sterk gekruid eten. Uiteraard eet ik geen zaken meer die worden afgeraden tijdens de zwangerschaps. Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? 5 kilo Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? We gaan een cursus 'samen bevallen' volgen. Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? Lezen, praten en samen fantaseren.
Hoe oud bent u? 27 Hoelang bent u al zwanger? 7 weken Bent u al eerder zwanger geweest? Ja, 2 keer eerder, beiden geëindigd in miskraam. Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? Nee, rook niet. Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) Nee, drink niet. Wat is het geslacht? Weten we nog niet ('voorgevoel' zegt 'meisje') Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? Tot nu toe de onzekerheid gezien de eerdere miskramen. Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Nee, nog niet. Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? Ik heb momenteel elke dag last van misselijkheid, hele dag door, maar zonder braken. Hoe is uw eetpatroon veranderd? Eerste week veel gaan snoepen, nu nergens trek in door misselijkheid. Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? 2 kg, die waren er net af. Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? Tzt wel, weet nog niet welke vorm. Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? Veel over lezen, kletsen op het forum en er samen over fantaseren.
Hoe oud bent u? 25 Hoelang bent u al zwanger? 36weken2dagen Bent u al eerder zwanger geweest? Nee Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? Nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) Nee Wat is het geslacht? Jongetje Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? Ik vind het erg zwaar dat ik veel minder mobiel ben (bekkeninstabiliteit), dit maakt in combinatie met het weer, dat ik me nogal opgesloten voel... Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Behalve af en toe eens een huildag, niet. Ik heb zo van die dagen dat ik gewoon moet huilen, weet dan vaak zelf niet waarom... Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? Nee Hoe is uw eetpatroon veranderd? Ik eet véél vaker maar kleinere hoeveelheden omdat ons kindje zo hoog zit en ik dus niet zoveel plek heb. Heb een hele gezonde eetlust en ben verslaafd aan melkproducten (melk, yoghurt, pudding,...) Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? Met 35w1d zat ik op +11kg Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? Ik heb zwangerschapszwemmen gedaan tot dit niet meer ging met m'n bekken. Wekelijks heb ik een individuele sessie bij de fysio sinds ik 20 weken zwanger ben. Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? Op praktisch gebied alles in orde gemaakt, véél gelezen over borstvoeding omdat ik het enorm belangrijk vind dat dit zal lukken maar ik weet niet of je je emotioneel kan voorbereiden op de verandering die zo'n wondertje met zich meebrengt... (p.s.: enquête wordt op deze manier geschreven . Veel succes!)
Hoe oud bent u? 28 Hoelang bent u al zwanger? 29 weken en 4 dagen Bent u al eerder zwanger geweest? nee Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) nee Wat is het geslacht? meisje Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? zwangerschap verloopt erg makkelijk. Het zwaarste tot nu toe is sokken en schoenen aantrekken . Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Ja, sneller geïrriteerd en veel sneller huilen. Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? Nee Hoe is uw eetpatroon veranderd? Ik eet iets meer op een dag dan voor de zwangerschap. Verder geen behoefte aan andere dingen dan normaal gesproken. Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? 11 kilo Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? nee Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? niet echt eigenlijk, behalve natuurlijk de gebruikelijke zaken zoals kinderopvang regelen e.d.
Hoe oud bent u? 20 Hoelang bent u al zwanger? 26 weken Bent u al eerder zwanger geweest? Nee Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? Nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) Nee Wat is het geslacht? Wij krijgen een meisje Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? De onzekerheid tot de eerste echo (en uiteraard daarna) of het kindje wel leeft en of het goed gaat Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Niet echt denk ik, ben wat gevoeliger en ik huil sneller om kleine dingen. Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? Tot de 13 week was ik dagelijks misselijk, ook met overgeven. Vanaf de 14e week werd het minder en later stopte het. Hoe is uw eetpatroon veranderd? Ik ben veel minder gaan eten dan eerst. Geen behoefte aan schijnbaar Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? Zit nu op 18 kilo AFgevallen Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? Nee Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? Naast de praktische zaken regelen, veel praten met mijn partner, familie of vrienden, veel lezen, hier op het forum lezen, straks de borstvoedingsinformatieavond, en dan vind ik het wel welletjes. Geen enkele manier bereid je écht voor op de komst van een kindje denk ik Succes met jullie profielwerkstuk.. wat een rotwerkstuk vond ik dat zeg
Hoe oud bent u? 34 Hoelang bent u al zwanger? 26 w en 2d Bent u al eerder zwanger geweest? ja Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) nee Wat is het geslacht? das geheim Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? mijn astma en nu insuline spuiten Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. nee niet echt Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? Nee Hoe is uw eetpatroon veranderd? Ik eet niets meer op een dag dan voor de zwangerschap. Verder geen behoefte aan andere dingen dan normaal gesproken. Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? ong 5 kilo Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? ja , zs gym Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? Ik zit al helemaal in de kindjes ..
Hoe oud bent u? 30 Hoelang bent u al zwanger? 22 weken Bent u al eerder zwanger geweest? ja Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) nee Wat is het geslacht? willen we niet weten Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? nog niet echt een zwaar moment; meer het toegeven aan de moeheid. Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. nauwelijks Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? ja van week 5 t/m 9 Hoe is uw eetpatroon veranderd? ik eet niet meer, wel wat meer zin in chips / snoep Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? nog niks Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? zw.yoga Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? niet echt; ws omdat ik al een dreumes heb rondlopen
Hoe oud bent u? -26 Hoelang bent u al zwanger? -22.4 weken Bent u al eerder zwanger geweest? -nee Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? -nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) -geen alcohol nee Wat is het geslacht? -kan ik niet zeggen ivm met meelezers Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? -de rugpijn 24/7 Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. -sneller huilen, onzekerder Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? -nee Hoe is uw eetpatroon veranderd? -ik eet geen dingen die "niet mogen" Verder is er niet veel veranderd, ik at al heel erg gezond, en ga niet nu ineens veel en slecht eten omdat ik "toch al dikker wordt nu ik zwanger ben" Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? -tot nu toe 3 kg Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? -ik heb me opgegeven voor zwangerschapsyoga Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? -veel over praten met mijn partner, familie en vrienden
Hoe oud bent u? 19 Hoelang bent u al zwanger? precies 26 weken Bent u al eerder zwanger geweest? Nee Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? Nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) Nee Wat is het geslacht? Meisje Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? het overgeven en nu de bandenpijn Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Ik huil vaak om niets. Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? ja, elke dag en de hele dag door meteen.. Hoe is uw eetpatroon veranderd? niet bepaald eet alleen de dingen niet meer die je niet mag eten en voor de rest at ik al gezond. Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? tot nu toe al 12 kg. maar het valt nog niet super goed te zien. Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? Nee Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? door er in mijn gedachtes over te dromen hoe het zal zijn zodra onze kleine meid er is.. en voordat we zwanger raakte hebben we heel veel gepraat en gezegd hoe we t beide wilde.. we zijn beide jong mijn vriend is 21 ik 19 maar we hebben er voor gekozen en het is een geplande zwangerschap! maar hebben eerst gepraat hoe we t beide wilde!
Hoe oud bent u?22jaar Hoelang bent u al zwanger?25 w Bent u al eerder zwanger geweest?ja heb een dochtertje van bijna 1 jaar en heb een miskraam gehad op 8w Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag?nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week )nee Wat is het geslacht? meisje Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren?bloeding in het begin Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad?nee Hoe is uw eetpatroon veranderd?veel snoepen en vet eten Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent?hmm ongeveer al 7 kilo Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ?nee Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje?
Hoe oud bent u? 27 Hoelang bent u al zwanger? 22 weken Bent u al eerder zwanger geweest? nee Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) nee Wat is het geslacht? een jongetje! Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? het wachten tot de echo's en of het hartje wel klopte. Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Sneller emotioneel,bij films. en ook als me vriend wat zegt, dat ik dan ineens huil,terwijl het helemaal niet hoeft. Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? nee,nergens last van gehad! Hoe is uw eetpatroon veranderd? niet echt, heb nu allemaal wel zin in cola. niet zo goed..haha...voor de rest aan t lijstje houden he. Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? nu 4 kilo Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? nee Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? veel met elkaar praten, ook veel uit boeken lezen, en voor de rest zien we het wel.zal heus wel goed komen!
Hoe oud bent u? 37 Hoelang bent u al zwanger? 27 weken en 2 dagen Bent u al eerder zwanger geweest? ja Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? Nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) helemaal niet Wat is het geslacht? meisje Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? tot nu toe: af en toe rugpijn Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Ja, ben veel emotioneler en heb last van humeurig gedrag (buien) Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? Nee Hoe is uw eetpatroon veranderd? nauwelijks Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? 8 kilo Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? nee Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? we hebben al een kindje en dus doen we alleen de 'noodzakelijke' dingen zoals een kamertje regelen, opvang organiseren etc. Verder zijn we al aardig 'ingeregeld'! [/QUOTE]
Hoe oud bent u? 32 Hoelang bent u al zwanger? 32 weken Bent u al eerder zwanger geweest? nee Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) nee Wat is het geslacht? meisje Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? afwachten op de 12 weken echo of alles goed is en er daadwerkelijk een kindje in mijn buik zat.. Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. spanning of alles goed zal gaan, twijfels of ik wel een goede moeder zal zijn en of ik echt zeker weet dat ik een kindje wil ( was niet helemaal gepland namelijk ) Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? niet zozeer ochtendmisselijkheid alswel de hele dag misselijk. Vanaf ongeveer week 7 t/m week 16/17 Hoe is uw eetpatroon veranderd? ja, wisseld door mijn zwangerschap. heb meer zin in zoete dingen en behoefte aan melkprodukten. Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? 10kg Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? zwangerschapsyoga Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? door er veel over te praten met mijn vriend, plannen te maken hoe we dingen willen gaan doen. Erover te lezen er met anderen over te praten.
Hoe oud bent u? 28 Hoelang bent u al zwanger? 27 weken 4 dagen Bent u al eerder zwanger geweest? nee Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week )nee Wat is het geslacht? is voor ons ook een verrrassing Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? de eerste 18 weken als je niets voelt en ziet. Elke keer blij als je het hartje hoort Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. weinig veranderingen Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad?geen last van Hoe is uw eetpatroon veranderd? ik eet gezonder. maar geen gekke eetgewoontes Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent?8 kg Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? ga ik doen. Zwangerschapsbegeleiding an cesar therapie Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje?Veel praktische zaken regelen, zoals werk enb opvang, kamer etc. En veel fantaseren met mijn man over 'straks'
Hoe oud bent u? 31 jaar Hoelang bent u al zwanger? 18 weken Bent u al eerder zwanger geweest? Ja Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? Nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) Nee Wat is het geslacht? Geen idee Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? De misselijkheid en vermoeidheid Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Nee Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? Elke dag, 2 maanden Hoe is uw eetpatroon veranderd? Ik eet meer brood en drink meer zuivel Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? 6 kilo Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? Ja straks na 30 weken begint de gym Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? Lezen, op het forum en alle spullen kopen voor de baby
Hoe oud bent u? 39 Hoelang bent u al zwanger? 15 weken Bent u al eerder zwanger geweest? Nee Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? Nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) Nee Wat is het geslacht? Onbekend Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? Tot nu toe de misselijkheid Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Ik ben iets labieler, emoties liggen erg aan de oppervlakte. Zowel fijne als minder fijne emoties zijn versterkt. Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? Na ongeveer 10 weken begon de misselijkheid. Ongeveer 5 weken dagelijks last van gehad. Hoe is uw eetpatroon veranderd? Ik heb tijdens de periode van misselijkheid veel meer gegeten, ik moest echt om de 2 uur eten om niet te hoeven spugen. Ook gelijk eten na het opstaan. Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? Geen idee Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? Nee Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? Veel lezen, spulletjes op de kop tikken, dagdromen