Hoi dames. ik vroeg me af hoe de meeste van jullie snachts slapen ( in welke positie ) ik heb heel veel last van onze kleine meid zodra ik op me zij lig.. dan gaat ze schoppen etc en daardoor kan ik moeilijk in slaap komen.. en als ik op mijn zij lig krijg ik het gevoel dat de kleine 'plet' dus.. dan wordt ik onzeker.. maar mag je eignelijk wel op je rug liggen? ik heb ook al geprobeerd op een kussen in mijn zij te leggen maar dit lag echt totaal niet fijn.. iemand die mij hiermee kan helpen? Liefs, Sandy..
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Zodra ik op mijn zij ga liggen, lijkt het alsof ze protesteert en zegt: dat vind ik niet fijn! Op je rug wordt afgeraden, omdat door de grote baarmoeder de grote lichaamsader dichtgedrukt kan worden en dat leidt weer tot andere lichamelijke problemen. Aangeraden wordt om op je linkerzij te slapen. Ik doe nu ook nog een kussen tussen mijn benen en een dun kussentje onder mijn buik.
Hier ook protest als ik op mijn zij lig, maar meestal blijf ik gewoon liggen en dan wordt ze vanzelf wel rustig. Ik slaap ook nog half op mijn buik/half op mijn zij met 1 been opgetrokken. Maar goed, een lekkere slaappositie vinden is wel wat lastiger op het moment.
Ik slaap ook op mijn zij, de ene keer de linker de andere keer de rechter. Heb ook kussen tussen mijn knieën en eentje tegen mijn buik aan, dat ligt wel lekker. Op je rug kun je beter niet liggen.
Ik heb veel last van krampen in me kuiten, dus heb nu een dik kussen onder het matras liggen zodat me benen wat omhoog liggen en verder lig ik altijd op me zij. Zodra ik op me rug ga liggen dan begint die kleine gelijk volop te bewegen. Op een gegeven moment krijg ik altijd pijn in me schouder van op me zij liggen en met een hoop gekreun en gesteun draai ik dan weer naar me andere zij, met als resultaat dat ik dus weer wakker ben. :x Ben bang dat er weinig aan te doen is en we onze nachtrust voorlopig gedag mogen zeggen.....
Ik slaap op mijn zij met een kussen tussen mijn benen. Als ik op mijn zij lig, voel ik wel dat ik "op de baby" lig, maar na een X aantal minuten vind die het niet meer comfortabel liggen, en gaat het anders liggen.
Ik begin meestal op mijn rug en daarna draai ik naar één van beide zij-en. Ik heb een klein kussentje in de vorm van een hartje (Xenos) die ik net in het kuiltje in mijn zij prop, zodat mijn buik niet zo hangt. Ligt prima! En soms slaap ik zelfs nog half op mijn buik gedraaid.
Die kleine hier begint ook fanatiek te trappen als ik op m'n zij lig. Bovendien krijg ik ook pijn in m'n heupen van het op m'n zij liggen. In m'n slaap draai ik dus iedere keer weer op m'n rug. Kan dat veel kwaad? Ik leg wel iets van een kussen onder/tegen m'n buik, dat helpt wel een beetje. En dan veel afwisselen van zij. Oh ja en ik ga vaak om een uur of 4 m'n bed al uit
Hier ook veel problemen met slapen kleine trapt erg veel als ik op me zij lig heb nu sinds paar week voedingskussen gekocht egt me redding leg de kussen tussen me benen en een gedeelte ter ondersteuning onder me buik dit is hele fijn en werkt meestal ook om de beeb wat rustiger te maken
Ik slaap ook op mn zij. Als ik op mijn rug lig krijg ik het op gegeven moment benauwd, en ja, dat slaapt niet prettig. Ik heb een kussen tussen mn knieen en 1 onder mn buik. Wat ik wel vaak doe is eerst even een tijdje op mn rug liggen, nog even lezen of tv kijken, zodat de kleine uit kan razen. Dan is ie even heel druk. Zodra het weer wat rustiger is ga ik op mijn zij liggen. Helpt niet altijd maar meestal wel, vooral als ik late dienst heb gehad. Het hoort er nu eenmaal bij, maar ik moet er sowieso om de 3 uur uit om te plassen, hahaha Succes allemaal
Heb eigenlijk nooit geweten dat slapen op je rug niet zo verstandig is! Als ik op mijn linker zij ga liggen dan krijg ik erge last van mn buik, darmen enzo,. en op mn rechter zij krijg ik last van de kleine die dan erg druk is.. en op mijn buik kan ik helaas niet meer. Dus dan ga ik automatisch op mn rug liggen omdat k daarbij het beste kan slapen.. Maar dat mag dus niet?
Nou ja, mag niet...het is niet erg goed heb ik altijd begrepen. Ik sliep ook altijd op mijn rug maar op een gegeven moment deed dat echt heel veel pijn, dus ja dan ga je wel andere manieren zoeken natuurlijk. Wellicht dat dat bij jullie ook wel komt.
Ik was altijd een buikslaper, en sinds ik zwanger ben doe ik dat niet meer. Dus lekker slapen is hier al een hele poos niet meer aan de orde.. Ik slaap nu op mn zij, en heb niet het idee dat de baby protesteert, maar gebruik maakt van de ruimte die ze dan heeft. Je buikspieren ontspannen zich waardoor en ruimte ontstaat. Dus de kleine gaat gewoon een andere positie zoeken om in te liggen. Soms moet ik voor mn bekken een kussentje tussen mn knieeën leggen, dat slaapt dan net ff wat lekkerder.. maar dan hoor ik mn man halverwege de nacht weer brommen dat ie een kussen gevonden heeft en dan vliegt dat ding door de kamer Dus iemand tips om dat kussen op zn plek te houden.. graag
Het mag wel natuurlijk, en het zal bij iedereen verschillen hoe de klachten zijn hoor. Maar door het gewicht van het vruchtwater en de baby kunnen er bij jou dingen afgekneld worden. Zoals je grote lichaamsader. Dit verstoort de bloeddoorstroming en daar kun je klachten als duizeligheid, aambeien, spataderen en vochtophoping in je benen van krijgen. En hoe verder in je zwangerschap, hoe meer het gewicht gaat drukken op je wervelkolom, wat dan weer voor bekkenklachten kan zorgen. Op je linkerzij is het beste, dan is de bloeddoorstroming het beste naar jouw hart, hersenen, organen en baarmoeder-baby.
Dames, wat fijn dat jullie zoveel reacties gegeven hebben, en ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die een goeie positie zoekt om te slapen! Ik heb tot nu toe geen last gehad van de dingen zoals vocht vast houden etc als ik op me rug lig.. maar omdat ik weet dat het niet goed is doe je het automatisch toch minder snel! ik heb ook zo'n hartjes kussen van de xenos.. maar serieus ik krijg daar geen goeie draai mee en vindt het absoluut niet fijn! ik denk dat het toch maar zoals vele van jullie op de zij slapen blijft! wel enorm bedankt voor jullie verhalen/reacties! Liefs, Sandy
Ik heb het een aantal weken geleden gevraagd aan de vk. Ze zei dat ik gewoon op mijn rug mag slapen. Dat als het ongemakkelijk wordt voor je lichaam je automatisch anders gaat liggen 's nachts.
Ik slaap nu het meeste op mijn zij met een voedingskussen langs mijn lichaam. Hierdoor kan je niet te ver doorrollen en het ligt een stuk fijner!! Op een kussen te gaan liggen lijkt me niet echt fijn voor je lijf. In het begin probeerde ik het wel eens met een gewoon kussen langs mijn lichaam maar vond dat niet fijn. Ik hb toen het voedingskussen via marktplaats voor 5 euro kunnen kopen met 2 hoesen en sinds dien slaap ik een stuk fijner.
volgens mij hebben we allemaal het zelfde probleem het is wat he dat slapen, zoeken we eindelijk de rust op vind ons beebje de positie waarin we liggen niet goed. heb geloof ik alle posities wel geprobeert maar aangezien ik normaal op mijn buik slaap ligt het dus allemaal niet lekker. maar ja we moeten er wat voor over hebben dus nu lig ik op mijn zij met een kussen tussen mijn knieen en doe zo elke dag maar een nieuwe poging om te slapen. en doe regelmatig smiddags wel een innie mienie klein slaapje op de bank (dan kan ik alleen maar op mijn zij liggen) succes meiden, want de meesten van ons moeten nog wel een tijdje dus grijp alle rust die je pakken kan
Tot op heden heb ik nog geen probleem met slapen. Lig nog steeds half op mijn zij/buik met m'n been hoog opgetrokken. Altijd rechts, ik vind links niet zo lekker liggen. Als ik ga liggen, voel ik 'm wel even bewegen, maar dat is niet vervelend ofzo. Ik heb alvast wel een voedingskussen in huis gehaald die je ook kan gebruiken voor het slapen. Laatst hadden ze deze bij Prenatal in de aanbieding, de Comfi Big, dus gelijk m'n slag geslagen. Merk nu soms dat m'n buik m'n been in de weg zit . Dus denk dat binnenkort dat kussen wel uitkomst gaat bieden.
Ik slaap op mijn zij. Afwisselend van links naar rechts, omdat ik pijn in mijn heupen heb als ik te lang op 1 kant blijf liggen. Voor de rest nog niet erg veel last gehad dat ik het niet lekker vond liggen ofzo. Ik ben zo ie zo iemand die veel beweegt in haar slaap. ps; Hier protesteert ons babietje ook de eerste minuten als ik op mijn zij lig....