1cm ontsluiting

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door namoli, 30 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    Ik ben nu 24 weken zwanger en heb al 1 cm ontsluiting. Na wat zoekwerk op google zag ik dat je niet meer in bad mag. Omdat er een risico bestaat dat je een infectie krijgt. Nu is het namelijk zo dat ik binnen 2 weken op vakantie vertrek. Mag je dan eigenlijk wel zwemmen in het zwembad en in de zee???

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Lijkt mij niet hoor.
    Sterker nog ik zou met 1cm op 24 weken niet eens meer aan een vakantie denken of gaan.
    Er zou wat gebeuren pf.
    Lekker veilig thuis blijven

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nee ik zou ook niet eens op vakantie gaan stel dat het vordert en lig in een onbekende ziekenhuis nee dank je

4. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    Hmm 1cm ontsluiting klinkt niet fijn met dit termijn! Ik zou er ook niet meer over denken om op vakantie te gaan. Zwemmen/baden/gemeenschap mag je nu sowieso al niet meer...

Succes

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    wat zegt je Gyn?

6. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Op vakantie gaan zou ik dan ook niet meer doen! Maar dat je niet in bad meer mag gaan, lijkt mij sterk. Je mag niet meer in bad als je vliezen zijn gebroken ivm infectiegevaar.

7. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    en met ontsluiting mag je volgens mij niet meer in "open water" in een bad gaan geen id... dat deed ik in mijn zws van DL wel gewoon... was hoogzwanger in de zomer... pff lag hele dag met me kont in het zwembad haha

8. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Jeetje, 1 cm ontsluiting met 24 weken is niet een fijn zeg. Ik zou denk ik ook niet meer op vakantie gaan hoor.

Maar als je zeker wilt weten of het kan, even contact opnemen met je vk of gyn.

9. Veer85

Veer85 Actief lid

15 feb 2012
    124
    0
    0
    Ik mocht wel gewoon in bad toen ik 1 cm ontsluiting had!

10. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Ik vind wel raar dat je vk of gyn niet meer uitleg gegeven heeft over wat je wel en niet meer mag doen... Heel veel succes ermee hoor 1cm op 24 weken is echt al vroeg!!!

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Zou ook niet meer op vakantie willen. Zeker niet in dit vroege termijn en dan al ontsluiting..

Zou me kalm houden en thuis blijven.

Volgens mij mag je met ontsluiting wel gewoon in bad of zwemmen, als je een vliesscheur hebt, of gebroken vliezen dan mag dat niet meer.

Zolang je vruchtzak in tact is , is de beeb beschermt tegen infecties.

ZOu wel heel erg oppassen met gemeenschap, zou ik van mijn lijstje schrappen, stel je voor dat je bmm er van verder gaat verweken.

Gewoon de gyn of verlos vragen wat wel of niet meer mag.

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.953
    113
    Vrouw
    Moet je met 1 cm ontsluiting geen bank- bedrust houden? Op deze termijn nog 2 cm erbij en dan ben je bij evt weeen niet meer te remmen.
    Denk dan ook niet dat je gyn het goed vind als je op vakantie gaat. En anders zou ik ook thuis blijven als ik jou was, alles om de overlevingskansen van je kindje te vergroten!

13. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik weet niet. Stel je zou het niet eens weten. Dan zou je toch ook gewoon in bad gaan etc. Zeker met zo'n een termijn. Voor hetzelfde geldt loop ik ook al paar weken met ontsluiting. Niemand heeft dat ooit gecontroleerd. Ik denk eerlijk gezegd dat het allemaal wel meevalt met de 'schade'.

14. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Ik vraag me af, hoe is het geconstateerd dat je 1 cm ontsluiting hebt. Heb je dat zelf gedaan? De VK gaat toch nog niet inwendig controleren?

15. Behappy

Behappy Niet meer actief

ja dat vraag ik me ook af

16. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Met ontsluiting mag je gewoon in water.......zolang je vliezen niet gebroken zijn is er niks aan de hand.

En gewoon lekker op vakantie gaan hoor! Kindje valt er echt niet zomaar uit.

17. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    1 cm zegt helemaal niets.... Sommige vrouwens hebben standaard al 1 cm, zeker die al een kind hebben gehad.

Zolang je geen weeën hebt, niets aan de hand....

En je mag gewoon in bad hoor.... Alleen als de vliezen gebroken zijn niet....

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou echt niet af durven gaan op deze dubbele adviezen: Er is ws niet voor niets gecontroleerd op ontsluiting. Ik zou je gyn, eventueel zelfs de dienstdoende gyn, bellen om te vragen of je bed/bank rust moet houden, of je gemeenschap mag en of je in bad mag. De risico's van de bevalling die door zet op deze termijn, is dat je je kindje gewoon verliest. 24 weken is enorm vroeg, het is net de grens dat ze je kindje in leven proberen te houden of dat je nog een medische abortus mag plegen!

Ik zou dus, voordat je de gyn gesproken hebt, geen enkele risico's willen nemen!

19. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Namoli ik heb je andere topic ook gelezen en dan zou ik toch zeggen aan de eracties van andere te zien dat het beter is dat je thuis blijft, zeker omdat er al een infectie is voor zover ik begrijp.
    Maargoed ik denk dat je het beste met de gyn kunt overleggen, wat je moet doen voor je beeb en jezelf.

Xxx joyce succes.

20. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ts.

Wellicht handig geweest als je het hele verhaal er neer zet....

1 cm zegt niets Zonder weeën, MAAR aangezien je dus aan weeën remmers hebt gelegen ( heb nav ander bericht in geschiedenis geneusd) wordt het een heel ander verhaal!!!

Ik zou dus ook rust gaan nemen!! En niet op vakantie gaan

Deel Deze Pagina